AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Jeg skal kjøpe leilighet og den ligger ute på forhåndavklaring. Man kan melde inn forkjøpsrett uten å binde seg. Det var 2 andre på visning, der han ene ikke virket interessert og gikk ganske kjapt uten spm. Men han andre kunne vært interessert. Jeg er satt opp på maillisten over budrunde, men vis jeg spør megler om han eller noen andre har meldt forkjøpsrett, får jeg vite det? Anonymkode: e6a3e...2a4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Nei de har ikke noe med det mener jeg å ha blitt fortalt før Anonymkode: 9dd74...fec
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skal kjøpe leilighet og den ligger ute på forhåndavklaring. Man kan melde inn forkjøpsrett uten å binde seg. Det var 2 andre på visning, der han ene ikke virket interessert og gikk ganske kjapt uten spm. Men han andre kunne vært interessert. Jeg er satt opp på maillisten over budrunde, men vis jeg spør megler om han eller noen andre har meldt forkjøpsrett, får jeg vite det? Anonymkode: e6a3e...2a4 Det trodde jeg faktisk megler er pliktig til å opplyse om. Anonymkode: fe3fe...ba4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 På Obos kan du selv se om noen har meldt forkjøpsrett, kanskje det er sånn på andre borettslag også. Da jeg kjøpte leilighet fulgte jeg med her, og meldte forkjøpsrett en gang. Men så kom det en med lengre ansiennitet inn. Du kan se ansienniteten til de som har meldt også. https://nye.obos.no/brukt-bolig/bruktboliger-med-forkjopsrett/#liste Men de må jo melde inn da. Anonymkode: 31876...e74
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): På Obos kan du selv se om noen har meldt forkjøpsrett, kanskje det er sånn på andre borettslag også. Da jeg kjøpte leilighet fulgte jeg med her, og meldte forkjøpsrett en gang. Men så kom det en med lengre ansiennitet inn. Du kan se ansienniteten til de som har meldt også. https://nye.obos.no/brukt-bolig/bruktboliger-med-forkjopsrett/#liste Men de må jo melde inn da. Anonymkode: 31876...e74 Nei, det er ikke slik liste i dette borettslaget. Jeg skal ringe megler og spørre Anonymkode: e6a3e...2a4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 Jeg snakket med megler dagen etter visningen, som kunne si at det var meldt forkjøp av tre stk på leiligheten jeg ville ha. Og rundt en halvtime etter jeg vant budrunde (til prisantydning) hadde megler vært i kontakt med alle som hadde meldt forkjøpsrett, og avklart at ingen ville benytte den, og leilighet var dermed min At det blir meldt forkjøp betyr ikke at folk faktisk benytter den. Anonymkode: 9cf9e...517
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg snakket med megler dagen etter visningen, som kunne si at det var meldt forkjøp av tre stk på leiligheten jeg ville ha. Og rundt en halvtime etter jeg vant budrunde (til prisantydning) hadde megler vært i kontakt med alle som hadde meldt forkjøpsrett, og avklart at ingen ville benytte den, og leilighet var dermed min At det blir meldt forkjøp betyr ikke at folk faktisk benytter den. Anonymkode: 9cf9e...517 Men er det ikke slik at den som har meldt forkjøpsrett bare kan sitte stille i båten også «ta» leiligheten uten å være med i budrunden? Si hvis jeg byr 1 million og det ikke kommer fler bud og selger aksepterer budet. Men så har han andre høyere ansinitet enn meg og dermed bare kan ta den. Da får ikke jeg muligheten til å «presse» opp prisen slik at han andre trekker seg. Jeg får vel ikke vite hva ansinitet han andre har? Anonymkode: e6a3e...2a4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men er det ikke slik at den som har meldt forkjøpsrett bare kan sitte stille i båten også «ta» leiligheten uten å være med i budrunden? Si hvis jeg byr 1 million og det ikke kommer fler bud og selger aksepterer budet. Men så har han andre høyere ansinitet enn meg og dermed bare kan ta den. Da får ikke jeg muligheten til å «presse» opp prisen slik at han andre trekker seg. Jeg får vel ikke vite hva ansinitet han andre har? Anonymkode: e6a3e...2a4 Det er derfor flere byr ganske høyt selv om det ikke er flere budgivere, de vil skremme vekk de som har meldt forkjøpsrett. Anonymkode: 9e0bb...128
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå