Morline Skrevet 7. april 2022 #1 Skrevet 7. april 2022 Opplevde at menn trekker seg unna med en gang jeg var ærlig og skrev at jeg hadde vert veldig alvorlig syk, men var på bedringens vei, ikke helt i mål. Kanskje jeg var for ærlig om det? Blir dere menn litt skremt og tror dere må bli sykepleiere? jeg vil jo gjerne treffe en mann som setter pris på mine egenskaper, humor, galgenhumor og liker og reflektere over ting og et veldig på andre mennesker… 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Skrevet 7. april 2022 Ja, dårlige menn blir skremt av det. Min eks stakk da jeg var syk/i ferd med å bli frisk. Han sa rett ut at han ikke ville være sammen med meg pga helsa mi. Selv om jeg har brukt mye tid, krefter og penger på å gå fra sykem./aap til å jobbe fullt. Med nåværende kjæreste var jeg ærlig om sykdom, medisiner etc og spurte tom litt tjukt på. Han skulle få full anledning til å stikke om det var for mye for ham! Han har hjulpet meg gjennom videreutdanning, endringer i trening, kosthold, skaffe jobb etc. Han har ikke helt perfekt helse selv men tar vare på seg selv, og jeg tror han setter pris på å kunne være seg selv og at vi samtidig begge over tid gjør det beste ut av det vi har. Anonymkode: 0a969...4e6 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Nei. Dette er et eksempel på tullete ting bare kvinner tenker over. Anonymkode: e3acc...18a 1
anonymbruker2312 Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 En ordentlig mann, som virkelig elsker deg, vil aldri stikke av den grunn. Det er guttunger og pyser som holder på slik. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Dette er et eksempel på tullete ting bare kvinner tenker over. Anonymkode: e3acc...18a Ikke bare. Nå er jeg mann på 45 og snart voksne unger og har ønsker fremover i livet. Har venner som har vært/er i forhold med damer som har issues. Det kan være angst, triggere, emosjonelt krevende, migrene i tide og utide, flyskrekk, mange vondter, bipolar osv. Fellestrekk er at det ofte krevende, mange hensyn, dagsformen varierer veldig, mye usikkerhet. Fra topper til lange stille perioder, dama kan ha oppmerksomhetsbehov og validering av andre ute på byen er viktig for selvtilliten osv. Det er ting jeg ønsker å gjøre når ungene klarer seg selv, gjelden lav og økonomien bra. Gå rundt på nåler i mitt eget hjem og hennes helse og dagsform bestemmer er ikke det jeg har lyst til å bruke mest energi på. Anonymkode: 28459...422 3
Hr. Aktiv Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 Det spørs hva du legger i motgang og sykdom? Psykisk syk osv. er nogo her. Jeg har datet flere damer som har vært alvorlig syke deriblandt kreft uten at det har vært noe tema for å droppe. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 Dette gjelder også for kvinner. Forståelig nok.Hilsen kvinne Anonymkode: 2fee8...38d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette gjelder også for kvinner. Forståelig nok.Hilsen kvinne Anonymkode: 2fee8...38d Mann 45 lenger opp. Det er helt sikkert. Kvinner siler menn på forhold som psykisk stabile, ordnet økonomi, initiativ, energi nivå, fysisk form, utdanning, evne til å uttrykke seg osv. Og det forstår jeg. Mange menn burde nok tenke mer som kvinner før de blir "fanget" i forhold som er veldig krevende hvor de får lite tilbake. Anonymkode: 28459...422 1
- Brian Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 Det er ikke sykdommen som definerer en person, liksom det heller ikke er sykdommen eller fortiden din som definerer deg. Men samtidig kan jeg godt forstå hvorfor du spør om dette - i dagens samfunn der nytelse og selvrealisering er målet, er gamle dagers holdning om å elske hverandre "i gode og onde dager" ikke så utrolig populært, for å si det slik, og det er mange som stikker av bare man møter litt motgang, i håp om at gresset er grønnere på den andre siden. Noe som er lett å se når man ser hvor mange forhold som går i stykker, og ikke minst på datingmarkedet, der utgangspunktet ikke sjeldent er en eviglang liste med krav, og de som ikke er perfekte nok, kommer bakerst i køen. Men samtidig glemmer man at det er nettopp de uperfekte menneskene som har mest å gi verden; kunsthistorien av full av folk som ville ha blitt diagnostisert med det ene og det andre, mens samtidens skjønnhetsidealer stille og rolig har gått i glemmeboken. Så opp med hodet, og lykke til videre; håper du finner noen som verdsetter deg som den du faktisk er - et levende menneske. