Gå til innhold

Muslimer sure siden de ikke får fri

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Synes de burde få fri. Ramadan er kun to dager. Mange muslimer som ikke feirer vestlige høytider jobber gjerne når vi har våre helligdager, hvis det er mulig i deres yrker.

Dagene forflyttes etter den muslimske kalenderen. 

Anonymkode: 9cdb5...9da

Ramadan er den spirituelle renselsen før feiringen. Den vare i ca 1 måned. Du skal faste, reflektere over dine synder, be om tilgivelse. Prøve å komme nærmere gud. Eid er 1 til to dager der du feirer gjennomføringen av fastemåneden. 

Anonymkode: 5fe7a...1a6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bullabu
AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 18.06):

Noen muslimer i klassen er sure siden de ikke får fri når ramadan er over.

Tåpelig ikke sant? Dette er Norge.

Anonymkode: e1ecf...e21

De har rett på permisjon, ref. lov om religiøse høytidsdager i jobb..Vet ikke skole men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ramadan er den spirituelle renselsen før feiringen. Den vare i ca 1 måned. Du skal faste, reflektere over dine synder, be om tilgivelse. Prøve å komme nærmere gud. Eid er 1 til to dager der du feirer gjennomføringen av fastemåneden. 

Anonymkode: 5fe7a...1a6

Jeg beklager, gikk litt fort da jeg skrev. Ramadan er de 30-ish dagene med faste. Jeg mente Eid

Anonymkode: 9cdb5...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Wow, du er kjip. Så lenge det er - som muslimer flest - helt normale mennesker, så er det ikke et problem å vise toleranse

Anonymkode: ff3ea...6c7

Nei. Han/hun sier noe mange tenker, men ikke tør å ytre. Tenker folk kan praktisere religionen sin på fritida. Går ikke det, bør man velge et annet yrke. Det kalles å tilpasse seg. 

Man trenger heller ikke flytte på påskefrokosten, til etter ramadan. De lider ikke av å ikke få være med på den. Ingen har vondt av å ikke være med på den heller, siden det uansett er noe tull. 

Anonymkode: e4039...ac7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en unødvendig post. Det der påvirker jo ikke skolegangen din noe som helst, eller livet ditt. Bare si du misliker muslimer  og at du er en dritt person, rett ut. Tror nok det er helt vanlig for elever å klage på de minste ting, så selvfølgelig virker de «sure» for at de ikke får fri også. Mange elever vil jo finne de minste ting for å få unntak. Jeg og familien min har jobbet under hele ramadan og eid i alle år. Selvfølgelig er det en fordel om man får fri? 

Anonymkode: 73f75...659

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Meadow skrev (På 7.4.2022 den 18.28):

Man har rett til å få fri to dager i året, ved å jobbe inn. Gjelder for alle som har en annen religion. 

Hvor får du disse to dagene fra? 

Man har rett til å ta ut de timene man jobbet utover 100% stilling som avspasering eller betalt overtid uansett, være seg det er 2 timer, 2 dager eller 2 uker. 

Anonymkode: 2954a...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor får du disse to dagene fra? 

Man har rett til å ta ut de timene man jobbet utover 100% stilling som avspasering eller betalt overtid uansett, være seg det er 2 timer, 2 dager eller 2 uker. 

Anonymkode: 2954a...694

https://www.virke.no/arbeidsgiverstotte/permisjon/permisjon-ved-religiose-hoytider/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 18.06):

Noen muslimer i klassen er sure siden de ikke får fri når ramadan er over.

Tåpelig ikke sant? Dette er Norge.

Anonymkode: e1ecf...e21

Ja jeg synes det er tåpelig men i min by er det visst ikke-muslimer også som mener dette det gjør iallfall en venn av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...