AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Del Skrevet 7. april 2022 Vi har noe selv fisket torsk i fryseren som er på tide å spise. Det er bare det at jeg ikke er så glad i torskemiddager. Det stammer mye fra barndom der jeg opplevde torsk som en tørr og kjedelig middag. Det var vanlig med smeltet smør den gangen og jeg hater smør 🙄 Og bein 🥴 Så kokt torsk med kun potet og en gulrot var ikke noe godt. Fisken vi har nå er renset og filetert, så vi kan ha steketorsk tenkte jeg. Men hva kan vi som tilbehør som gjør denne fiskemiddagen god? Bare kom med alle tips dere har. 😊🐟 Anonymkode: ae6a5...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ixion Skrevet 7. april 2022 #2 Del Skrevet 7. april 2022 Bacon er jo et must. Risotto er et annet tips, server den på en "seng av risotto". Smakte kveite og risotto her om dagen, det var veldig godt. Dropp poteter og gulrøtter i sin helhet. Det er ikke godt med torsk som du sier, det blir for tamt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Del Skrevet 7. april 2022 Har aldri spist stekt torsk faktisk. Den er så løs i konsistens at den egner seg dårlig til steking. Anonymkode: 849d3...4ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har aldri spist stekt torsk faktisk. Den er så løs i konsistens at den egner seg dårlig til steking. Anonymkode: 849d3...4ad Ok. Jeg aner ikke. 🤪 Bare mannen som sa etter at den var filetert at den kunne vi ha til steketorsk, så derfor tenkte jeg på å steke den. Anonymkode: ae6a5...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Del Skrevet 7. april 2022 Bak den i ovnen. Potetmos, bacon og en blanding av granateple og stekt chorizo ved siden av. Anonymkode: 37087...953 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #6 Del Skrevet 7. april 2022 Jeg liker også ovnsbakt - et par forslag til inspirasjon: Ovnsbakt torsk med oliven, tomat og basilikumcrust | TRINES MATBLOGG Ovnsbakt torsk med cherrytomater - REMA 1000 Bagt torsk med tomat, oliven og feta | Meny.dk Anonymkode: 597d5...6b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #7 Del Skrevet 7. april 2022 Bacon, erter, soltørkede tomater, potetmos - mmmmm:) Anonymkode: 66c07...92b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 7. april 2022 #8 Del Skrevet 7. april 2022 Du har sikkert hatt middag i dag, men hvis ikke vil jeg tipse om ovnsbakt torsk med tomat og basilikum. Det er en torskerett som jeg er veldig glad i. Har du i tillegg kokt dobbel porsjon med poteter dagen før er det ganske kjapt og veldig lettvint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. april 2022 #9 Del Skrevet 7. april 2022 Vi vender torsken i litt mel, salt og pepper og steker i panne før det serveres med poteter, grønnsaker (typisk brokkoli, blomkål og gulrot) og hjemmelaget aïoli. Enkelt, men veldig godt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #10 Del Skrevet 7. april 2022 Surr grovhakket løk, paprika, og strimlet squash over lav varme i litt olje til alt er mykt. Anonymkode: 9b99f...b38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #11 Del Skrevet 9. april 2022 Jeg synes nå det er kjempegodt med gulrot til fisk, men lag en god saus til. Kan også være godt å skjære opp kokte poteter, krydre dem, og steke i pannen. Anonymkode: a8cac...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #12 Del Skrevet 9. april 2022 Vi bruker å krydre den godt med ulike smaker vi liker, noen smørklatter/olje, og steke den i ovnen. Søtpotetmos, bacon og brokkoli som tilbehør. Pluss en god og enkel hjemmelaget rømmedressing, gjerne med ramsløkpesto. Anonymkode: afe83...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 9. april 2022 #13 Del Skrevet 9. april 2022 Dette ser godt ut https://meny.no/oppskrifter/Fisk/Torsk/Stekt-torsk-med-gronnsaker-og-teriyakisaus/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #14 Del Skrevet 9. april 2022 Jeg er ganske basic når det gjelder torsk. Liker best den klassiske, stekt i panna, servert med masse stekt løk, revet gulrot og en klatt remulade (som jo stort sett er fett...) Vil jeg ha en annen variant lager jeg lettsaltet torsk, lar den ligge dekket med salt noen timer, trekker den, serverer med masse bacon, gulrotstuing (eller bare en tykk hvit saus). Har en unge som er sprekere i matveien, og som laget denne torskeformen med tomat. Ganske godt når jeg fikk det servert, men ikke noe jeg selv ville funnet på å lage. Anonymkode: 841f7...0a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 9. april 2022 #15 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 13.57): Har aldri spist stekt torsk faktisk. Den er så løs i konsistens at den egner seg dårlig til steking. Anonymkode: 849d3...4ad Dette stemmer ikke, jeg lettsalter den litt så den er fast og fin. Så bruker jeg hvetemel som jeg elter den i før steking. Dette hvetemelet tilsetter jeg salt og pepper. Så bruker jeg grønnsaker til i en eller annen form. Det smaker fortreffelig. Smeltet smør, litt rømme er også godt. De som ikke liker dette? Bruk en fiskesaus eller brun saus som tilbehør. God middag Bake den i oven sammen med brun saus er også veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå