Gå til innhold

Sende tung pakke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg skal sende en pakke med noe elektronikk som jeg er redd skal bli ødelagt hvis jeg ikke pakker ordentlig. Den skal i en stor eske, men hva skal jeg gjøre for at den ikke skal flytte på seg inni eska? Jeg tenkte på luftputer eller hva de nå kalles, men vet ikke hvor man får kjøpt sånne? Er det noe annet man kan bruke? Bobleplast f. eks? Hvordan gjør jeg det i såfall 😭 Hjelp

Anonymkode: 72a7e...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bobleplast er fint for å beskytte gjenstanden, men vil ikke stabilisere den inni esken. Vil du gjøre det profesjonelt, må du bruke isopor.

Men det er kjempeenkelt å gjøre det med ting man har liggende hjemme. Tomme pastaesker, eggkartonger, tørkerullkjerner, sammenkrøllet stivt papir, brettede biter av bølgepapp... Du kan bruke hva som helst du måtte ha av ræl hjemme for å stabilisere noe inni en eske. Ubrukte dorulker er fine hvis noe er virkelig skjørt. Bare sørg for at hele ytteresken er fylt og at du har noe pappræl på absolutt alle kanter av selve gjenstanden, den må ALDRI ligge inntil ytteresken med så mye som en milimeter av overflaten sin. Og når du rister på pakka, skal det ikke komme en lyd og den skal føles helt stabil.

Men surr inn selve gjenstanden i noen lag plastfolie først, så blir det ikke ripete eller støvete av fyllmaterialet. 

Hilsen noen som har sendt porselensserviser til 12 personer, lysekroner og hundrevis av andre skjøre genstander i posten uten at noe noensinne er blitt knust. 

Anonymkode: 8b85b...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En ting til: hvis det er snakk om å sende flere gjenstander i samme pakke, bør de aldri ligge inntil hverandre inni pakja. Stapp noe ræl i mellom.

Anonymkode: 8b85b...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...