Gå til innhold

Det trykker ved øyenbrynene

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Guest_*
Skrevet

Når jeg trykker mellom øyenbrynene gjør det vondt. Kjenner det selv om jeg ikke trykker også. Kan ligne litt på bihulebetennelse, men det er vel lengre ned?

Jeg er ikke snørrete. Er ikke syk på noen som helst måte. Hmm. Noen som vet?

Kanskje stress? :ler: Jeg stresser ikke så mye, men har mye å tenke på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg har hatt vondt der når jeg har hatt bihulebetennelse?

Gjest StoreSky
Skrevet

Bihulebetennelse. Kan kjenne vondt/trykk i hele området rundt nese/øyne/panne -det er der bihulene er.

Skrevet

Selv om du ikke er tett i nesen, prøv med nesespray og se om det hjelper.

Skrevet

Det gjør vondt når du trykker, og ikke ellers, slik jeg forstår deg. Jeg har det sånn når jeg er sliten og stressa, eller på vei til å få spenningshodepine. Litt massasje i området kan hjelpe. Trykk fo fingre inn ved siden av hverandre og gjør sirkelbevegelser.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vi har bihuler både bak øyenbrynene og bak kinnbena. Dersom du er forkjøla og det presser i bihulene når du sitter og bøyer hodet frem mellom beina kan det godt være at du har en betennelse på gang. Det er viktig å bruke nesespray for å holde det åpent.

Ellers finnes det spesielle skyllekanner for å skylle bihulene. Disse får man kjøpt på apoteket for en hundrelapp. Har ingen erfaringer med disse selv, men de jeg vet om som har prøvd den lovpriser den.

Skrevet

Kanskje du trenger briller? Jeg gikk rundt med slike plager en stund, tok til slutt en synstest og fikk beskjed om at jeg var langsynt og trengte lesebriller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...