Gå til innhold

Du som er flink til å vaske bad, hjelp meg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fugene rundt toalettet og vasken blir hvite og jeg får det ikke bort. Har prøvd å skure med  vanlig skurekrem, samt eddik og klor. Ingenting hjelper. Tips? 

410B01F8-7D41-4FDD-B9A4-0BAA79D013CA.jpeg

Anonymkode: 1ad50...e4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn her skal de egentlig se ut. 

ts

ED473A0E-591A-4DFD-8ABA-38ECA8AD9A30.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Fargen er vel etser bort av urinsøl og eller vaskemidler. Ikke noe du kan vaske vekk

Anonymkode: c0158...622

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva skurer du med? Svamp? Klut? 

er det kalkbelegg fra dusjen?

Anonymkode: 2d327...fec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skurer du med? Svamp? Klut? 

er det kalkbelegg fra dusjen?

Unnskyld nevermind leste ikke nøye nok!

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke fugene egentlig være lyse? Mine blir ofte like mørke som dine, men når jeg skurer dem blir de lyse og pene igjen. Tror nok kanskje det er resten av fugene dine som er møkkete.

Anonymkode: e1ffb...1a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er fugene dine som er møkkete. Eller så klorer du de hvite når du bruker klør. Urin kan også forandre fargen.

Anonymkode: 37893...384

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal ikke fugene egentlig være lyse? Mine blir ofte like mørke som dine, men når jeg skurer dem blir de lyse og pene igjen. Tror nok kanskje det er resten av fugene dine som er møkkete.

Anonymkode: e1ffb...1a2

Nei, mørk grå, se bilde nr. 2. hele badet har mørke grå fliser, og så blir de hvite rundt vask og toalett, samt nedenfor håndhåndkle, hvor det sikkert renner litt vann. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Eddik er ikke bra for fugene, det kan ødelegge dem. Du kan kjøpe fugepenn og farge dem mørke. 

Anonymkode: 64c37...904

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er fugene dine som er møkkete. Eller så klorer du de hvite når du bruker klør. Urin kan også forandre fargen.

Anonymkode: 37893...384

De skal være mørkegrå. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eddik er ikke bra for fugene, det kan ødelegge dem. Du kan kjøpe fugepenn og farge dem mørke. 

Men går det ikke an å vaske bort? Er det ikke kalk? 

ts

Skrevet

Sikkert kalk. Du kan jo prøve med kalkfjerner, men sjekk hva du bruker og prøv forsiktig så du ikke skader flisene eller fugene.

AnonymBruker
Skrevet

Tror fugene lysner når de blir gamle og sprø, tror ikke fugene varer evig, kanskje de må byttes ut. Hvis det gjelder hele badet. Men jeg har egentlig veldig lite peiling, jeg har bare lest flere ganger at eddik er fy-fy. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tror fugene lysner når de blir gamle og sprø, tror ikke fugene varer evig, kanskje de må byttes ut. Hvis det gjelder hele badet. Men jeg har egentlig veldig lite peiling, jeg har bare lest flere ganger at eddik er fy-fy. 

Hele badet er to år gammelt.  Det gjelder bare ved toalettet, vasken og under der håndhåndkle henger. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg dampvasker. Så slipper du alt slit med alle mulige rengjøringsmidler og kjerringråd.

Anonymkode: 8ad7d...340

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...