AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Har noen andre barn i denne alderen som lyver lett? Hen er oppegående, grei og samvittighetsfull ellers. Men jeg blir litt bekymret for at hen ser ut til å kunne lyve til oss helt uten kvaler. Det kan være småting som at hen har vasket hendene og slikt, eller litt mer alvorlige ting som at hen ikke har gjort noe galt selv om andre har observert hen gjøre det. Det er ikke med et lurt smil liksom, for å prøve å snike seg unna håndvasken. Det er totalt pokerfjes og veldig overbevisende lyving. Vi har ikke reagert veldig på noe hen har gjort eller løyet om, så jeg tror ikke hen er redd for å innrømme ting for oss. Er dette vanlig og normal oppførsel? Anonymkode: 4728e...058
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Det er vanlig og en del av utviklingen: https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/dlO0bO/ikke-bli-bekymret-hvis-barnet-ditt-lyver Anonymkode: 722a5...d2a 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 Tror det er ganske vanlig?? Her tar jeg enkelte ting med en klype salt! Barnet kan dog innrømme ting om det er noe hen har gjort. Men ikke alltid. Noen ganger er hen veldig påståelig... Anonymkode: 932c5...52c
Mamajune11 Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 Helt vanlig og bra. Sorry to say, men det er faktisk noe vi må kunne. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 Altså såklart lyver en 7-åring Anonymkode: 93a6e...a78
Gjest theTitanic Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 Tror du det kan være sånn at 7 åringen ikke husker, men ANTAR at hun har eller ikke har gjort? For i så fall lyver hun ikke, men dekker over manglende konsentrasjon/hukommelse. Ofte sier barn at de ikke husker/vet og får til motsvar av voksne at "jo det gjør du", så slutter de med det og avgir tydelig svar de tror er riktig isteden.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 theTitanic skrev (4 timer siden): Tror du det kan være sånn at 7 åringen ikke husker, men ANTAR at hun har eller ikke har gjort? For i så fall lyver hun ikke, men dekker over manglende konsentrasjon/hukommelse. Ofte sier barn at de ikke husker/vet og får til motsvar av voksne at "jo det gjør du", så slutter de med det og avgir tydelig svar de tror er riktig isteden. Jeg tror ikke det er tilfelle. Det er typisk sånn rett etter at hen kommer fra do at hen lyver om håndvask. Det er noe med måten hen lyver på jeg stusser over. Det er så stoisk og uanfektet. Overhodet ikke en lur mine eller litt ubekvem over å lyve. Gir seg ikke før jeg viser hen at vasken er tørr. Anonymkode: 4728e...058
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke det er tilfelle. Det er typisk sånn rett etter at hen kommer fra do at hen lyver om håndvask. Det er noe med måten hen lyver på jeg stusser over. Det er så stoisk og uanfektet. Overhodet ikke en lur mine eller litt ubekvem over å lyve. Gir seg ikke før jeg viser hen at vasken er tørr. Anonymkode: 4728e...058 Snart lærer hun at det er lurt å la vannet renne så vasken blir våt.. Har sett veldig kreative forslag på å ikke pusse tenner. Vann på børsten, tannkrem i vasken etc. Trass gjør at de gjør mye jobb for å ikke innfri forventnibgeb Anonymkode: 4702a...26b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 Bra du skriver «hen» og ikke «han». Da hadde alle her inne skjønt at du er moren til Henrik. 🙄 Anonymkode: ee9b5...3eb 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 Husker du ikke fra du var 7 år? Jeg løy masse, var veldig overbevisende og klarte alltid å lure meg unna, legge skylden på andre osv. Er heldigvis ikke sånn idag, tror det bare er en fase man må igjennom. Anonymkode: fd0d7...02e 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #12 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Bra du skriver «hen» og ikke «han». Da hadde alle her inne skjønt at du er moren til Henrik. 🙄 Anonymkode: ee9b5...3eb Hæ? Anonymkode: 4728e...058
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #13 Skrevet 8. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Husker du ikke fra du var 7 år? Jeg løy masse, var veldig overbevisende og klarte alltid å lure meg unna, legge skylden på andre osv. Er heldigvis ikke sånn idag, tror det bare er en fase man må igjennom. Anonymkode: fd0d7...02e Nei, kan ikke huske det. Men håper du har rett! ☺ Anonymkode: 4728e...058
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #14 Skrevet 8. april 2022 alle lyver - absolutt alle. The average person tells 4 lies a day or 1460 a year. A total of 87600 lies by the age of 60. And the most common lie is: "i'm fine." Anonymkode: 1f41a...e53
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #15 Skrevet 8. april 2022 On 4/7/2022 at 11:50 AM, AnonymBruker said: Har noen andre barn i denne alderen som lyver lett? Hen er oppegående, grei og samvittighetsfull ellers. Men jeg blir litt bekymret for at hen ser ut til å kunne lyve til oss helt uten kvaler. Det kan være småting som at hen har vasket hendene og slikt, eller litt mer alvorlige ting som at hen ikke har gjort noe galt selv om andre har observert hen gjøre det. Det er ikke med et lurt smil liksom, for å prøve å snike seg unna håndvasken. Det er totalt pokerfjes og veldig overbevisende lyving. Vi har ikke reagert veldig på noe hen har gjort eller løyet om, så jeg tror ikke hen er redd for å innrømme ting for oss. Er dette vanlig og normal oppførsel? Anonymkode: 4728e...058 Hen ? Hen hva da ? Dersom du skal bruke slike tulleord, bør du bruke dem rett. Det beste er å unngå dem ved å skrive bedre norsk. Anonymkode: 4a10a...506
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #16 Skrevet 8. april 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ? Anonymkode: 4728e...058 Det hen sier er at hen mener at du ved å bruke hen ikke avslører hvem hen er 😆 Anonymkode: 4a10a...506 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #17 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 12.01): Hen ? Hen hva da ? Dersom du skal bruke slike tulleord, bør du bruke dem rett. Det beste er å unngå dem ved å skrive bedre norsk. Anonymkode: 4a10a...506 Jeg tenker at om du blir så provosert av dårlig norsk at du må avbryte en seriøs tråd for å få ut frustrasjonen din, så bør du slutte å henge på KG. Jeg synes ikke kjønn var vesentlig her, og ønsket å skrive nøytralt. Hvis det var for mye for deg, så må du komme deg ut her fra. Tenk på blodtrykket ditt 😆 Anonymkode: 4728e...058 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #18 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 11.59): alle lyver - absolutt alle. The average person tells 4 lies a day or 1460 a year. A total of 87600 lies by the age of 60. And the most common lie is: "i'm fine." Anonymko de: 1f41a...e53 Ja, og det er ikke en helt unyttig egenskap heller. Det jeg reagerer på er hvor "flink" hen er til å lyve. Hvor uanfektet og troverdig det er. Når de andre barna lyver ser man på hele ansiktet at de lyver og de avslører seg selv med det fårete smilet. Mens dette barnet er helt proff. Er det vanlig for 7-åringer? Anonymkode: 4728e...058
Drizzt Skrevet 10. april 2022 #19 Skrevet 10. april 2022 Helt normalt, TS. Det begynner allerede i 5-årsalderen hvor de prøver seg litt og ser om de kommer unna med det. Kanskje har du en fremtidig politiker i hus? Eller en selger? Det er virkelig et nyttig egenskap i noen sammenhenger å lyve troverdig og ikke avsløre deg selv med kroppsspråk. 1
Sommer2464 Skrevet 10. april 2022 #20 Skrevet 10. april 2022 SaySomething skrev (På 7.4.2022 den 11.58): Alle 7 åringer lyver. 😄 Ja men løgn er en alvorlig synd spiller ingen rolle om alle gjør det. I fremtiden kommer han til å lyve om mer kanskje mye mer alvorlige ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå