AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Del Skrevet 7. april 2022 Er det bare pugging av Koranen, eller handler det også om å påvirke barnets tankesett? Hørt at det er strengt og mye disiplin der? Også lest at mange uttrykker bekymring da barna bruker verdifull tid på koranskolen fremfor å bli intergrert i samfunnet vårt. På hvilken måte vil det å ha gått på koranskole påvirke personens verdensssyn og tankesett i voksen alder tror dere? Vil legge til at jeg spør av nysgerrighet, jeg har lite kunnskap på feltet og spør for å lære Anonymkode: d264a...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Del Skrevet 7. april 2022 Mitt barn går hver lørdag i en time. De lærer om islam,altså de starter med det grunnleggende først,de begynner ikke med Koranen først,det kommer etter hvert når ungene er mer modne. For oss er det faktisk verdifull tid,akkurat som for noen andre er det noe annet. Det er 1 time per uke,4 timer per måned. De integrerer seg gjennom barnehage,skole og andre fritidsinteresser som fotball. Det som er fint med moskeen at alle kan komme,så hvis du er så interessert i hva som skjer og hvordan deres verdisyn blir påvirket så er du mer enn velkommen for å komme og se. Jeg har også gått i moskeen når jeg var liten og lært Koran. Jeg er fremdeles integrert i samfunnet,har så og si bare norske venner som også igjen tror på forskjellige ting. Det har aldri påvirket vårt vennskap. Så nå lurer jeg på hvorfor er det så mange tråder her inne på KG om Islam og muslimer. Anonymkode: 85275...a12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mitt barn går hver lørdag i en time. De lærer om islam,altså de starter med det grunnleggende først,de begynner ikke med Koranen først,det kommer etter hvert når ungene er mer modne. For oss er det faktisk verdifull tid,akkurat som for noen andre er det noe annet. Det er 1 time per uke,4 timer per måned. De integrerer seg gjennom barnehage,skole og andre fritidsinteresser som fotball. Det som er fint med moskeen at alle kan komme,så hvis du er så interessert i hva som skjer og hvordan deres verdisyn blir påvirket så er du mer enn velkommen for å komme og se. Jeg har også gått i moskeen når jeg var liten og lært Koran. Jeg er fremdeles integrert i samfunnet,har så og si bare norske venner som også igjen tror på forskjellige ting. Det har aldri påvirket vårt vennskap. Så nå lurer jeg på hvorfor er det så mange tråder her inne på KG om Islam og muslimer. Anonymkode: 85275...a12 Tusen takk for veldig fint svar. Så flott å høre at moskeen er åpen for alle, det kunne faktisk vært veldig fint å få oppleve en dag. Gjelder dette alle moskeer, eller er det ulik praksis her og der? Jeg er ikke sikker på hvorfor det er så mange tråder, for mitt vedkommende er det en genuin interesse og nysgjerrighet på et felt jeg dessverre ikke kan så mye om. Mens for enkelte andre kan det sikkert være andre hensikter Anonymkode: d264a...c27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk for veldig fint svar. Så flott å høre at moskeen er åpen for alle, det kunne faktisk vært veldig fint å få oppleve en dag. Gjelder dette alle moskeer, eller er det ulik praksis her og der? Jeg er ikke sikker på hvorfor det er så mange tråder, for mitt vedkommende er det en genuin interesse og nysgjerrighet på et felt jeg dessverre ikke kan så mye om. Mens for enkelte andre kan det sikkert være andre hensikter Anonymkode: d264a...c27 Bare hyggelig😊Alle moskeer er åpen for besøk. Nå er det ramadan og mange moskeer praktiserer å spise iftar og deretter be. Slik kan du oppleve både kultur og religion. Anonymkode: 85275...a12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bare hyggelig😊Alle moskeer er åpen for besøk. Nå er det ramadan og mange moskeer praktiserer å spise iftar og deretter be. Slik kan du oppleve både kultur og religion. Anonymkode: 85275...a12 Kjempeflott tips - takker igjen 🤍 Anonymkode: d264a...c27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå