Gå til innhold

Falt nesten i trapp i går kveld, ikke kjent liv siden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjent masse liv hver dag siden uke 16, og er nå i snart uke 20. 

I går hadde jeg tydeligvis alt for glatte sokker på meg og tråkket litt feil i trappen, jeg falt ikke helt over ende, men sklei hardt ned to trappetrinn så det rista i hele kroppen nedenfra og opp i hele kroppen. Håper forklaringen er god nok. Siden da har ikke merket liv, ikke antydning en gang, og er livredd nå. 

Jordmor er ikke på jobb i dag og legekontoret mente at det ikke var alvorlig nok til å gi meg en av de få hastetimene til fastlegen min som kan gi ul. Fikk evt beskjed om å ringe igjen i morgen. Ikke lett å gå rundt å lure på om barnet enda lever eller ikke. 

Hva tenker folk her? 

Anonymkode: 993c9...792

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi aner jo ikke. Dersom du ikke får fred uten svar er svaret å gå privat. Penger kjøper kanskje ikke lykke, men det kjøper en hastetime til ul hos en privat lege.

Anonymkode: 15229...7cf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du er altfor kort på vei til at du skal kjenne liv hver dag. Og du falt ikke. Dette er ikke noe å uroe seg for, babyen har sikkert snudd seg og sparker innover. 

Anonymkode: dee80...363

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært så lett å ta livet av et foster så hadde vi sluppet kampen om retten til selvbestemt abort rundt om i verden.

Anonymkode: c3119...a74

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

De har doppler på legevakta. 

Skrevet

Barnet er godt beskyttet i magen, men jeg skjønner du blir bekymret. Det er jo ikke slik at du skal kjenne liv hver dag ennå. Barnet kan ha snudd seg slik at du ikke kjenner spark.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde noe av det samme på termindato. Jeg sklei ned 8,9 trappetrinn på baken. De ville ha meg inn med en gang,.. Det gikk heldigvis bra. Er du bekymret ville jeg ringt jordmor ❤️

Anonymkode: 60c15...fd1

AnonymBruker
Skrevet

Du falt NESTEN i trappa. Det får være måte på hvor mye en kropp kan riste av å ha sklidd to trappetrinn, ut å ha falt. 

Anonymkode: 1ce04...f90

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriver du at du falt når du ikke falt?

Du er i uke 19, og det er da vanlig å ikke kjenne liv hver dag. Pluselig snur babyen seg og sparker i en retning du ikke kjenner.

Om du er veldig bekymret, gå privat. Hvis ikke må du pent vente.

Anonymkode: cd26c...ef6

Skrevet

Ring å få time til privat ultralyd siden du er bekymret ❤️ Du er for kort på vei til at du får komme inn på føden for sjekk. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skriver du at du falt når du ikke falt?

Du er i uke 19, og det er da vanlig å ikke kjenne liv hver dag. Pluselig snur babyen seg og sparker i en retning du ikke kjenner.

Om du er veldig bekymret, gå privat. Hvis ikke må du pent vente.

Anonymkode: cd26c...ef6

Jeg leser falt nesten i overskriften, gjør ikke du?

Ts, du har prøvd alle triksene med kald saft etc.? Dra på legevakten hvis du ikke roer deg 💕

Anonymkode: f2f91...c50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har kjent masse liv hver dag siden uke 16, og er nå i snart uke 20. 

I går hadde jeg tydeligvis alt for glatte sokker på meg og tråkket litt feil i trappen, jeg falt ikke helt over ende, men sklei hardt ned to trappetrinn så det rista i hele kroppen nedenfra og opp i hele kroppen. Håper forklaringen er god nok. Siden da har ikke merket liv, ikke antydning en gang, og er livredd nå. 

Jordmor er ikke på jobb i dag og legekontoret mente at det ikke var alvorlig nok til å gi meg en av de få hastetimene til fastlegen min som kan gi ul. Fikk evt beskjed om å ringe igjen i morgen. Ikke lett å gå rundt å lure på om barnet enda lever eller ikke. 

Hva tenker folk her? 

Ungen er 20 uker. Den har sikkert snudd seg.

Anonymkode: 6d4b9...cc8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ringt helsestasjonen og fått snakka med en annen jordmor eller ringt legen. 

Anonymkode: 19699...096

AnonymBruker
Skrevet

Folk som HAR mistet etter slike fall, beskriver at de har kjent bevegelse helt til de plutselig har begynt å blø. Så det at du ikke har kjent bevegelse nå trenger ikke bety noe som helst, du ville nok merket noe annet først.

Anonymkode: f885c...512

AnonymBruker
Skrevet

Du skader ikke barnet av å NESTEN falle. Ta det med ro og pust dypt inn og ut. ❤️

Anonymkode: edf9d...764

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere. Jeg skjønner at å nesten falle ikke er å faktisk falle, men greia er at jeg landa så hardt på føttene og ristet så i hele kroppen at jeg fikk kjempevondt i hele korsryggen og hadde vansker med å gå rundt pga det på jobb i dag. Når jeg da ikke kjenner liv også da, så blir jeg rimelig redd. Jeg ser en skrive at det ikke er vanlig å kjenne liv hver dag i den uken jeg er i, men jeg har jo kjent liv hver dag siden uke 16- da blir man redd når man ikke kjenner noe lengre etter noe sånt. Jeg har morkake som ligger foran hvis det kan ha noe å si. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har også mye kynnere nå, litt mer en vanlig.

Skrevet

Ring føden og hør med en jordmor? De er der for råd og.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar dere. Jeg skjønner at å nesten falle ikke er å faktisk falle, men greia er at jeg landa så hardt på føttene og ristet så i hele kroppen at jeg fikk kjempevondt i hele korsryggen og hadde vansker med å gå rundt pga det på jobb i dag. Når jeg da ikke kjenner liv også da, så blir jeg rimelig redd. Jeg ser en skrive at det ikke er vanlig å kjenne liv hver dag i den uken jeg er i, men jeg har jo kjent liv hver dag siden uke 16- da blir man redd når man ikke kjenner noe lengre etter noe sånt. Jeg har morkake som ligger foran hvis det kan ha noe å si. 

I den uken du er i er det helt vanlig å kjenne liv hver dag og så plutselig ikke. Fordi baby snur seg. Det er tråder om dette hver uke på KG for vordende mødre i uke 21. 

Anonymkode: 6d4b9...cc8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om du er i uke 20 så er det ikke så mye å gjøre uansett...og  så lenge du bare nesten falt så kan deg umulig ha noen betydning...

Anonymkode: e0bd7...425

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...