AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 la meg først si at dette er satt på spissen. Jeg undrer på et fenomen. Alle vet at kvinner velger menn og ikke motsatt i aller høyeste grad men vet du at når kvinner går på p piller så endrer luktesansen deres seg. Dvs den blir mer følsom for næring og ignorerer mannesvette i høyere grad. så når du blir sammen med en mann, slutter på P pillen og blir gravid så er det mange som mister følelsene for mannen sin. Men det er fordi de aldri hadde følelser i utgangspunktet. De hadde endret luktesansen og når de stopper å spise P piller så kommer den kjemiske balansen tilbake og derfor man ikke liker mannen og klarer å hoppe i høyet lenger. vær så snill og ikke ta det personlig. For dette er et fenomen som er underbygget av forskning. Jeg lurer på om det skjer i større grad en man er bevist på. For jeg ser på tinder, det kryr av alenemødre der. Gjerne damer som har en unge på under et år ish. Ikke noe galt i det heller. ! men kan essensen i det jeg prøver å få frem være en årsak i flere forhold en man egentlig er klar over? Selvsagt er det alltid flere faktorer men lukt er langt mer viktig en vi erkjenner. Nesen lukter dårlig mat, den varsler oss osv på så mye. Anonymkode: c41ec...83d 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For dette er et fenomen som er underbygget av forskning. Anonymkode: c41ec...83d Bevis det først. Anonymkode: e439f...105 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): la meg først si at dette er satt på spissen. Jeg undrer på et fenomen. Alle vet at kvinner velger menn og ikke motsatt i aller høyeste grad men vet du at når kvinner går på p piller så endrer luktesansen deres seg. Dvs den blir mer følsom for næring og ignorerer mannesvette i høyere grad. så når du blir sammen med en mann, slutter på P pillen og blir gravid så er det mange som mister følelsene for mannen sin. Men det er fordi de aldri hadde følelser i utgangspunktet. De hadde endret luktesansen og når de stopper å spise P piller så kommer den kjemiske balansen tilbake og derfor man ikke liker mannen og klarer å hoppe i høyet lenger. vær så snill og ikke ta det personlig. For dette er et fenomen som er underbygget av forskning. Jeg lurer på om det skjer i større grad en man er bevist på. For jeg ser på tinder, det kryr av alenemødre der. Gjerne damer som har en unge på under et år ish. Ikke noe galt i det heller. ! men kan essensen i det jeg prøver å få frem være en årsak i flere forhold en man egentlig er klar over? Selvsagt er det alltid flere faktorer men lukt er langt mer viktig en vi erkjenner. Nesen lukter dårlig mat, den varsler oss osv på så mye. Anonymkode: c41ec...83d Bevis takk Anonymkode: 698e2...624 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): la meg først si at dette er satt på spissen. Jeg undrer på et fenomen. Alle vet at kvinner velger menn og ikke motsatt i aller høyeste grad men vet du at når kvinner går på p piller så endrer luktesansen deres seg. Dvs den blir mer følsom for næring og ignorerer mannesvette i høyere grad. så når du blir sammen med en mann, slutter på P pillen og blir gravid så er det mange som mister følelsene for mannen sin. Men det er fordi de aldri hadde følelser i utgangspunktet. De hadde endret luktesansen og når de stopper å spise P piller så kommer den kjemiske balansen tilbake og derfor man ikke liker mannen og klarer å hoppe i høyet lenger. vær så snill og ikke ta det personlig. For dette er et fenomen som er underbygget av forskning. Jeg lurer på om det skjer i større grad en man er bevist på. For jeg ser på tinder, det kryr av alenemødre der. Gjerne damer som har en unge på under et år ish. Ikke noe galt i det heller. ! men kan essensen i det jeg prøver å få frem være en årsak i flere forhold en man egentlig er klar over? Selvsagt er det alltid flere faktorer men lukt er langt mer viktig en vi erkjenner. Nesen lukter dårlig mat, den varsler oss osv på så mye. Anonymkode: c41ec...83d Er uenig med deg. Kvinner foretrekker ulike menn gjennom syklusen. De foretrekker én type rundt eggløsning og en annen type ellers i syklusen. P-piller gjør at vi ikke får eggløsning og dermed ikke tiltrekkes de samme mennene som vi ellers ville ha gjort rundt eggløsning. Men det er jo eggløsmingsmennene vi bør holde oss unna, mens resten av syklus-mennene er bra for oss og våre barn. Anonymkode: 2d97b...036 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bevis det først. Anonymkode: e439f...105 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bevis takk Anonymkode: 698e2...624 Dette er jo alment kjent. Anonymkode: 2d97b...036
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bevis det først. Anonymkode: e439f...105 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bevis takk Anonymkode: 698e2...624 haha😅 Luktesansen forstyrres av p-piller Går du ikke på pillen lukter du mannesvette bedre enn de som bruker p-piller. Ifølge svenske og amerikanske forskere er lukten av mat sterkere hos kvinner som går på p-pillen, mens kvinner som ikke går på pillen lukter mannesvette bedre enn de som går på pillen. Hormonene påvirker Det har lenge vært kjent at hormoner påvirker luktesansen vår. Men tidligere har man antatt at luktesansen påvirkes likt av alle typer lukter. Forskerne har nå målt følsomheten til to lukter. En som signaliserer mat og en lukt som blir ansett som en sosial lukt, nemlig mannesvette. Resultatene viser at kvinners hormonelle tilstand påvirker følsomheten til de ulike luktene forskjellig. Luktet næring - Kvinner som gikk på p- pillen var mer følsomme for lukter som signaliserte næring og mindre følsomme ovenfor den sosiale lukten, sier en av forfatterne, Johan Lundstrøm Kvinner som var i sin fruktbare fase av menstruasjonssyklusen var mest følsomme overfor mannesvetten. Fra nettavisen. Dere kan lese de fra nrk på egenhand. https://www.nrk.no/viten/xl/p-pillen-kan-lure-deg-til-a-velge-feil-mann-1.13096724 https://www.nrk.no/livsstil/folger-ikke-opp-yasmin-advarsel-1.7634950 https://www.nettavisen.no/luktesansen-forstyrres-av-p-piller/s/12-95-444438 Jeg ønsker kun å gjøre en bevist på dette, for å se om det kan være noe i det. Jeg vet selvsagt at det er masse faktorer, men lukt er ekstremt viktig. Samme som at etter et år forsvinner forelskelses hormonene å derfor så mange forhold ryker rett før/rundt et år etter man «ble sammen» Anonymkode: c41ec...83d 1
Heisann12345 Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 (endret) Jeg sluttet i 3 mnd etter mange år på p piller. Luktesans endret seg litt, var fortsatt like glad i samboeren. Overdreven forskning som er satt på spissen Endret 7. april 2022 av Heisann12345
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 Tviler. Da jeg møtte eksen gikk jeg ikke på hormon preparater var stup forelsket så det gjorde vondt med første blikk begynte på piller og det endret ingenting følelsesmessig, fortsatt like fortryllende i 5 år. Anonymkode: 0b511...45a 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er uenig med deg. Kvinner foretrekker ulike menn gjennom syklusen. De foretrekker én type rundt eggløsning og en annen type ellers i syklusen. P-piller gjør at vi ikke får eggløsning og dermed ikke tiltrekkes de samme mennene som vi ellers ville ha gjort rundt eggløsning. Men det er jo eggløsmingsmennene vi bør holde oss unna, mens resten av syklus-mennene er bra for oss og våre barn. Anonymkode: 2d97b...036 Men du vil ikke ha samkvem med partner når du ikke går på P piller? – Det finnes nok mange historier om damer som forelsker seg i en mann, de blir kjærester og alt er fryd og gammen. Så slutter de med p-pillen for å få barn sammen. Men da er det ikke sikkert dama synes typen er like tiltrekkende lenger. Pillen har noe av skylda, sier professor i evolusjonsbiologi jeg er enig med deg at kvinner tiltrekkes forskjellige type menn igjennom syklus. Men om P pillen endrer luktesansen så betyr det at du må gå på den livet ut da om du skal orke å være sammen med mannen? Anonymkode: c41ec...83d
Heisann12345 Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): haha😅 Luktesansen forstyrres av p-piller Går du ikke på pillen lukter du mannesvette bedre enn de som bruker p-piller. Ifølge svenske og amerikanske forskere er lukten av mat sterkere hos kvinner som går på p-pillen, mens kvinner som ikke går på pillen lukter mannesvette bedre enn de som går på pillen. Hormonene påvirker Det har lenge vært kjent at hormoner påvirker luktesansen vår. Men tidligere har man antatt at luktesansen påvirkes likt av alle typer lukter. Forskerne har nå målt følsomheten til to lukter. En som signaliserer mat og en lukt som blir ansett som en sosial lukt, nemlig mannesvette. Resultatene viser at kvinners hormonelle tilstand påvirker følsomheten til de ulike luktene forskjellig. Luktet næring - Kvinner som gikk på p- pillen var mer følsomme for lukter som signaliserte næring og mindre følsomme ovenfor den sosiale lukten, sier en av forfatterne, Johan Lundstrøm Kvinner som var i sin fruktbare fase av menstruasjonssyklusen var mest følsomme overfor mannesvetten. Fra nettavisen. Dere kan lese de fra nrk på egenhand. https://www.nrk.no/viten/xl/p-pillen-kan-lure-deg-til-a-velge-feil-mann-1.13096724 https://www.nrk.no/livsstil/folger-ikke-opp-yasmin-advarsel-1.7634950 https://www.nettavisen.no/luktesansen-forstyrres-av-p-piller/s/12-95-444438 Jeg ønsker kun å gjøre en bevist på dette, for å se om det kan være noe i det. Jeg vet selvsagt at det er masse faktorer, men lukt er ekstremt viktig. Samme som at etter et år forsvinner forelskelses hormonene å derfor så mange forhold ryker rett før/rundt et år etter man «ble sammen» Anonymkode: c41ec...83d Det du siterer er ikke ordentlig forskning. Det er artikler andre skriver om «forskning». Artiklene skrives jo åpenbart for å få frem et poeng og skape «media-hysteri». Bruk en relevant data-base og legg til DOI så jeg kan se på en ordentlig vitenskapelig artikkel om dette 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er uenig med deg. Kvinner foretrekker ulike menn gjennom syklusen. De foretrekker én type rundt eggløsning og en annen type ellers i syklusen. P-piller gjør at vi ikke får eggløsning og dermed ikke tiltrekkes de samme mennene som vi ellers ville ha gjort rundt eggløsning. Men det er jo eggløsmingsmennene vi bør holde oss unna, mens resten av syklus-mennene er bra for oss og våre barn. Anonymkode: 2d97b...036 Skjønner ikke dette. Liker jeg en mann så liker jeg han like mye året rundt, er aldri noen berg og dalbaner følelsesmessig. Aldri opplevd det. Liker sjeldent noen, men når jeg gjør det så forblir det sånn. Anonymkode: 0b511...45a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #12 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Bevis det først. Anonymkode: e439f...105 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bevis takk Anonymkode: 698e2...624 Jeg er helt SJOKKERT over at det finnes (tilsynelatende) oppegående mennesker som IKKE vet dette. Dette er allmennkunnskap. Anonymkode: 58878...3f2 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #13 Skrevet 7. april 2022 Heisann12345 skrev (4 minutter siden): Jeg sluttet i 3 mnd etter mange år på p piller. Luktesans endret seg litt, var fortsatt like glad i samboeren. Overdreven forskning som er satt på spissen AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tviler. Da jeg møtte eksen gikk jeg ikke på hormon preparater var stup forelsket så det gjorde vondt med første blikk begynte på piller og det endret ingenting følelsesmessig, fortsatt like fortryllende i 5 år. Anonymkode: 0b511...45a Ingen ting gleder meg mer. For dere begge. men har dere sett antall alenemødre på tinder? Og da snakker jeg ikke om de som har hvert sammen i 7 år og har to kids og lignende men jeg har sett «har en bolle i ovnen» å så mye rart at man lurer innimellom på disse menneskene. jeg er selvsagt klar over at det ikke er enten eller, det jeg lurer på er om dette er en større fenomen en man aner, og antagelig så vil dere som vet at det ikke stemmer for dere skrike ut at det stemmer ikke, men ser man på samfunnet som helhet så kan man lett stille noen spørsmål, hvorfor noen er sammen i evigheter imens andre klarer et år før det er på nytt igjen samme styr. Vi er nedstammet fra dyreriket vi også å mindre fritt tenkende en man liker å tro. Anonymkode: c41ec...83d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #14 Skrevet 7. april 2022 Heisann12345 skrev (3 minutter siden): Det du siterer er ikke ordentlig forskning. Det er artikler andre skriver om «forskning». Artiklene skrives jo åpenbart for å få frem et poeng og skape «media-hysteri». Bruk en relevant data-base og legg til DOI så jeg kan se på en ordentlig vitenskapelig artikkel om dette https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rspb.2011.1647 den kunne du funnet selv. Akkurat som du kunne sjekket selv om du mente det ikke var seriøs artikkel da kilden sto inne i artikkelen. Anonymkode: c41ec...83d
Heisann12345 Skrevet 7. april 2022 #15 Skrevet 7. april 2022 Vell, det det du prater om er jo bare en brøkdel, det er da uendelig mange andre grunner til at gravid og kjæreste går fra hverandre. Ikke alle bruker p-piller en gang, mange bruker kondom. Du har hengt deg opp i at det er fordi man har sluttet på p-piller at forhold går i oppløsning. Jeg sier at jeg tror ikke det 1
Gjest ABM Skrevet 7. april 2022 #16 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Bevis det først. Anonymkode: e439f...105 De gjorde forsøk med nettopp dette på Ntnu i Trondheim og kom fram til samme konklusjon som beskrevet i HI
Heisann12345 Skrevet 7. april 2022 #17 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rspb.2011.1647 den kunne du funnet selv. Akkurat som du kunne sjekket selv om du mente det ikke var seriøs artikkel da kilden sto inne i artikkelen. Anonymkode: c41ec...83d Takk! Får jo dessverre ikke leste hele artikkelen, bare innledning. For poenget med å lese hele, er å forstå «sannsynlighets-konseptet». Om det er 1% mer sannsynlig at … Så er det en ubetydelig mengde. Men det står hvertfall i innledningen at de samme kvinnene så større «fars-potensialet» enn andre, og derfor klarer å holde forholdet i livet lengere. De var på en annen side mindre seksuelle og mindre fornøyd med partnerens utseende 1
Mamajune11 Skrevet 7. april 2022 #18 Skrevet 7. april 2022 P-piller er gift. Kunstige hormoner er gift. Det fucker med både kroppen og psyken. Sluttet på dem for 7år siden, aldri angret.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #19 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men du vil ikke ha samkvem med partner når du ikke går på P piller? – Det finnes nok mange historier om damer som forelsker seg i en mann, de blir kjærester og alt er fryd og gammen. Så slutter de med p-pillen for å få barn sammen. Men da er det ikke sikkert dama synes typen er like tiltrekkende lenger. Pillen har noe av skylda, sier professor i evolusjonsbiologi jeg er enig med deg at kvinner tiltrekkes forskjellige type menn igjennom syklus. Men om P pillen endrer luktesansen så betyr det at du må gå på den livet ut da om du skal orke å være sammen med mannen? Anonymkode: c41ec...83d Joda. At man ikke blir like ubegrunnet spinnvilt barneproduserende kåt av han er nå så sin sak, men den lysten hjelper ikke mye på sikt, når den kun opptrer én gang i måneden, og man blir møkk lei fyren fordi han ikke er bra. Som kvinne må man uansett jobbe med hva som gir lyst på sex, og da er det bedre å jobbe med en mann man faktisk liker selv, enn en som eggstokkene likte en gang eller tre…for fire, femten eller tjuefem år siden. Anonymkode: 2d97b...036 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #20 Skrevet 7. april 2022 p piller fucker opp alt. ser tilbake at jeg ikke visste hvem jeg var da jeg gikk på dem. hvilke følelser som var ekte. Når jeg gikk på dem hadde jeg ingen sexlyst og barneønske var aldri tilstedet, så barn var jo aldri et tema. Fordi jeg hadde ikke det biologiske behovet, siden p sprøyta gjorde meg til en 10 åring uten kjønnsdrift. Nå er jeg 38 år og har fått gifta ut. Nå har jeg veldig lyst på barn for første gang . har til og med sexlyst. Er 38 år og singel . Misunner den generasjonen da p piller ikke fantes. de slapp å få plager av p piller, samt at de fikk barn fordi de lot naturen gå sin gang. Har heldigvis blitt så klok at jeg aldri tilfører kroppen noe mer sånt. sex med meg betyr barn eller kondom. Anonymkode: 6e762...cd3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå