Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

430.000 fra staten i året et alt for mye. Maks trygd bør senkes til årslønnen til de dårligst betale jobbene. Altså, til rundt 280.000 i året. Det bør gi ca. 17000 utbetalt i måneden. Nok til å leve greit av.

Enig?

Anonymkode: 677b6...7ff

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

430.000 fra staten i året et alt for mye. Maks trygd bør senkes til årslønnen til de dårligst betale jobbene. Altså, til rundt 280.000 i året. Det bør gi ca. 17000 utbetalt i måneden. Nok til å leve greit av.

Enig?

Så vi som faktisk tjener litt penger, vi skal lide fordi vi blir syke/ufør, fordi du synes 430' er alt for mye? Misunnelse, misunnelse og atter mer misunnelse..

Anonymkode: c9f4d...294

• Liker 42
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig?

Kan de ikke bare begynne å tigge da? Hadde ikke Norge blitt litt vakrere med masse tiggere og folk som bor på gata osv. Er man sjuk i Norge så unnes man ingenting ser det ut til. Man skal helst leve som kriminelle, bli behandlet som kriminelle. Regner med du ikke har noen uføre i din egen familie. Også hadde det jo vært dumt om uføre hadde råd til behandling og medisiner. Mat og varme trenger de iallefall ikke. Og Gud forby om de skulle kunne ut å gjøre noe hyggelig med familien noen gang. Noen kunne jo se dem, og da blir de jo støtt av det de ser. Nei var du så Dum å bli påkjørt av en fyllekjører som hindrer deg i å jobbe igjen, så får man jammen klare seg på ingenting og iallefall ikke ha noe rom for ferie eller hygge. Enda værre er det å pådra seg skader av kreft og kreftbehandling. 

På tide å slutte å Shame folk som ufrivillig er ute av arb markedet. Pga alt mulig rart de ikke har påført seg selv? 

Anonymkode: 4ba5d...694

• Liker 26
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Så jeg som har jobbet 100% i kommunen i over 20 år  , har fått multippel sklerose  - skal attpåtil straffes for det. Og måtte selge hus  og bil for lønna blir senka med over 10 000 kr.

Håper ikke du selv får  en alvorlig sykdom selv el blir skadet i en ulykke.

Anonymkode: ba680...172

• Liker 31
  • Hjerte 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Enig?

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor senke trygden fremfor å øke lønningene og gi folk betalt for å faktisk jobbe? 

Regjeringen nå har gjort så det lønner seg ikke for uføre å jobbe litt engang. Samfunnet har overflod av folk med master og mange av de som sklei ut av skolen å begynte å jobbe i steden er fuckd om noe skulle skje med de og de ikke kan fortsette i jobben, da de ikke får noen annen jobb. Hva med å heller gå tilbake på oppskriften på starten av 80 tallet da svært mange som fikk reform 94 har store problemer i dag da de gikk ut av skolen i det kunnskapsløftet kom i 2004. De får ikke jobb å leve av og for mange av de er det som borgerlønn for å ikke trenge å være kriminelle å komme hjem til deg for å skaffe mat. 

Anonymkode: 51b5f...67b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og folk som ikke klarer å se lengre enn sin egen nesetipp, og knapt nok det, bør trekkes i lønn for den tiden andre må bruke på å fortelle dem hvordan virkeligheten er.

Jeg er sååååååååå lei alle disse trådene om uføre. Fatter ikke hvorfor dette forumet tillater denne stadige, om ikke daglige, så ihvertfall ukentlige, sjikaneringen av en hel gruppe mennesker. Hadde blitt rapportert og stengt ned om det var transpersoner, homofile, negre (er det lov å si?) eller andre grupper i samfunnet som sliter med å bli godtatt.

Tror TS at det er honnørrabatt på strøm, felleskostnad, mobilabonnement, dagligvarer osv? 

Anonymkode: 7c6ff...f6e

• Liker 43
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Enig?

Nei, på ingen måte.

Anonymkode: b63b2...d57

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor senke trygden fremfor å øke lønningene og gi folk betalt for å faktisk jobbe? 

Regjeringen nå har gjort så det lønner seg ikke for uføre å jobbe litt engang. Samfunnet har overflod av folk med master og mange av de som sklei ut av skolen å begynte å jobbe i steden er fuckd om noe skulle skje med de og de ikke kan fortsette i jobben, da de ikke får noen annen jobb. Hva med å heller gå tilbake på oppskriften på starten av 80 tallet da svært mange som fikk reform 94 har store problemer i dag da de gikk ut av skolen i det kunnskapsløftet kom i 2004. De får ikke jobb å leve av og for mange av de er det som borgerlønn for å ikke trenge å være kriminelle å komme hjem til deg for å skaffe mat. 

Anonymkode: 51b5f...67b

Eller reversere uførereformen fra 2015 og la uføre jobbe opptil 1 G. Er ikke mine skattepenger like kjærkomne for statskassen som andres? 

Slik det er nå, så trekkes jeg 70% av trygden min når jeg passerer 0,4G% (ca 40 000). Så skal jeg skatte på de 30% og skatte på det jeg tjener. Min reelle skatteprosenten lander da på ca 60%. Er det noen som tror at det er spesielt motiverende. 

Og den inntektsplanleggeren på NAV er bare tull. Det påstås at det alltid skal lønne seg å jobbe. Ja, frem til 0,4G. Men etter det, tar ikke planleggeren hensyn til skatt. Så reellt sett går man i beste fall i null, i mer sannsynligfall i minus.

TS, er du klar over dette? Eller er du bare opptatt av at noen ikke skal få mer enn deg?????????

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, den bør økes. Faktisk bør den være 66% av reell inntekt, ikke kun 6G. Alternativt øke til 10G. Og la uføre jobbe så mye de vil ved siden av, men om de jobber en viss prosent mister de den uførbiten over tid. 

Anonymkode: ecec8...3ff

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Uføretrygden bør økes.

Anonymkode: 9c63c...1ee

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Er man syk skal man ikke leve i fattigdom! 

Men uføretrygden kunne vært midlertidlig/behovsprøvd for enkelte lidelser og nav burde vært behjelpelig med behandling og jobb. Syke som ønsker å prøve behandlinger bør langt på vei få det dekket og uføre som ønsker å prøve seg i jobb må IKKE straffes for det økonomisk. Nå straffes de som feks har barnetillegg. 

Anonymkode: 07892...8da

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig?

Du kan jo prøve å leve av 17000 i mnd selv i et par år.  Da hadde du nok endret mening.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit nei. Jeg er student og har dette utbetalt i måneden. Hadde ikke klart det uten oppsparte midler og kredittkort. Er glad for at det bare er for tre år.

Anonymkode: 14f0b...5c5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

På sett og vis kunne den nok vært redusert, ja. De som har maks grunnlag har muligheten til å betale for forsikringer selv. Men da bør også trygdeavgiften ned.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og folk som ikke klarer å se lengre enn sin egen nesetipp, og knapt nok det, bør trekkes i lønn for den tiden andre må bruke på å fortelle dem hvordan virkeligheten er.

Jeg er sååååååååå lei alle disse trådene om uføre. Fatter ikke hvorfor dette forumet tillater denne stadige, om ikke daglige, så ihvertfall ukentlige, sjikaneringen av en hel gruppe mennesker. Hadde blitt rapportert og stengt ned om det var transpersoner, homofile, negre (er det lov å si?) eller andre grupper i samfunnet som sliter med å bli godtatt.

Tror TS at det er honnørrabatt på strøm, felleskostnad, mobilabonnement, dagligvarer osv? 

Hvordan i all verden er det sjikane å debattere nivå på trygdeytelser?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er maks uføretrygd 430 000? Jeg får da mer enn det... Men jeg har ung ufør-tillegg, da jeg fikk diagnosen i tenårene. Jeg klarte dog å jobbe frem til jeg var 40. Da jeg ble ufør ble lønnen min redusert med ca 2/3. Altså jeg tjente ca 1,5 mill, og betalte skatt der etter. Jeg betaler fremdeles skatt, og så jeg skjønner ikke helt hvilken nytte det gjør at jeg skulle få utbetalt mindre.

Anonymkode: 57203...ead

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er maks uføretrygd 430 000? Jeg får da mer enn det... Men jeg har ung ufør-tillegg, da jeg fikk diagnosen i tenårene. Jeg klarte dog å jobbe frem til jeg var 40. Da jeg ble ufør ble lønnen min redusert med ca 2/3. Altså jeg tjente ca 1,5 mill, og betalte skatt der etter. Jeg betaler fremdeles skatt, og så jeg skjønner ikke helt hvilken nytte det gjør at jeg skulle få utbetalt mindre.

Anonymkode: 57203...ead

Du får ikke mer enn maks uføretrygd,  nei. Du får heller ikke ung ufør-tillegg om du har mer enn minimum.

• Liker 11
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...