Gå til innhold

Tidspunkt for utbetaling av feriepenger, betydning for utregning av foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har termin 07.11. Foreldrepenger regnes ut av snittet av siste 3 mnd før jeg går ut i permisjon. Det vil si snittet av lønnen fra ca midten av juli og til midten av oktober. Jeg har kun 50% fast stilling (23 000 netto/ mnd), men har tjent betydelig mer enn det siste året, ligget på ca 60 000 netto/ mnd (jobber som sykepleier). 

jeg går ut i ferie i midten av juli, jeg vil derfor ikke kunne jobbe ekstra, altså kun 50% fast. Har det noe å si om jeg får utbetalt feriepenger siste dag før jeg går i ferie, slik at dette kommer innen de 3 mnd som regnes med i utregningen av foreldrepenger, eller blir ikke disse regnet med uansett? Det er stor forskjell på summen av feriepenger, kontra utbetaling av 50% lønn..

Anonymkode: 60b75...65f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Feriepenger er ikke med i beregning av foreldrepenger, da det er penger du tjente i fjor. Men lovbestemt fri skal omregnes til hva du ville tjent, om du var i jobb, når det skal sendes inntektsmelding, og baseres derfor på det du har jobbet i månedene før sånn ca. 

Anonymkode: 2aa92...1c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...