AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Kan noen gi råd her Jeg har en kunde som ikke hentet ut en pakke jeg sendte i oppkrav til tross for at ho ville det (skriftlig avtale). Jeg brukte 225kr i portokostnader på pakken og den er returnert. Vet beløpet er lite, men av prinsipp blir jeg jo provosert av dette..i tillegg så har jeg skrevet tydelig om at pakken må hentes uti betingelsene. Hva ville dere gjort? Glemt det? Eller finnes det byråer som tar seg av slike saker for å kreve inn det jeg har tapt? Isåfall hvem kan jeg kontakte? Anonymkode: 9dc15...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Du må nesten bare begynne å kreve portoutgifter på forskudd for å unngå slike tap. Mange som driter i å hente pakker, både ved nettbutikk-handel og privat handel. Dessverre. Anonymkode: 78557...143 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Det der er tapte penger. Anonymkode: c6ebc...693 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 Stor feil av deg. Må alltid få betalt frakt på forhånd. Anonymkode: 05e95...dca 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 Er ikke så mye man kan gjøre. Sender aldri noe uten å ha mottatt penger på forhånd både for å sende og selve varen. Anonymkode: b2d30...843 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må nesten bare begynne å kreve portoutgifter på forskudd for å unngå slike tap. Mange som driter i å hente pakker, både ved nettbutikk-handel og privat handel. Dessverre. Anonymkode: 78557...143 sant nok. Blir bare veldig provosert av dette. Jeg driver netthandel da..og til tross for ekstremt god info og annerkjennelse på fb grupper etc om bedriften så er det likevel noen som er skeptiske til forskudd. Veldig irriterende. Anonymkode: 9dc15...bb8 1
Minitroll Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 Har du mulighet til å gi personen en dårlig vurdering eller svarteliste? 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 Minitroll skrev (2 timer siden): Har du mulighet til å gi personen en dårlig vurdering eller svarteliste? Hvordan mener du man gjør det? Altså å gi vedkommende personlig dårlig vurdering? Anonymkode: 9dc15...bb8
Minitroll Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan mener du man gjør det? Altså å gi vedkommende personlig dårlig vurdering? Anonymkode: 9dc15...bb8 Jeg bare spør. Vet ikke jeg. Men mange nettsider krever jo at man har en bruker. Hvis det er eget firma er det sikkert ikke så lett. Men hvis du har et lite firma bør du jo bare være obs på denne personen videre og ikke handle med vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #10 Skrevet 8. april 2022 At pakken ikke blir hentet og du har tapt frakten er jo nettopp risikoen du tar ved å sende i oppkrav. Tryggheten er at kjøper ikke kan stikke av med pakka og la være å betale. Oppkrav har jeg bare brukt når jeg sender dyre ting, 4000+. Da er gjerne folk skeptiske til å forhåndsbetale, og den lille summen jeg eventuelt taper på uavhentet pakke er verdt risikoen. Vil du ha null risiko, må du ta forhåndsbetalt. Anonymkode: ec497...069
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #11 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 19.51): sant nok. Blir bare veldig provosert av dette. Jeg driver netthandel da..og til tross for ekstremt god info og annerkjennelse på fb grupper etc om bedriften så er det likevel noen som er skeptiske til forskudd. Veldig irriterende. Anonymkode: 9dc15...bb8 Sånne kunder må du bare droppe. Vil de ikke forholde seg til dine vilkår, så blir det ikke noen handel. Postoppkrav er et stort no-no, nettopp fordi selger blir sittende med portoutgiftene hvis kjøper ikke henter pakken. Ta dette som en dyr lærepenge! Anonymkode: 3c20c...b9c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 Lite du får gjort nå. Har opplevd dette selv på privaten, så jeg sender aldri på oppkrav. Utrolig kjipt😞 Anonymkode: 762bf...449
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (På 4/7/2022 den 19.51): sant nok. Blir bare veldig provosert av dette. Jeg driver netthandel da..og til tross for ekstremt god info og annerkjennelse på fb grupper etc om bedriften så er det likevel noen som er skeptiske til forskudd. Veldig irriterende. Anonymkode: 9dc15...bb8 Har jobbet i netthandel. Blir alltid en del sånne pakker i retur desverre. Denslags svinn må du regne med. Det er ulempen med oppkrav. Anonymkode: a1ec4...550
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 En gang fikk ikke jeg hentet en pakke og den ble returnert. (var bortreist) Butikken sendte faktura på frakten. Fair det, Men dette er mange år siden. Syns bare er rett og rimelig at du sender faktura på ditt utlegg. Skulle egentlig bare mangle. Anonymkode: e6b87...355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå