Gå til innhold

Kunde som ikke hentet ut pakken ved postoppkrav


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen gi råd her

Jeg har en kunde som ikke hentet ut en pakke jeg sendte i oppkrav til tross for at ho ville det (skriftlig avtale). Jeg brukte 225kr i portokostnader på pakken og den er returnert. 

Vet beløpet er lite, men av prinsipp blir jeg jo provosert av dette..i tillegg så har jeg skrevet tydelig om at pakken må hentes uti betingelsene.

Hva ville dere gjort? Glemt det? Eller finnes det byråer som tar seg av slike saker for å kreve inn det jeg har tapt? Isåfall hvem kan jeg kontakte? 

Anonymkode: 9dc15...bb8

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten bare begynne å kreve portoutgifter på forskudd for å unngå slike tap. Mange som driter i å hente pakker, både ved nettbutikk-handel og privat handel. Dessverre.

Anonymkode: 78557...143

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det der er tapte penger. 

Anonymkode: c6ebc...693

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Stor feil av deg. Må alltid få betalt frakt på forhånd. 

Anonymkode: 05e95...dca

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så mye man kan gjøre. Sender aldri noe uten å ha mottatt penger på forhånd både for å sende og selve varen.

Anonymkode: b2d30...843

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må nesten bare begynne å kreve portoutgifter på forskudd for å unngå slike tap. Mange som driter i å hente pakker, både ved nettbutikk-handel og privat handel. Dessverre.

Anonymkode: 78557...143

sant nok. Blir bare veldig provosert av dette. Jeg driver netthandel da..og til tross for ekstremt god info og annerkjennelse på fb grupper etc om bedriften så er det likevel noen som er skeptiske til forskudd. Veldig irriterende. 

Anonymkode: 9dc15...bb8

  • Hjerte 1
Skrevet

Har du mulighet til å gi personen en dårlig vurdering eller svarteliste? 

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Minitroll skrev (2 timer siden):

Har du mulighet til å gi personen en dårlig vurdering eller svarteliste? 

Hvordan mener du man gjør det? Altså å gi vedkommende personlig dårlig vurdering?

Anonymkode: 9dc15...bb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan mener du man gjør det? Altså å gi vedkommende personlig dårlig vurdering?

Anonymkode: 9dc15...bb8

Jeg bare spør. Vet ikke jeg. Men mange nettsider krever jo at man har en bruker. Hvis det er eget firma er det sikkert ikke så lett. Men hvis du har et lite firma bør du jo bare være obs på denne personen videre og ikke handle med vedkommende. 

 

AnonymBruker
Skrevet

At pakken ikke blir hentet og du har tapt frakten er jo nettopp risikoen du tar ved å sende i oppkrav. Tryggheten er at kjøper ikke kan stikke av med pakka og la være å betale. Oppkrav har jeg bare brukt når jeg sender dyre ting, 4000+. Da er gjerne folk skeptiske til å forhåndsbetale, og den lille summen jeg eventuelt taper på uavhentet pakke er verdt risikoen. 

Vil du ha null risiko, må du ta forhåndsbetalt. 

Anonymkode: ec497...069

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 19.51):

sant nok. Blir bare veldig provosert av dette. Jeg driver netthandel da..og til tross for ekstremt god info og annerkjennelse på fb grupper etc om bedriften så er det likevel noen som er skeptiske til forskudd. Veldig irriterende. 

Anonymkode: 9dc15...bb8

Sånne kunder må du bare droppe. Vil de ikke forholde seg til dine vilkår, så blir det ikke noen handel. Postoppkrav er et stort no-no, nettopp fordi selger blir sittende med portoutgiftene hvis kjøper ikke henter pakken. Ta dette som en dyr lærepenge! 

Anonymkode: 3c20c...b9c

AnonymBruker
Skrevet

Lite du får gjort nå. Har opplevd dette selv på privaten, så jeg sender aldri på oppkrav. Utrolig kjipt😞

Anonymkode: 762bf...449

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4/7/2022 den 19.51):

sant nok. Blir bare veldig provosert av dette. Jeg driver netthandel da..og til tross for ekstremt god info og annerkjennelse på fb grupper etc om bedriften så er det likevel noen som er skeptiske til forskudd. Veldig irriterende. 

Anonymkode: 9dc15...bb8

Har jobbet i netthandel. Blir alltid en del sånne pakker i retur desverre. Denslags svinn må du regne med.  Det er ulempen med oppkrav. 

Anonymkode: a1ec4...550

AnonymBruker
Skrevet

En gang fikk ikke jeg hentet en pakke og den ble returnert. (var bortreist) Butikken sendte faktura på frakten. Fair det, Men dette er mange år siden.  Syns bare  er rett og rimelig at du sender faktura på ditt utlegg. Skulle egentlig bare mangle.

Anonymkode: e6b87...355

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...