Gå til innhold

Går på AAP, har ingenting å gjøre eller bidra med og er lei hverdagen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg gjøre for å få det bedre? Har ingenting å fylle hverdagen med. Bor for meg selv, har noen få venner, men det er et veldig kjedelig liv. Håper jeg snart kan begynne å jobbe igjen, men vet ikke om jeg tør for jeg vet ikke om jeg klarer det denne gangen.

Sitter stort sett bare inn, ser på tv, er på kvinneguiden, ute noen ganger for å handle på matbutikken, gå tur, trene osv. Men det blir ikke så mye.

Hvordan kan jeg få det bedre og hvordan kan jeg finne noe som gir påfyll, energi og glede?

Anonymkode: e65f8...a18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde du måtte ha et tiltak (f.eks. jobb, studier eller behandling) for å få AAP?? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva kan jeg gjøre for å få det bedre? Har ingenting å fylle hverdagen med. Bor for meg selv, har noen få venner, men det er et veldig kjedelig liv. Håper jeg snart kan begynne å jobbe igjen, men vet ikke om jeg tør for jeg vet ikke om jeg klarer det denne gangen.

Sitter stort sett bare inn, ser på tv, er på kvinneguiden, ute noen ganger for å handle på matbutikken, gå tur, trene osv. Men det blir ikke så mye.

Hvordan kan jeg få det bedre og hvordan kan jeg finne noe som gir påfyll, energi og glede?

Anonymkode: e65f8...a18

Tenket du er den typiske brukeren på kvinneguiden. 

Passiv, klager over så mangt. Til og med at du har så lite innhold i livet. 

Gud brutle altså. 

Anonymkode: 36ced...1a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bli med på Frivillig arbeid, det gir livet masse mening. 

Anonymkode: 06d74...780

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begynn på frisklivssentralen eller hva det heter, i tillegg bør du ha fast behandling hos lege/psykolog/fysioterapeut 

Anonymkode: 5e677...5a0

Skrevet

Hva er planen du har med NAV? Det er jo ikke nødvendigvis slik at du bare automatisk kommer til å bli klar for å komme ut i arbeid igjen, ofte må man jobbe mot det. Går du i behandling? Kunne ulike tiltak vært noe å fylle dagene med og trent deg opp til arbeidslivet igjen? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det aktiv på dagtid  i din by.  Helt fabelaktig .   

Anonymkode: def0f...c70

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp hund. 

Anonymkode: b3e54...645

AnonymBruker
Skrevet

Gjør frivillig arbeid - bli besøksvenn, leksehjelp, frivillig på det arrangement osv - så ser du på dette som din jobb, som du får betalt for (dvs trygden du får). Så prøver du å gjøre en best mulig jobb der, og vipps, så gjør du noe meningsfylt, mestrer noe og får lønn! Kanskje også møter noen du blir venner eller bekjente med.

Anonymkode: 608d8...030

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjør frivillig arbeid - bli besøksvenn, leksehjelp, frivillig på det arrangement osv - så ser du på dette som din jobb, som du får betalt for (dvs trygden du får). Så prøver du å gjøre en best mulig jobb der, og vipps, så gjør du noe meningsfylt, mestrer noe og får lønn! Kanskje også møter noen du blir venner eller bekjente med.

Anonymkode: 608d8...030

JA!👍

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøp hund. 

Anonymkode: b3e54...645

NEI!!!👎

Noe som er ektremt lavterskel, nyttig for samfunnet, miljøet og godt for kroppen: Sett bra musikk på ørene, ta med en plastpose og en hanske/søppelstang og plukk søppel et par timer i uka! Det er ikke mye og det er ikke slik at det er din nye karriere eller noe slikt, men det er godt for kroppen å få rørt litt på seg uansett og her bidrar du jo bra ellers også :) 

Anonymkode: dc957...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...