AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Kan bli en del lange byks i år! Mosleys trestegs-diett: - Allerede etter en uke kan du begynne å gå ned i vekt – VG Anonymkode: 13537...a38 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Kan du forklare kort hva det går ut på? Er bak betalingsmur.. Anonymkode: bf239...41c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kan du forklare kort hva det går ut på? Er bak betalingsmur.. Anonymkode: bf239...41c Kort forklart: 1) 8 uker med 800 kcal dagen 2) 5:2-dietten til du har nådd ønsket vekt 3)16:8-dietten resten av liver Gå tilbake til steg 2 ved oppgang.. 🙄 Anonymkode: d7bd3...0d0
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 hva er 5:2 og 16:8 Anonymkode: 70951...195
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): hva er 5:2 og 16:8 Anonymkode: 70951...195 5 måltid fordelt på 2 dager. 16 måltid fordelt på 8 dager. Anonymkode: c4a8e...f0d 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 Dette er jo en oppskrift på å drepe forbrenningen om man har en.. Anonymkode: 70951...195
Pås Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): 5 måltid fordelt på 2 dager. 16 måltid fordelt på 8 dager. Anonymkode: c4a8e...f0d Nei? 5:2 er fem dager med vanlig mat og 2 dager med minimalt med mat! 16:8 er 16 timer uten mat, 8 med! 6 2
Gnå Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): 5 måltid fordelt på 2 dager. 16 måltid fordelt på 8 dager. Anonymkode: c4a8e...f0d Jeg får ikke leste saken, dette er vel ikke det man vanligvis mener med 5:2-dietten og 16:8-dietten? Er ikke 5:2 at en spiser som vanlig fem dager i uken, og så nesten-faster du (spiser ca. 500 kcal) de to siste? Og 16:8 at du faster 16 timer i døgnet, og spiser hele "dagens dose" i et vindu på åtte timer? 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kort forklart: 1) 8 uker med 800 kcal dagen 2) 5:2-dietten til du har nådd ønsket vekt 3)16:8-dietten resten av liver Gå tilbake til steg 2 ved oppgang.. 🙄 Anonymkode: d7bd3...0d0 Oppskrift på å enten mislykkes med vektnedgangen eller utvikle spiseforstyrrelse der altså.. Anonymkode: bf239...41c 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan bli en del lange byks i år! Mosleys trestegs-diett: - Allerede etter en uke kan du begynne å gå ned i vekt – VG Anonymkode: 13537...a38 God humor! 🏃♀️ Anonymkode: dea73...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 Det er flere grunner til at det der ikke blir noen suksess med mindre du kan ha svært høy disiplin resten av livet. For det første så kan kroppen få seg et kraftig sjokk ved å plutselig gå ned til 800kcal. Du kan få blodsukkerfall, svimmel, hodepine, sykdomsfølelse. I tillegg er det så lite at kroppen kommer i sultemodus og gjør alt for å forsvare seg og opprettholde vekten. Du må ha minst 1000kcal for at det skal være en diett og ikke en sultekur som bremser forbrenningen. Det er STØRRE ikke mindre sjanse på å ga ned i vekt på 1000 kcal enn på 800. Dessuten kommer det ann på utgangspunktet ditt. Er ditt kosthold ca 1700 kcal i dag så blir overgangen mye enklere enn om utgangspunktet er 3500. Brå endringer er ikke sunt,og du bruker opp alle verktøyene med en gang. Uansett hvor flink du er så har vektnedgang platåer der vekten en periode er lik før den går videre nedover. Bruker du opp alt i verktøykassen med en gang har du ingenting igjen til disse, og motivasjonen vil utebli. Bedre å starte på 1500kcal og ta bort 100 kcal for hvert vektplatå. Det kan være 5 av dem. Og tenke nøye over å gå sakte tilbake mot 1500 når målet er nådd. Uten det vil du raskt gå opp igjen. Jeg har lagt merke til at en diett kan ha svært forskjellig utfall for hver enkelt. Å leve på få kcal funker bare om man velger med omhu matvarer som holder en mett lenger. Av 2 brødskiver, 100g pasta, 50g nøtter eller 300g indrefilet så er det sistnevnte som faktisk holder deg mett og i form. I kcal har de lik verdi. Og for den som teller kcal nytter det ikke å kaste bort kcal på drikke. Drikke med kalorier er verdiløst som mat. Den 16:8 dietten er heller ikke bra. Sjansen er god for at man overspiser mye etter 16 timer uten mat. Anonymkode: cf25b...468 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #12 Skrevet 7. april 2022 Eller hva med å bare gjøre som jeg gjorde. Spise litt mindre til alle måltider jeg normalt spiste. Og droppe alle mellommåltider. Bonusen: vekten holder seg lav, uten anstrengelser eller sult, 10 år senere. Og kan fortsatt spise både pizza, taco, vin, og slikt. Anonymkode: fbdf3...c3b 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #13 Skrevet 7. april 2022 Pås skrev (1 time siden): Nei? 5:2 er fem dager med vanlig mat og 2 dager med minimalt med mat! 16:8 er 16 timer uten mat, 8 med! Gnå skrev (1 time siden): Jeg får ikke leste saken, dette er vel ikke det man vanligvis mener med 5:2-dietten og 16:8-dietten? Er ikke 5:2 at en spiser som vanlig fem dager i uken, og så nesten-faster du (spiser ca. 500 kcal) de to siste? Og 16:8 at du faster 16 timer i døgnet, og spiser hele "dagens dose" i et vindu på åtte timer? Hvem har tid til å sitte å spise 8 timer om dagen i strekk? Vanlige mennesker har jobb og fritid. Anonymkode: c4a8e...f0d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #14 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvem har tid til å sitte å spise 8 timer om dagen i strekk? Vanlige mennesker har jobb og fritid. Anonymkode: c4a8e...f0d Spisevindu på 8 timer, smarten. 16 timer uten mat og så har du 8 timer der du kan spise. For eksempel et måltid kl 11 og ett måltid kl 14 og ett måltid kl 18 (som er ferdig før kl 19). Jeg har som regel 23:1. Spiser bare én gang om dagen. Anonymkode: 69d3b...4fd 3
Gnå Skrevet 7. april 2022 #15 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem har tid til å sitte å spise 8 timer om dagen i strekk? Vanlige mennesker har jobb og fritid. Anonymkode: c4a8e...f0d Men jeg skrev vel ikke at de skal spise hele tiden de åtte timene. For å være enda tydeligere: Mens mange kanskje sprer måltidene sine over 14 timer (frokost kl. 07.00, siste måltid kl. 21.00), sprer de som følger 16:8-dietten, måltidene over ått timer (lunsj kl. 12.00, siste måltid ferdig 20.00). 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #16 Skrevet 7. april 2022 16:8 funker fint for veldig mange. Jeg ser flere anbefale, på anekdotisk grunnlag, at kvinner ofte kan trives bedre med f.eks 18:10, og at de kanskje bør være fleksible med tanke på menstruasjonssyklusen som kan påvirke sult osv. Hvis man liker å følge et klart definert opplegg der alt er bestemt på forhånd er det sikkert helt supert å følge det som skisseres her med både 5:2 og 16:8. Men for mange er det kanskje bedre å prøve seg litt fram. Det er sannsynligvis liten forskjell på 16:8 og 17:7, og det er ingen som sier at du på død og liv må kjøre samme opplegg hele tiden. Prøv deg fram og ta det som en interessant læringsprosess. Poenget er å gi kroppen noen pauser fra å fordøye mat. Mange synes også at faste fungerer fint i kombinasjon med lavkarbo. Anonymkode: 80f03...