Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet ut av et dårlig og langt ekteskap for en måned siden, og har ikke angret et minutt. VI har barn sammen og en del praktiske ting som må ordnes opp i, så en del kontakt må vi jo ha, men jeg føler at min eks fortsatt er så innmari til stede i hverdagen min at jeg mye av tiden fortsatt føler meg nærmest kvalm og dårlig og sliten. Det var jo dette jeg trengte å flytte fra, fordi han var så dominerende. Han sender mange meldinger om dagen om praktiske ting. Jeg lurer på om han tviholder litt på denne kontakten med vilje, men er redd for å sette grenser fordi han er ikke en type man vil ha konflikt med. Han er selvopptatt og lite lydhør for andres behov og meninger.

Hvordan kan jeg få han til å slutte å kontakte med om sånne uvesentlige ting?

Anonymkode: 7936c...f79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruddet er helt ferskt, så det vil ta litt tid før kontakten normaliserer seg. Selv om han er en type man ikke vil ha konflikt med, må du på noe tidspunkt begynne å sette grenser. Ingen ting vil endre seg uten at du tar tak i det.

Du kan øve med å la det gå lenger og lenger tid før du svarer. Etter hvert slutter du å svare på alt som ikke direkte gjelder barna eller deling av bo. Skru av telefonen om natta og andre tider du vil skjerme deg.

Anonymkode: 05670...6c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke svare med en gang. Samle heller opp flere svar i en enkel melding. 

Ikke svar på ting som ikke er nødvendige - dvs. ting som ikke gjelder barna.

Har dere hatt mekling på FVK?

Anonymkode: a45ff...6cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tok meg et år før jeg klarte å slippe den følelsen av at "jeg skylder han å svare". Han var på meg HELE tida, sendte mld, ringte, og selv når han hadde barnet, ringte han hele tiden, trolig for å sjekke hva jeg drev med. Løy om at barnet var syk, bare for at jeg skulle svare.

Nå, 10 år senere, er kontakten på et minimum. Men det har tatt lang tid.. 1 mnd er ingenting.

Anonymkode: 11a11...eb4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...