Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ts her 

Jeg vil ikke bruke André selv, det er bare et av de navnene jeg har syntes klinger best. 

Mange gode forslag her da! Takk

Jeg vil ha et mellom navn, men detbskal jo ikke brukes i daglig tale. Jeg ser fort at det blir tungt med to navn jeg også, derfor jeg håper å finne noe som klinger greit. Også synes jeg liksom at når man får barn så blir det rart og gi et barn et navn og et annet barn to navn... blir liksom feil for min del. Handler litt om identitet. Men Tidemann er jo kanskje nok identitet i seg selv bare også 

Anonymkode: 526a1...423

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser ikke helt hvordan Tidemann kan bli jålete i det heletatt 😂🤔

Det er jo ganske jålete? Tungt og uvanlig, virker som det er valgt av litt jålete grunner.

Anonymkode: 93605...0d3

AnonymBruker
Skrevet

Tiedeman var et av alternativene når vi fikk en gutt! Kjempefint🥰

Vi ville ha brukt navnet alene, men jeg synes som skrevet tidligere at Tideman Olaves var kult!
Tideman Lauritz, Tideman Bernhard, Tideman Albert, Tideman Johannes..

Anonymkode: 9e1e0...d4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke seriøst tenkt å kalle ungen Tidemann??

Lykke til med mobberne 🤣😒😆🥱

Anonymkode: e1530...f14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må da blir O. Tidemann! Så kan de neste barna heter Alfa, Bjarne og Max Mekker. 

Anonymkode: d230e...172

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Lo

tom

Ask

Arn

Kjempekorte navn synes jeg passer best. 

Anonymkode: 3f484...0e0

Tidemann Tom? Tidemann Ask? Er du helt sikker på dette? 

Anonymkode: 987a2...57b

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Ville valgt et "gammeldags" navn i samme stil. Se bakover i slekta på hva olde- og tippoldeforeldrene deres het, for eksempel. Eller les gamle kirkebøker (digitalt tilgjengelige på digitalarkivet.no) eller ta dere en tur på en gammel kirkegår og les på gravsteiner. 

Ellers vil jeg foreslå Vilhelm eller Rudolf.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ts her 

Jeg vil ikke bruke André selv, det er bare et av de navnene jeg har syntes klinger best. 

Mange gode forslag her da! Takk

Jeg vil ha et mellom navn, men detbskal jo ikke brukes i daglig tale. Jeg ser fort at det blir tungt med to navn jeg også, derfor jeg håper å finne noe som klinger greit. Også synes jeg liksom at når man får barn så blir det rart og gi et barn et navn og et annet barn to navn... blir liksom feil for min del. Handler litt om identitet. Men Tidemann er jo kanskje nok identitet i seg selv bare også 

Det er jo mer identitet i å la et navn stå alene for at det er sterkest og finest alene, enn å jåle det til med mellomnavn for man føler man må. Forøvrig har min søster dobbeltnavn mens jeg og broren min kun har ett, det går helt fint det og :) 

Anonymkode: a77a6...a81

• Liker 1
Skrevet

Tidemann Tobakk

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Skal du kalle barnet opp etter en tobakk? Tiedemann Rød.....

Anonymkode: c122f...467

Eventuelt maleren Adolph Tidemann. Best kjent fra duoen Tidemann & Gude.

Anonymkode: 83d96...e1f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn rent melodisk bør et mellomnavn være lenger enn fornavnet. 

tidemann er tungt og bør stå alene som fornavn, evt være et mellomnavn. Du kan jo bruke Tidemann som mellomnavn og tiltalenavn, men ha et kortere fornavn?

Anonymkode: 5d379...a46

• Liker 3
Skrevet

Georg eller Arthur.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn rent melodisk bør et mellomnavn være lenger enn fornavnet. 

tidemann er tungt og bør stå alene som fornavn, evt være et mellomnavn. Du kan jo bruke Tidemann som mellomnavn og tiltalenavn, men ha et kortere fornavn?

Anonymkode: 5d379...a46

Men hva er poenget med å ha et annet fornavn hvis man likevel skal ha Tidemann som mellomnavn og tiltalenavn? Og da har jo i hvert fall ikke rytmen noe å si. Blir litt rart å kalle ham f.eks. Alf Tidemann fordi det er lettere å si enn Tidemann Alf når man uansett ikke skal bruke Alf?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du bør revurdere et såpass spesielt navn selvom du synes det er fint. Det er ganske gammeldags og tungt. Samt assosieres mye med tobakk, Sesam stasjon, Tidemann og Gude etc.. Synes egentlig det er bra å vurdere et navn til som er mer vanlig, slik at han event. kan velge å bruke dette isteden

Anonymkode: ee881...f5f

Skrevet

Olai

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 12.54):

Det må da blir O. Tidemann! Så kan de neste barna heter Alfa, Bjarne og Max Mekker. 

Jeg tror virkelig ikke assosiasjoner til sesam stasjon blir et problem. Ingen barn ser på dette nå til dags

Anonymkode: 9eb8c...c7c

AnonymBruker
Skrevet

Synes Tidemann er finest alene. 

Anonymkode: 9eb8c...c7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 16.06):

Skulle gjerne hatt et navn som passer som mellomnavn etter Tidemann 😊 

Det eneste jeg har kommet på og som ikke er aktuelt er 

Tidemann Alexander 

Tidemann André 

Noen med tips? 

Tidemann Amadeus

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 12.54):

Maxemillian-Mekker. 

AnonymBruker
Skrevet

Tidemann Per, flott og fint, men også kort og greit.

Anonymkode: 9f82e...6b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...