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #17 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): 16:8 funker fint for veldig mange. Jeg ser flere anbefale, på anekdotisk grunnlag, at kvinner ofte kan trives bedre med f.eks 18:10, og at de kanskje bør være fleksible med tanke på menstruasjonssyklusen som kan påvirke sult osv. Hvis man liker å følge et klart definert opplegg der alt er bestemt på forhånd er det sikkert helt supert å følge det som skisseres her med både 5:2 og 16:8. Men for mange er det kanskje bedre å prøve seg litt fram. Det er sannsynligvis liten forskjell på 16:8 og 17:7, og det er ingen som sier at du på død og liv må kjøre samme opplegg hele tiden. Prøv deg fram og ta det som en interessant læringsprosess. Poenget er å gi kroppen noen pauser fra å fordøye mat. Mange synes også at faste fungerer fint i kombinasjon med lavkarbo. Anonymkode: 80f03...ca6 Bare anekdotisk grunnlag? Du har ikke sett noen nevne autofagi? Oppdagelsen er så revolusjonerende at den har resultert i en nobelpris. Kroppen trenger rett og slett å faste litt, gjerne 16 timer hver dag. Hvis du spiser litt (måltider, "mellommåltid" og snacks) hele tiden når du er våken, så får kroppen aldri resirkulere gamle, ødelagte celler og erstatte dem med nye, friske celler. Anonymkode: 69d3b...4fd 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #18 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): 5 måltid fordelt på 2 dager. 16 måltid fordelt på 8 dager. Anonymkode: c4a8e...f0d Eh... 16:8 er periodisk faste. 16 timers faste, 8 timers spisevindu. Jeg gjør dette naturlig. Frokost 11, lunsj 14, middag 17-18 ca. Ikke kveldsmat eller snacks. Anonymkode: c8563...a57 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #19 Skrevet 8. april 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Bare anekdotisk grunnlag? Du har ikke sett noen nevne autofagi? Oppdagelsen er så revolusjonerende at den har resultert i en nobelpris. Kroppen trenger rett og slett å faste litt, gjerne 16 timer hver dag. Hvis du spiser litt (måltider, "mellommåltid" og snacks) hele tiden når du er våken, så får kroppen aldri resirkulere gamle, ødelagte celler og erstatte dem med nye, friske celler. Anonymkode: 69d3b...4fd Anekdotisk grunnlag for å anbefale kortere faste for kvinner. Det er godt mulig det finnes forskning på det også. Autofagi kjenner jeg til, og antar at det vil fungere omtrent likt for begge kjønn Med andre ord: faste er bra, og det er mange måter å gjøre det på. Kjønn, eller rettere sagt menstruasjonssyklusen, kan være en av mange faktorer som bestemmer hvordan man gjennomfører det praktisk. Selv har jeg eksperimentert med en del forskjellige spisevinduer og for tiden spiser jeg som regel en eller to ganger daglig. Gidder ikke å spise etter klokka lenger, men tar det når jeg er sulten og det passer. Anonymkode: 80f03...ca6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #20 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Anekdotisk grunnlag for å anbefale kortere faste for kvinner. Det er godt mulig det finnes forskning på det også. Autofagi kjenner jeg til, og antar at det vil fungere omtrent likt for begge kjønn Med andre ord: faste er bra, og det er mange måter å gjøre det på. Kjønn, eller rettere sagt menstruasjonssyklusen, kan være en av mange faktorer som bestemmer hvordan man gjennomfører det praktisk. Selv har jeg eksperimentert med en del forskjellige spisevinduer og for tiden spiser jeg som regel en eller to ganger daglig. Gidder ikke å spise etter klokka lenger, men tar det når jeg er sulten og det passer. Anonymkode: 80f03...ca6 Jeg har også lest at kvinner kan trenge et par timer lenger spisevindu enn menn. Fasting er veldig interessant helsemessig, og noe alle burde gjøre innimellom. Er lettere enn det høres ut, hvis man drikker Farris underveis. Jeg tar ett døgn i ny og ne, hjelper mot magetrøbbel. Anonymkode: c39e2...ae1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå