Gå til innhold

Bv truer med nemda

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp hatt en undersøkelse på 6 mnd. Alle de har hentet inn opplysninger fra har ingen negative ting å si. Bv mener barnet på 13 år blir utsatt for omsorgssvikt av meg fordi jeg selv bodde på barnehjem. 

De sier ikke hva som gjør de tenker det. Men at om jeg ikke tar imot hjelpetiltak så går de til nemda. 

Jeg takket ja, det er en mnd siden. Nå har jeg plutselig ikke hørt noe mer. 

Jeg vet ikke navnet på nye saksbehandler. Jeg syns dette er litt merkelig. Om de er så bekymret så ville ny saksbehandler gitt lyd fra seg. 

Noen andre som har opplevd noe slikt? 

Anonymkode: bf394...41d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig at det kan ta en måned fra en undersøkelse er avsluttet til hjelpetiltak kommer i gang. At behovet for hjelpetiltak er stort, betyr ikke nødvendigvis at det er akutt tidsmessig og mange hjelpetiltak kan ta tid å få etablert. 

Dersom barneverntjenesten sier de vil gå til fylkesnemnda med saken om du takker nei til hjelpetiltak, betyr det at bekymringen for barnet ditt er alvorlig. Det er lite sannsynlig at en slik vurdering kun handler om at "du bodde på barnehjem," og vesentlig mer sannsynlig at noe har sviktet i kommunikasjonen slik at du ikke har oppfattet det de mener er grunnlaget for bekymringen. Dette skal stå tydelig forklart i vurderingene i vedtaket om hjelpetiltak som er fattet da undersøkelsen ble fullført. 

Anonymkode: 63d5e...ade

• Liker 13
Skrevet

Hva er grunnlaget i bekymringen da? De må vel si noe mer om hva som ligger bak? Hva slags svikt i omsorgen er det snakk om?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
charlotte0 skrev (3 minutter siden):

Hva er grunnlaget i bekymringen da? De må vel si noe mer om hva som ligger bak? Hva slags svikt i omsorgen er det snakk om?

Det svaret du får fra ts er mest sannsynlig så langt fra realiteten så hvorfor bruke tid på å stille det? 

Anonymkode: 5d56f...e6f

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Trusler fra bv er ikke ok. Snakk m en advokat

Anonymkode: 6a41b...61e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har nettopp hatt en undersøkelse på 6 mnd. Alle de har hentet inn opplysninger fra har ingen negative ting å si. Bv mener barnet på 13 år blir utsatt for omsorgssvikt av meg fordi jeg selv bodde på barnehjem. 

De sier ikke hva som gjør de tenker det. Men at om jeg ikke tar imot hjelpetiltak så går de til nemda. 

Jeg vet ikke navnet på nye saksbehandler. Jeg syns dette er litt merkelig. Om de er så bekymret så ville ny saksbehandler gitt lyd fra seg. 

Latterlig. 

Skaff deg advokat. 

Anonymkode: 9dc79...d5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det svaret du får fra ts er mest sannsynlig så langt fra realiteten så hvorfor bruke tid på å stille det? 

Anonymkode: 5d56f...e6f

Du vet svarer allerede før du har fått noe svar? Godt gjort. 

Anonymkode: 9dc79...d5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvem har meldt deg til bv?

Anonymkode: 88c46...3a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Trusler fra bv er ikke ok. Snakk m en advokat

Anonymkode: 6a41b...61e

Selvfølgelig er dette greit. Det er ikke en trussel, men en forklaring på hvilke konsekvenser deres valg vil gå. Jeg tenker at det hadde vært skikkelig ugreit å ikke opplyse om det. Barnevernet er så bekymret for omsorgen at de tenker at dersom ikke ting bedrer seg, så må barnet ut av hjemmet. Eneste mulighet for bedring er dersom de tar i mot hjelpetiltak.

Anonymkode: d704b...ea5

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnevernet uttaler at de vil ta saken til nemnda hvis du ikke takker ja til hjelpetiltak, så er saken alvorlig. Har du ikke lest vedtaket om hjelpetiltak? Hva står det i papirene ellers? Du må sørge for å få innsyn i alt av papirer, hvis du ikke har fått tilsendt dette allerede. 

Anonymkode: 92420...ca8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om saken går til nemnda får du dekket advokat. Men det er noe du har misforstått, andre rundt deg er bekymret - hvis ikke hadde det ikke blitt en bv. sak i utganspunktet. 

Anonymkode: 735d0...2fe

• Liker 2
Skrevet

Det er noe som skurrer når du sier at de er bekymret fordi du var på barnehjem. Har du psykiske problemer som følge av oppveksten? Kan det være det de er bekymret for?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...