Gå til innhold

Er det innafor å sende søknad samme dag som stillingen ble utlyst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekker daglig stillinger som kan være aktuelle for meg. Har også varsel på Finn og andre søkemotorer. 

I går da jeg kom hjem fra jobb så jeg at en interessant stilling akkurat hadde blitt lagt ut, og jeg satte meg ned med en gang for å ordne cv og skrive søknad. Jeg brukte et par timer på dette, og sendte søknaden på kvelden. 

Begynte så å tenke på at det kanskje er litt dumt å sende søknad såpass fort etter at stillingsannonsen var blitt lagt ut? Bare noen timer etter?😅 Eller har ikke dette noe å si? 

Anonymkode: 0f02f...038

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle det ha noe å si? I negativ forstand da, altså.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge søknaden er bra så :) Skreddersydd, ikke sånn at det er åpenbart at den endrer du bare et ord her og der.

Anonymkode: d3ec3...fa1

• Liker 4
Skrevet

Spiller ingen rolle det, så lenge ikke søknaden ser ut som en "standardsøknad". Ser den for standardisert ut kan sikkert noen tenke at du egentlig ikke er så interessert men bare søker på alt med en gang du ser det.

Noen stater jo intervjuer før fristen er ute også, så ofte lurt å bare få det inn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har da ikke noe å si. 

Anonymkode: dbb74...715

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo best. 

Anonymkode: 0cdc0...465

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så lenge søknaden er bra så :) Skreddersydd, ikke sånn at det er åpenbart at den endrer du bare et ord her og der.

Anonymkode: d3ec3...fa1

Jeg har en mal som jeg bruker. Stillingene jeg søker på er som regel ganske like, bare  ulike firmaer og litt variasjon i oppgavene.  Så jeg bytter ut ord og tilpasser søknaden litt. Men søknadene er jo ganske like.. 

AnonymBruker
Skrevet
Splittbinders skrev (2 minutter siden):

Spiller ingen rolle det, så lenge ikke søknaden ser ut som en "standardsøknad". Ser den for standardisert ut kan sikkert noen tenke at du egentlig ikke er så interessert men bare søker på alt med en gang du ser det.

Noen stater jo intervjuer før fristen er ute også, så ofte lurt å bare få det inn.

Det er dette jeg er litt redd for, at det virker desperat. Jeg er i jobb, men er likevel litt desperat etter ny jobb. Kjeder meg i nåværende jobb og ønsker noe mer spennende (ordla meg ikke slik😅). Men vil jo ikke virke desperat likevel. 

Det stod frist: snarest. 

Så får håpe det er positivt. 

Skrevet

Har vært i maaange rektutteringsprosesser, og det er iallfall ikke negativt å søke tidlig. Du blir vurdert tidlig om de starter prosessen med å vurdere kandidater før fristen er ute.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte inn søknad knapt et kvarter etter den var lagt ut. Den var velskrevet og knyttet til stillingen, og på intervju trakk de frem hvor artig det var at søknaden var inne så raskt.  Fikk jobben. 

Anonymkode: 15a45...7f0

AnonymBruker
Skrevet

Det var en merkelig problemstilling.

Anonymkode: 6c162...dd6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...