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #10 Skrevet 7. april 2022 anonymbruker2312 skrev (58 minutter siden): En ordentlig mann, som virkelig elsker deg, vil aldri stikke av den grunn. Det er guttunger og pyser som holder på slik. Virkelig elsker deg? Dette er snakk om dating og starten på et forhold. Da veier man selvfølgelig alt opp mot hverandre. Er dama ekstremt snill og morsom og god og hun totalt sett er et pluss i livet, så kan man ofte overse at hun har problemer. Har hun ikke vist nok av de gode egenskapene eller man ikke har veldig bra kjemi, men man kun har hørt om at hun har problemer, så avslutter man selvfølgelig raskt. Din innstilling, hvor du nærmest shamer noen til å bli værende i et forhold, ved å kalle de stygge ting hvis de ikke gjør det, er et typisk rødt flagg. Enten man selv er syk eller ikke, så bør man holde seg unna slike holdninger som det du kommer med her. Anonymkode: 847dd...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #11 Skrevet 7. april 2022 Morline skrev (7 timer siden): Opplevde at menn trekker seg unna med en gang jeg var ærlig og skrev at jeg hadde vert veldig alvorlig syk, men var på bedringens vei, ikke helt i mål. Kanskje jeg var for ærlig om det? Blir dere menn litt skremt og tror dere må bli sykepleiere? jeg vil jo gjerne treffe en mann som setter pris på mine egenskaper, humor, galgenhumor og liker og reflektere over ting og et veldig på andre mennesker… Har akkurat samme opplevelsen selv og jeg er Mann. Jeg tror at vi som har vært alvorlig syke må finne noen andre som er det... folk som ikke har vært alvorlig syk ser veldig ned på folk som er det, og på en måte forstår jeg det, jeg var slik selv, før jeg ble syk. Det er jo litt trist, jeg tror vi som har vært syke, har en annen form for empati en folk som aldri er det, og vi vet nok mer hva som er viktig i livet, og setter nok mer pris på de gode tingene vi har i livene våre. Anonymkode: 4a2c5...233 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #12 Skrevet 7. april 2022 Altså det spørs jo helt hvilken sykdom det dreier seg om, ikke sant ? Anonymkode: ef65c...a1f 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #13 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei. Dette er et eksempel på tullete ting bare kvinner tenker over. Anonymkode: e3acc...18a Neida, det er helt vanlig kriterie. Dukker alltid opp i tråder om "dealbreakere". Noen menn styrer automatisk unna damer som har for eksempel: - krevende familiebakgrunn/oppvekst eller har kuttet kontakt med familie(medlemmer) - psykisk sykdom (selv om de nå er friske) - fysisk sykdom (selv om de nå er friske) Alt av bagasje er visstnok supernegativt, spiller ingen rolle at man kom seg igjennom det og kanskje sterkere ut av det. Anonymkode: f69d1...b98 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #14 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Neida, det er helt vanlig kriterie. Dukker alltid opp i tråder om "dealbreakere". Noen menn styrer automatisk unna damer som har for eksempel: - krevende familiebakgrunn/oppvekst eller har kuttet kontakt med familie(medlemmer) - psykisk sykdom (selv om de nå er friske) - fysisk sykdom (selv om de nå er friske) Akkurat som kvinner, med andre ord. Pluss at kvinner i tillegg styrer unna: Hvis man ikke er over en viss høyde Dersom man ikke har ønsket hårfarge eller mengde hår Dersom man ikke har nok inntekt Dersom man ikke har høy nok utdanning Dersom man hadde en skrivefeil i en tekstmelding Dersom alt ikke klaffet 100 % +++ på første date Dersom man ikke leverer helt optimalt i sengen med en eneste gang Dersom man ikke har høy nok sosial status til å imponere venninnene Og så videre. Anonymkode: 3ac1b...14b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #15 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Akkurat som kvinner, med andre ord. Pluss at kvinner i tillegg styrer unna: Hvis man ikke er over en viss høyde Dersom man ikke har ønsket hårfarge eller mengde hår Dersom man ikke har nok inntekt Dersom man ikke har høy nok utdanning Dersom man hadde en skrivefeil i en tekstmelding Dersom alt ikke klaffet 100 % +++ på første date Dersom man ikke leverer helt optimalt i sengen med en eneste gang Dersom man ikke har høy nok sosial status til å imponere venninnene Og så videre. Anonymkode: 3ac1b...14b Ja, mange mer og mindre urimelige og rimelige krav. Ikke så enkelt å nå opp. Anonymkode: f69d1...b98
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #16 Skrevet 7. april 2022 I utgangspunktet ville det ikke vært et problem nei, men det kunne vært et problem hvis det hadde påvirket humøret hennes i sterk negativ retning eller lignende. Det kunne muligens også vært en dealbreaker om hun kom fra et svært belastet miljø og fortsatt viste at hun hadde trekk fra dette miljøet. Anonymkode: 643cb...aa7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #17 Skrevet 7. april 2022 Det er nok litt vanskeligere for oss som er syke og finne noen. Jeg er kvinne på 44 år, ufør grunnet fysisk sykdom. Ble ufør for 2 år siden, og har jo før dette jobbet i mange år, tatt utdannelse, vært gift, fått barn. Og anser meg selv for å være oppegående, mentalt stabil og i godt humør. Jeg gjør og alt jeg kan for å bli bedre. Og jeg mener selv at jeg vil være en god kjæreste, men jeg passer nok best sammen med en selvstendig mann, som har sitt liv utenom meg. For jeg vil gjerne ha tid for meg selv, og tid til venner osv, vil selvfølgelig ha tid med kjæresten og. Har jeg en dårlig dag, trenger han virkelig ikke å passe på meg. Da er nesten det beste om han gjør noe helt annet. Og jeg kan gå tur, gå på kino/teater og ut og spise, dra på ferie osv. Men fjellturer orker jeg ikke, men han må gjerne reise uten meg. Og skal vi på storbyferie, så bør han klare seg litt alene. For jeg orker ikke å gå rundt fra morgen til kveld. Vil han reise på ferier med venner, må han gjerne det. Jeg finnes ikke sjalu, og er selv svært selvstendig. Anonymkode: 78e4e...347
Pippi Lotta Skrevet 7. april 2022 #18 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei. Dette er et eksempel på tullete ting bare kvinner tenker over. Anonymkode: e3acc...18a Det er vanligere at men går fra sin syke kone en at kviner går fra sin syke mann. https://forskning.no/aldring-kreft/flere-brudd-nar-kvinnen-blir-syk/886884 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #19 Skrevet 7. april 2022 Jeg bor sammen med en mann med angst og adhd, og hadde jeg av en eller annen grunn begynt å date igjen ville jeg funnet en mann som i utgangspunktet var frisk - livet når er så ufattelig slitsomt og uforutsigbart at jeg hadde ikke valgt det igjen. Så vet man jo aldri hva fremtiden bringer. Anonymkode: 5b09d...590
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #20 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Akkurat som kvinner, med andre ord. Pluss at kvinner i tillegg styrer unna: Hvis man ikke er over en viss høyde Dersom man ikke har ønsket hårfarge eller mengde hår Dersom man ikke har nok inntekt Dersom man ikke har høy nok utdanning Dersom man hadde en skrivefeil i en tekstmelding Dersom alt ikke klaffet 100 % +++ på første date Dersom man ikke leverer helt optimalt i sengen med en eneste gang Dersom man ikke har høy nok sosial status til å imponere venninnene Og så videre. Anonymkode: 3ac1b...14b Hm, ja, jeg screeer på hårfarge. Alle jeg har data har hatt samme hårfarge. Nå er det riktignok verdens vanligste hårfarge da.... Anonymkode: 0a969...4e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå