Gå til innhold

Enkelt fornye baderomsgulv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle så gjerne ha piffet opp badet mitt, men har ikke så god råd. Flisene på gulvet er hvite, men jeg tror det ville blitt finere med litt mørkere farge. Men det koster mye å skifte gulv. Finnes det en andre metoder å få ny farge på gulvfliser uten at det blir en stor dyr og omfattende jobb?

Anonymkode: cb024...914

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan male, men det er fryktelig lang herdetid og kan fort bli riper.

Anonymkode: bde49...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Baderomsmatte

Anonymkode: a1cb8...764

Gjest loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Skulle så gjerne ha piffet opp badet mitt, men har ikke så god råd. Flisene på gulvet er hvite, men jeg tror det ville blitt finere med litt mørkere farge. Men det koster mye å skifte gulv. Finnes det en andre metoder å få ny farge på gulvfliser uten at det blir en stor dyr og omfattende jobb?

Flis på flis er mulig, spør i en byggevareforretning eller flisebutikk.

AnonymBruker
Skrevet
loveli skrev (6 timer siden):

Flis på flis er mulig, spør i en byggevareforretning eller flisebutikk.

Det har jeg tenkt på. Men det blir vel en del arbeid med det også. Membran osv. Ser på den løsning også.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Baderomsmatte

Anonymkode: a1cb8...764

Vanlig baderomsmatte? Da må den være ganske stor….

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har jeg tenkt på. Men det blir vel en del arbeid med det også. Membran osv. Ser på den løsning også.

Er det ikke membran der fra før? -da ville jeg ikke gått for en "enkel" fornying

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva mener du? Dersom det er membran under eksisterende flis skal du IKKE legge ny membran.

Som sagt, forhør deg med noen som kan det. De vil gi deg de beste tipsene og hvis du tar med bilder og eventuelt tilstanfsrappport fra du kjøpte boligen så kan de hjelpe deg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du "bare" vil fornye gulvet uten å rive det eller legge nye fliser kan kanskje mikrosement være en mulighet? Det kan i teorien gjøres selv (selv om resultatet sikkert blir best om fagfolk gjør jobben), finnes i det meste av farger og det kan legges på eksisterende flis. Jeg har ikke erfaring med det selv, men undersøkte litt for en tid tilbake.

Anonymkode: 0e8db...f39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...