Gå til innhold

Du som er rådgiver/saksbehandler, hva har du i lønn og hvilken utdanning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rådgiver i kommune - ca 650.000 kr. 

Mastergrad i statsvitenskap, hadde endel års relevant erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant at det er mindre forskjeller en man skulle tro, de fleste i anlegg ligger fort på 500-600 i året når de jobber ute. Ble positivt overrasket når man ser samfunnet generelt og økende forskjeller. Samme med sykepleiere som har hele stillinger ligger fort på det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seniorrådgiver i staten (14 års ansiennitet), 720.000.

Anonymkode: 15281...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Seniorrådgiver i staten (14 års ansiennitet), 720.000.

Glemte å skrive, master i statsvitenskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som jobber som saksbehandler med bachelor i historie? Eller kjenner noen som gjør det med den graden?

Anonymkode: 424b9...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Noen som jobber som saksbehandler med bachelor i historie? Eller kjenner noen som gjør det med den graden?

Anonymkode: 424b9...407

På min jobb (statlig forvaltning) er det omtrent ingen som har noe lavere enn mastergrad, så jeg kan ikke egentlig svare på spørsmålet ditt. Vi har imidlertid to stk med master i historie som jobber som saksbehandlere, og de har begge tittelen seniorrådgiver (de er i 40-årene begge to). Men jeg tviler på at de hadde fått jobbene sine med den utdanningen de har hvis de var nyutdannet i dag, i mange år nå, har vi mer eller mindre kun ansatt folk med mastergrad. De få som kun har bachelor, er blant annet et par stykker på HR, som har en veldig relevant bachelorgrad for det de jobber med. Og antakelig noen på it-avdelingen, også, som har veldig arbeidsrettede bachelorgrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Rådgiver i legemiddelindustri (master i farmasi). 680 000 kr, rett under tre års erfaring etter endt utdanning. 

Anonymkode: 3dc9d...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(senior)rådgiver i staten og har 775K i lønn pluss goder og overtid. Utdannet jurist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seniorrådgiver (jurist) i staten, årslønn på 825 000 

Anonymkode: 86c88...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seniorrådgiver i staten. Utdannet jurist. 850k

Anonymkode: 700d5...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen her som jobber i kommunen med tildeling av hjemmehjelp o.l.? Er en stilling ledig i min kommune nå og jeg vurderer å søke, men tror ikke jeg har riktig utdannelse. Noen som har erfaring med hvor "lett" det er å få en sånn saksbehandler-stilling uten å være utdannet innen helse? 

Anonymkode: a3e3c...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber som seniorrådgiver i staten innenfor planlegging, har faglederrolle i tillegg til saksbehandling. Årslønn på 715 000.

Anonymkode: 682dc...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Noen her som jobber i kommunen med tildeling av hjemmehjelp o.l.? Er en stilling ledig i min kommune nå og jeg vurderer å søke, men tror ikke jeg har riktig utdannelse. Noen som har erfaring med hvor "lett" det er å få en sånn saksbehandler-stilling uten å være utdannet innen helse? 

Anonymkode: a3e3c...38f

I min kommune ansetter de kun sykepleiere til denne typen stilling.

Anonymkode: b99e2...3b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bachelor i statsvitenskap. Jobber som seniorkonsulent i staten. 530 i året. Håper på et greit lønnsoppgjør i år… Jobbet i denne stillingen i to år, før det 8 år i privat sektor. 

Anonymkode: d11ac...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådgiver i offentlig sektor med tverrfaglig mastergrad (samfunnsvitenskap, jus + naturvitenskap). 610.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...