Gjest Keikolina Skrevet 8. april 2022 #101 Skrevet 8. april 2022 (endret) Vhgj skrev (8 minutter siden): Altså, rundt 150 kr for 1 kg smågodt er rimelig. Trist at mye av kjøttet på butikken er dyrere... 59 kr for kg med smågodt på bunnpris Endret 8. april 2022 av Keikolina
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #102 Skrevet 8. april 2022 Jeg har nok med å følge med meg selv og mine. Gidder ikke legge meg borti hva andre spiser og ikke spiser. Skjønner godt at folk handler på salg. Det gjør jo folk uansett hva det er snakk om. Klær, vanlig matvarer, godteri, planter, osv osv. Skal man uansett ha godteri så er det jo fint å ikke betale full pris. Betyr jo ikke at man eter alt på et par dager. Det er i så fall få tallet. Mange har dårlig diet uten at det nødvendigvis vises i form av fedme. Diabetes og andre helse problemer kan man få uansett fasong, dessverre. Anonymkode: 5dada...ab1 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #103 Skrevet 8. april 2022 Vel, det er betraktelig flere feite folk nå, enn for 20 år siden. 20 år siden er 2002 for de som ikke kan regne. Anonymkode: 91f2b...334 1
nisselue Skrevet 8. april 2022 #104 Skrevet 8. april 2022 1 hour ago, Maleficenta said: med kyllingsmak? Er det ikke kyllinger og sjokolade som er påskegreia..?
Maleficenta Skrevet 8. april 2022 #105 Skrevet 8. april 2022 nisselue skrev (31 minutter siden): Er det ikke kyllinger og sjokolade som er påskegreia..? gjerne ikke blandet 🤣
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #106 Skrevet 8. april 2022 Er så glad for at jeg ikke spiser sånn "mat" lenger; sukker og E-stoffer basically. Null næringsverdi, bare avhengighet. Deilig å kunne gå forbi godterihyllene i butikken helt uten interesse for det. (Var avhengig tidligere, så vet hvor lokkende det kan være når man er avhengig av det) Anonymkode: 615e5...d99 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #107 Skrevet 9. april 2022 On 4/8/2022 at 8:08 AM, laPistola said: I 2005… og øking til 2012. Ok, så vi hadde en fornuftig øking noen år, også startet de med priskrig. Nå er det jo priskrig hele tiden, så i prinsippet koster sjokolade nå det samme som i 2005. Hva kostet det når forbruket var på topp da, på 90 tallet? Vil igjen presisere at jeg snakket om om før 60 tallet når jeg snakket om sjokolade som luksusvare . Jeg synes fortsatt sjokolade er billig i dag selvom den økte i pris fra 2005 til 2012. Problemet er at dagens vanlige priser er så høye at folk som er oppmerksomme på pris hamstrer når dette er på tilbud; i stedet for å spontant kjøpe én sjokoladeplate, kjøper man 4 kilo da man aldri vet når det blir salg neste gang, og i stedet for å kjøpe én pakke potetgull, fyller man opp tre bæreposer fordi det vanlige prisen er så høy. Det sier seg selv at ikke alle har like god selvkontroll når man har fylt opp et større lager hjemme, og at dette kan gå ut over vekten - dagens høye normalpriser bidrar i aller høyeste grad til at folk spiser mer usunn mat; det er en grunn til at når en vare koster kr.10, vil de færreste kjøpe den, men setter butikken ut et skilt med påskriften "SUPERTILBUD! FØR: KR.20 NÅ: KR.10", vil folk kaste seg over dette. Selv er jeg og har alltid vært slank, så jeg har ikke problemer med vekten, men jeg ser hvordan handlemønsteret mitt har endret seg som følge av de høye normalprisene - mens jeg tidligere kjøpte godteri der og da, er det full lagerfylling etter jul og påske til halv pris, og mens jeg tidligere kunne kjøpe forskjellige ting, er det en evighet siden jeg spiste Bamsemums eller Smørbukk; nå kjøper jeg konsekvent kun tilbudsvarer siden normalpris for godteri på flere hundre kroner kiloen i mine øyne er ågerpris, særlig med tanke på at samme produkt koster langt mindre over svenskegrensen for dem som drar dit. On 4/8/2022 at 8:22 AM, AnonymBruker said: Vel, tingen i dag er at vi har svært mye tilbud, så å få denne sjokoladen til 26,80 kr er ikke så vanskelig. Ser stadig tilbud på sjokolade (5 for 100 kr, 2 for 50 kr osv). Nå har Meny dette på tilbud til 24,90 kr. Problemet er at alle disse tilbudene gjør at prisene til vanlig blir høyere, ettersom de må ta igjen de tapte pengene. At folk blir gale når prisene er lave er problemet. Anonymkode: e2c01...d72 Folk blir ikke gale på grunn av lave priser. Det er de skyhøye normalprisene som er problemet, og som gjør at folk kaster seg over tilbudene. On 4/8/2022 at 7:43 AM, Vhgj said: 25 kr for 250 gram potetgull er en ganske lav pris i mine øyne. Kunne godt ha økt den til 30, og kanskje litt til. En prisøkning som ville ha absolutt null effekt for folkehelsen, men en grei måte å finansiere nye luksusbiler til Reitan & co. Anonymkode: d8a61...223 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #108 Skrevet 9. april 2022 On 4/7/2022 at 1:51 PM, Adrenalina1 said: Du er ikke nødvendigvis sunn fordi du er slank. Slik mange feilaktig tror. Jeg tror ikke det er så mange som tror det nå til dags. Anonymkode: 9757f...a44
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #109 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er så glad for at jeg ikke spiser sånn "mat" lenger; sukker og E-stoffer basically. Null næringsverdi, bare avhengighet. Deilig å kunne gå forbi godterihyllene i butikken helt uten interesse for det. (Var avhengig tidligere, så vet hvor lokkende det kan være når man er avhengig av det) Anonymkode: 615e5...d99 Begynner man å snakke engelsk når man slutter å spise sukker? 🤨 Anonymkode: 48493...515
Gjest laPistola Skrevet 9. april 2022 #110 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Begynner man å snakke engelsk når man slutter å spise sukker? 🤨 Anonymkode: 48493...515 Ja. Men ikke kutt på salt, da begynner du og snakke gresk, og det kan skape kommunikasjonsproblemer da mange som får i seg salt ikke forstår gresk.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #111 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 14.32): Vel, det er betraktelig flere feite folk nå, enn for 20 år siden. 20 år siden er 2002 for de som ikke kan regne. Anonymkode: 91f2b...334 Er nok ikke bare påskegodtet på tilbud men mye annetgodt. Man får jo 4/5 store sjokoladeplater til 100lapp året rundt. Anonymkode: 050ba...2f9
missnorway94 Skrevet 10. april 2022 #112 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (På 4/7/2022 den 16.41): Så bra for deg, men jeg kan ikke spise godtesnop i det hele tatt, så må derfor kose meg med mat også helgene og høytidene du skeier ut med godtesnop. Ja, men det virker ikke være så nøye for butikkjedene. De selger og tjener mer på priskrig på godtesnop. For det kommer som regel i tillegg til frukt og grønt. Er ganske sikker på at det er prisnivået på godtesnopet som holder matindeksen mer nede enn hva det egentlig har gått opp. Fordi jeg synes mat har blitt sykt dyrt. 400g karbonadedeig fra Gilde til 80 kr, liksom. Hva i alle dager. Det er ikke lenge siden den kostet under 50-lappen. Vi snakker om prisstigning på 60% på 2-3 år. Anonymkode: 731b7...06d Godtesnop? 🤣 Er det Ronja?
MyMichelle Skrevet 10. april 2022 #113 Skrevet 10. april 2022 Jeg har aldri hørt folk klage over at de er blitt feite etter påske, slik Ts skriver. Det er begrenset hvor mye som er mulig å legge på seg på så få dager. Men spiser de mye sukker så kan de føle seg oppblåste. Jeg bryr meg ikke om hva andre voksne spiser, og selv blir jeg definitivt ikke feitere og feitere som Ts så vakkert uttrykker det. La nå andre folk få kose seg i fred i påska! 🐣 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå