AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Tok en test igår og to idag, men syns strekene er alt for svak til at jeg er på dag 28 i syklusen min, og skal ha mensen om 3 dager. Har ikke peiling på når eggløsning var, men regner med rundt 14 dager før forventet mens. Betyr dette at jeg mest sannsynlig vil miste? Test igår er øverst, og fra idag er de to nederste Anonymkode: e792f...eba
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Du har nok hatt eggløsning senere enn antatt, for de er for svake til at det er 3 dager til ikm. Anonymkode: 9f63f...ef8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 Nei det betyr ikke det. Anonymkode: 22c30...3f6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har nok hatt eggløsning senere enn antatt, for de er for svake til at det er 3 dager til ikm. Anonymkode: 9f63f...ef8 Men vil disse strekene indikere at jeg er gravid eller kan alle være skygge? Syns de er så svak at jeg nesten ikke tror på at jeg er det Anonymkode: e792f...eba
myMa Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 Jeg fikk ikke positiv test før ca ikm i begge mine graviditeter. Ikke med tidligtest en gang. Noen får sen produksjon av hcg. Evt kan eggløsning ha skjedd litt senere enn man forventet. Svake streker kan bety kjemisk graviditet. Det er det som er faren ved å begynne testing tidlig. Hva slags sensitivitet er det på testene? 2
Karma91 Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 Eggløsning er ca 2 uker før mens mener jeg å huske når jeg leste opp på det da jeg ble gravid å forsøkte regne ut xD strekene vil bli sterkere jo lengre ut i graviditeten du er. Har ingen betydning hvor vidt du vil miste eller ikke å gjøre.
Karma91 Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men vil disse strekene indikere at jeg er gravid eller kan alle være skygge? Syns de er så svak at jeg nesten ikke tror på at jeg er det Anonymkode: e792f...eba Svak strek betyr positiv test. Men ta en ny test om si 3-5 dager? Er den fortsatt positiv bestill legetime
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Tok en test igår og to idag, men syns strekene er alt for svak til at jeg er på dag 28 i syklusen min, og skal ha mensen om 3 dager. Har ikke peiling på når eggløsning var, men regner med rundt 14 dager før forventet mens. Betyr dette at jeg mest sannsynlig vil miste? Test igår er øverst, og fra idag er de to nederste Anonymkode: e792f...eba En svak strek viser bare at du har lite HCG. På dag 28 i syklusen kan man knapt forvente positiv test selv om man skulle være gravid. Vent en uke og test igjen. Anonymkode: cfb3b...995 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 Men de her er jo så svake at det like gjerne kan være skyggestreker🧐 Anonymkode: 35fb8...64d 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 Karma91 skrev (1 time siden): Svak strek betyr positiv test. Men ta en ny test om si 3-5 dager? Er den fortsatt positiv bestill legetime Hvorfor i alle dager skal hun bestille legetime? Anonymkode: 3fb0f...956 3
Karma91 Skrevet 7. april 2022 #12 Skrevet 7. april 2022 38 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor i alle dager skal hun bestille legetime? Anonymkode: 3fb0f...956 Er jo det man skal ved positiv hjemme test slik at man får det bekreftet og kommer inn i systemet man skal inn i får rett oppfølging...
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #13 Skrevet 7. april 2022 Karma91 skrev (Akkurat nå): Er jo det man skal ved positiv hjemme test slik at man får det bekreftet og kommer inn i systemet man skal inn i får rett oppfølging... Eh, nei. Anonymkode: 3fb0f...956 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #14 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eh, nei. Anonymkode: 3fb0f...956 For å utdype. Man venter flere uker før man kontakter lege, det gjøres ikke rett etter positiv test. Anonymkode: 3fb0f...956 4
Karma91 Skrevet 7. april 2022 #15 Skrevet 7. april 2022 Just now, AnonymBruker said: For å utdype. Man venter flere uker før man kontakter lege, det gjøres ikke rett etter positiv test. Anonymkode: 3fb0f...956 Nei. Absolutt ikke... dette er den dummeste anbefalingen jeg har hørt på hvor lenge som helst. Nå regner jeg med hun vil beholde det i og med hun er redd får å miste det. Men om man vil ta abort så kan man ikke vente... man skal kontakte å komme seg til legen så man får kommet i gang med prosessen uansett hva den skal være. Man går jo uansett ikke ny time før første kontroll skal være...
Gidavmeg Skrevet 7. april 2022 #16 Skrevet 7. april 2022 Mine var blendahvite 3 uker inseminasjon og jeg har nå to friske barn. Ta en ny test om noen dager du, så lenge du ikke får mens.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #17 Skrevet 7. april 2022 Jeg hadde svake streker i en uke før det plutselig ble sterke streker. Den øverste testen du har gir også veldig svak strek frem til du er 4-5 uker på veg. Anonymkode: c3301...ce2 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #18 Skrevet 7. april 2022 Karma91 skrev (8 minutter siden): Nei. Absolutt ikke... dette er den dummeste anbefalingen jeg har hørt på hvor lenge som helst. Nå regner jeg med hun vil beholde det i og med hun er redd får å miste det. Men om man vil ta abort så kan man ikke vente... man skal kontakte å komme seg til legen så man får kommet i gang med prosessen uansett hva den skal være. Man går jo uansett ikke ny time før første kontroll skal være... Herregud, du tar helt feil. Anonymkode: 3fb0f...956 3
Karma91 Skrevet 7. april 2022 #19 Skrevet 7. april 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Herregud, du tar helt feil. Anonymkode: 3fb0f...956 Nei det har jeg ikke. https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/ står ganske tydelig du skal kontakte lege så snart du har testet positivit. Finnes ingen gode argumenter får å vente heller. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #20 Skrevet 7. april 2022 Karma91 skrev (5 minutter siden): Nei det har jeg ikke. https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/ står ganske tydelig du skal kontakte lege så snart du har testet positivit. Finnes ingen gode argumenter får å vente heller. Jeg har nettopp vært hos fastlegen for første svangerskapskontroll. Han tar ikke inn folk før i uke 10, og sykehuset som skal utføre NIPT og tidlig ultralyd (jeg er over 40), tar ikke inn gravide før i uke 12. Jeg kom altså ikke inn i «systemet» før i uke 10, og jeg skal ha fosterdiagnostikk. Anonymkode: 49e64...e5a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå