AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Vi er gift og har to barn, sjelden vi kommer oss noe sted uten barnevakt, men denne gangen fikk jeg ordnet det. Jeg ga min mann en weekendtur til en annen by i Norge som bursdagsgave. En tur der vi kan reise sammen bare vi to, uten barn. Han ble glad for dette, og fortalte det i tlf til en venninne han har som bor i samme by. Hun foreslo da å treffes, noe han gjerne vil. Jeg må ærlig si jeg er skuffet. Når vi for en gangs skyld kommer oss ut uten barna på slep og skal pleie kjærligheten litt, så skjer dette. Samme skjedde da jeg var gravid med første barnet. Vi dro på weekendtur til denne byen for å hygge oss som kjærester en siste gang før barnet kom. Da brukte han mye tid på å kontakte andre han kjenner i samme by, inkludert denne venninnen for å foreslå å treffes. Vi så henne sist i fjor høst, og de er ukentlig i kontakt på book, meldinger osv..Så kontakten er der hele tiden. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor han måtte involvere henne i vår weekend-tur... Er kun snakk om noen timer til en kopp kaffe, men likevel... Kjenner bare jeg blir trist og og får følelsen av at han kjeder seg sammen med meg. Er jeg urimelig og smålig om jeg ber han gi henne beskjed om at det ikke passer så godt nå, og heller foreslå å treffes en annen gang? Hun har en tendens til å bli raskt krenka og fornærmet, og jeg mistenker han er litt redd for å gjøre henne sur. Men hva ville dere sagt/gjort til mannen deres i et slikt tilfelle? Anonymkode: a2c28...06a 4 8
ostekaker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 (endret) Det synes jeg han kunne droppe når det er kjærestetur. Da handler det om å pleie forholdet mellom dere to. Så jeg skjønner godt du er skuffet. Endret 7. april 2022 av ostekaker 25 1 1
ItchyBitchySpider Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi er gift og har to barn, sjelden vi kommer oss noe sted uten barnevakt, men denne gangen fikk jeg ordnet det. Jeg ga min mann en weekendtur til en annen by i Norge som bursdagsgave. En tur der vi kan reise sammen bare vi to, uten barn. Han ble glad for dette, og fortalte det i tlf til en venninne han har som bor i samme by. Hun foreslo da å treffes, noe han gjerne vil. Jeg må ærlig si jeg er skuffet. Når vi for en gangs skyld kommer oss ut uten barna på slep og skal pleie kjærligheten litt, så skjer dette. Samme skjedde da jeg var gravid med første barnet. Vi dro på weekendtur til denne byen for å hygge oss som kjærester en siste gang før barnet kom. Da brukte han mye tid på å kontakte andre han kjenner i samme by, inkludert denne venninnen for å foreslå å treffes. Vi så henne sist i fjor høst, og de er ukentlig i kontakt på book, meldinger osv..Så kontakten er der hele tiden. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor han måtte involvere henne i vår weekend-tur... Er kun snakk om noen timer til en kopp kaffe, men likevel... Kjenner bare jeg blir trist og og får følelsen av at han kjeder seg sammen med meg. Er jeg urimelig og smålig om jeg ber han gi henne beskjed om at det ikke passer så godt nå, og heller foreslå å treffes en annen gang? Hun har en tendens til å bli raskt krenka og fornærmet, og jeg mistenker han er litt redd for å gjøre henne sur. Men hva ville dere sagt/gjort til mannen deres i et slikt tilfelle? Anonymkode: a2c28...06a Da hadde jeg avlyst kjæresteturen. Hvis han er avhengig av å ha kontakt med andre mennesker når dere er på partur, er han egentlig ikke så veldig interessert i turen. Dra heller på spatur med venninner eller noe annet DU har lyst til. 24 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 Nei, du er ikke urimelig. Dersom din mann ikke har antenner nok til å skjønne dette selv, må du forklare ham det. Noen er bare sånn, de skal være hypersosiale i alle sammenhenger. Hilsen Mann 50. Anonymkode: aa074...77f 21 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 «Er det ikke bra nok å bare være sammen med meg en helg?» hadde jeg tenkt da. Hvorfor kan han ikke ha EN helg kun sammen med deg? Er han så avhengig av å være sosial med andre? Anonymkode: bfdb0...096 18 1
Populært innlegg Minmorsbarn Skrevet 7. april 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 7. april 2022 Hvorfor bestiller dere støtt helgeturer til denne byen når dette er et problem? Det er da nok av andre steder man kan dra til..? 59 1 9
spinner Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 Hvorfor får han tur til en by dere tydeligvis kjenner. Reis et nytt sted. Jeg ville også tenkt på å oppsøke gamle kjente hvis jeg skulle til en tidligere hjemby 13 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 Som nevnt her, kanskje han er hypersosial. Da tenker man fort på slike ting. Om det er vanskelig for deg (noe jeg kan forstå) så ville jeg tatt det opp på en forsiktig måte uten å være sur. Anonymkode: c1257...386 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 Hvorfor bestilte du tur til akkurat den byen? Finnes da mange byer i Norge, ville valgt en hvor dere ikke har vært før og det ikke finnes venninner... Anonymkode: 8a8f9...70d 7 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 Kan skjønne du er skuffet, men hvorfor bestilte du tur til den byen i utgangspunktet når du vet at han har venner der og du har lyst på en kjærestetur? Anonymkode: c6e1f...cf5 10 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 Men hvorfor i huleste valgte du den byen når han kjenner så mange der? Anonymkode: 1d23b...d29 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #12 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan skjønne du er skuffet, men hvorfor bestilte du tur til den byen i utgangspunktet når du vet at han har venner der og du har lyst på en kjærestetur? Anonymkode: c6e1f...cf5 Jeg har kanskje hatt en naiv tro på at han - og venninnen tenker det samme som meg når de hører ordet "kjærestetur" og at det ikke er ensbetydende med vennebesøk. Men,men. Og til dere som spør: Ja han er en supersosial type som kjenner folk overalt og elsker å treffe dem. TS Anonymkode: a2c28...06a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #13 Skrevet 7. april 2022 Hvorfor er det sånn et stort sjokk at når man er gift og har barn, har vært sammen altfor lenge, så er ikke kjærestetur det mest spennende man kan se for seg? Det er jo på mange måter noe av det kjedeligste man kan tenke seg. Gjør gubben den tjenesten og avlys turen. Så kan han reise på tur med noen han har lyst å reise med og ha det morro. Istedet for en påtvunget kjærestetur. Anonymkode: 96a6e...6be 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #14 Skrevet 7. april 2022 Minmorsbarn skrev (4 minutter siden): Hvorfor bestiller dere støtt helgeturer til denne byen når dette er et problem? Det er da nok av andre steder man kan dra til..? Bestiller ikke støtt helgeturer dit. Har vært der en gang før. Dette blir andre gangen. Det er nok av andre steder ja, sant det. Men logistisk sett passer denne byen best for oss. Det er kort avstand og flere severdigheter og aktiviteter der som han liker. ts Anonymkode: a2c28...06a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #15 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det sånn et stort sjokk at når man er gift og har barn, har vært sammen altfor lenge, så er ikke kjærestetur det mest spennende man kan se for seg? Det er jo på mange måter noe av det kjedeligste man kan tenke seg. Gjør gubben den tjenesten og avlys turen. Så kan han reise på tur med noen han har lyst å reise med og ha det morro. Istedet for en påtvunget kjærestetur. Anonymkode: 96a6e...6be Han ble glad for turen jo. Har lenge snakket om at det ville vært kos å ta en slik tur. ts Anonymkode: a2c28...06a 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #16 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det sånn et stort sjokk at når man er gift og har barn, har vært sammen altfor lenge, så er ikke kjærestetur det mest spennende man kan se for seg? Det er jo på mange måter noe av det kjedeligste man kan tenke seg. Gjør gubben den tjenesten og avlys turen. Så kan han reise på tur med noen han har lyst å reise med og ha det morro. Istedet for en påtvunget kjærestetur. Anonymkode: 96a6e...6be Nå er det vel det viktigste å pleie forholdet . Anonymkode: 2290e...70f 3
exictence Skrevet 7. april 2022 #17 Skrevet 7. april 2022 Noen timer synes jeg hadde vært hyggelig. Du er med, sant? Hvis han skulle alene, hadde det blitt feil, synes jeg. 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #18 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi er gift og har to barn, sjelden vi kommer oss noe sted uten barnevakt, men denne gangen fikk jeg ordnet det. Jeg ga min mann en weekendtur til en annen by i Norge som bursdagsgave. En tur der vi kan reise sammen bare vi to, uten barn. Han ble glad for dette, og fortalte det i tlf til en venninne han har som bor i samme by. Hun foreslo da å treffes, noe han gjerne vil. Jeg må ærlig si jeg er skuffet. Når vi for en gangs skyld kommer oss ut uten barna på slep og skal pleie kjærligheten litt, så skjer dette. Samme skjedde da jeg var gravid med første barnet. Vi dro på weekendtur til denne byen for å hygge oss som kjærester en siste gang før barnet kom. Da brukte han mye tid på å kontakte andre han kjenner i samme by, inkludert denne venninnen for å foreslå å treffes. Vi så henne sist i fjor høst, og de er ukentlig i kontakt på book, meldinger osv..Så kontakten er der hele tiden. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor han måtte involvere henne i vår weekend-tur... Er kun snakk om noen timer til en kopp kaffe, men likevel... Kjenner bare jeg blir trist og og får følelsen av at han kjeder seg sammen med meg. Er jeg urimelig og smålig om jeg ber han gi henne beskjed om at det ikke passer så godt nå, og heller foreslå å treffes en annen gang? Hun har en tendens til å bli raskt krenka og fornærmet, og jeg mistenker han er litt redd for å gjøre henne sur. Men hva ville dere sagt/gjort til mannen deres i et slikt tilfelle? Anonymkode: a2c28...06a Så du gav din mann en weekendtur i gave - til han? Og dette var da infoen han fikk fra deg? Eller gav du bort en kjærestetur til dere to, sammen? Og dette var infoen han fikk? Dersom han fikk i gave en weekendtur så er det han som setter agendaen for den. Ja, du kan sette som premiss at du er med, men så lenge dette er en gave til han fra deg så er det helt rimelig at han gjør "sine" ting. Det inngår i definisjonen "gave" - noe tilpasset mottaker, ikke avsender. Ønsker han å treffe venner som bor der, dra på fotballpub og sånt? Selvsagt helt ok. Dersom du arrangerte en "kjærestetur" for dere begge og informerte han om dette, og han syntes det var en lur ide og dere sammen planla agenda er dette litt snodig. Men problemet, ts, er at du skriver at du har gitt han en "weekendtur". Og så tenker du (trolig uten at du har sagt dette høyt) at dere skal på en kjærestetur sammen. Ingen er tankelesere. Det hjelper ikke at du tenker noe, du må kommunisere at dette er det du ønsker, spørre om partner ønsker noe tilsvarende, og respektere et eventuelt negativt svar. Anonymkode: 155be...d72 9 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #19 Skrevet 7. april 2022 Han tok vel det for gitt at det var greit. Iom dere pleier å møte andre i den byen. Ville du dere skulle vært alene, kunne du bestilt i en annen by, siden dette er vanlig når dere drar dit. Syns dere bare drar på den kaffe'n sammen med venninnen. Når du bestiller der du vet han har venner. Mannen aner nok ingenting at dette skulle være feil. De har gjevnlig kontakt og alt er chill. Anonymkode: 1eb07...f65 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #20 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så du gav din mann en weekendtur i gave - til han? Og dette var da infoen han fikk fra deg? Eller gav du bort en kjærestetur til dere to, sammen? Og dette var infoen han fikk? Dersom han fikk i gave en weekendtur så er det han som setter agendaen for den. Ja, du kan sette som premiss at du er med, men så lenge dette er en gave til han fra deg så er det helt rimelig at han gjør "sine" ting. Det inngår i definisjonen "gave" - noe tilpasset mottaker, ikke avsender. Ønsker han å treffe venner som bor der, dra på fotballpub og sånt? Selvsagt helt ok. Dersom du arrangerte en "kjærestetur" for dere begge og informerte han om dette, og han syntes det var en lur ide og dere sammen planla agenda er dette litt snodig. Men problemet, ts, er at du skriver at du har gitt han en "weekendtur". Og så tenker du (trolig uten at du har sagt dette høyt) at dere skal på en kjærestetur sammen. Ingen er tankelesere. Det hjelper ikke at du tenker noe, du må kommunisere at dette er det du ønsker, spørre om partner ønsker noe tilsvarende, og respektere et eventuelt negativt svar. Anonymkode: 155be...d72 Dette blir for dumt. Anonymkode: 2290e...70f 11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå