essense Skrevet 6. april 2022 #1 Skrevet 6. april 2022 (endret) Ææ jeg angrer så mye, ville bare gjøre det pent etter meg! Skal flytte ut fra der jeg har leid en lengre periode, og er en veldig ny leilighet. Har tørket klær på tørkestativ samme sted siden jeg flyttet inn, men når alt ble pakket ned så jeg en mørk stripe langs veggen der stativet har stått, og ved siden av hvor et annet møbel har vært. Altså en lang mørk stripe i den lyse malingen langs en av leilighetens lengre vegger. Vasket og gnukket, var ikke til å få av. Vet fargekoden og tenkte jeg skulle male over et strøk for å gjøre opp ordentlig etter meg, og etterlate leiligheten pen. Eneste problemet er at det nye malingsstrøket ble et hakk lysere enn resten av veggen og synes... Hva gjør jeg, mister jeg depositumet nå hvis hele veggen må males på nytt? Skulle ønske jeg bare lot ripene stå, men ville så gjerne gjøre det pent etter meg siden stedet er såpass nytt😩 Er snart inspeksjon og gruer meg skikkelig, får ikke sove om natta og er redd for reaksjonen Endret 7. april 2022 av essense
Gjest Karkta Skrevet 6. april 2022 #2 Skrevet 6. april 2022 Har du forsøkt de hvite svampene du får kjøpt på Europris? Har selv fått noen små riper tidligere og de gikk bort da jeg brukte disse. De er ikke så dyre og er gode på andre flekker også
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #3 Skrevet 6. april 2022 Stor vegg? Hvis du har nok maling til hele veggen, så kan du jo ta hele. Det ser bedre ut med litt fargeforskjell mellom to vegger enn en vegg med en flekk i en annen farge. Anonymkode: 15420...b8d 9
essense Skrevet 6. april 2022 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2022 Karkta skrev (15 minutter siden): Har du forsøkt de hvite svampene du får kjøpt på Europris? Har selv fått noen små riper tidligere og de gikk bort da jeg brukte disse. De er ikke så dyre og er gode på andre flekker også Nå er ripene allerede malt over da, selv om det malingsstrøket ikke lignet resten av veggfargen😅 Det er vannbasert maling som har sittet på en ukes tid (gipsvegg), er det mulig å fjerne malingsstrøket på et eller annet vis?
essense Skrevet 6. april 2022 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Stor vegg? Hvis du har nok maling til hele veggen, så kan du jo ta hele. Det ser bedre ut med litt fargeforskjell mellom to vegger enn en vegg med en flekk i en annen farge. Anonymkode: 15420...b8d Enig, men utvasken er på fredag og noen andre flytter inn rett etter så er knapt med tid.. Bor også i en annen by nå, så kommer meg ikke dit enkelt dessverre. Stoler uansett ikke nok på meg selv til å gjøre en like god jobb som proffene som opprinnelig har malt her😳
Gjest loveli Skrevet 6. april 2022 #6 Skrevet 6. april 2022 (endret) Mal hele veggen. Men gjør det bra, sjekk på YouTube hvordan man maler. At du gjør en så grov feil som du gjorde (maler deler av en vegg, i tillegg fra nytt malingsspann) sier meg at dette kan du ikke noe om. 😉🥰 Husk å bruke maskeringstape. Endret 6. april 2022 av loveli
Gjest loveli Skrevet 6. april 2022 #7 Skrevet 6. april 2022 (endret) essense skrev (2 minutter siden): Enig, men utvasken er på fredag og noen andre flytter inn rett etter så er knapt med tid.. Bor også i en annen by nå, så kommer meg ikke dit enkelt dessverre. Stoler uansett ikke nok på meg selv til å gjøre en like god jobb som proffene som opprinnelig har malt her😳 Å, da er du dessverre fucked. Hadde tatt kontakt med huseier i morgen og si hva du har gjort, så kanskje han kan finne noen som kan male veggen/male selv før neste leietaker. Endret 6. april 2022 av loveli
essense Skrevet 6. april 2022 Forfatter #8 Skrevet 6. april 2022 loveli skrev (Akkurat nå): Mal hele veggen. Men gjør det bra, sjekk på YouTube hvordan man maler. At du gjør en då grov feil som du gjorde sier meg at dette kan du ikke noe om. 😉🥰 Husk å bruke maskeringstape. Det har du helt rett i, kan ikke dette! Fikk fargekoden, så trodde det skulle bli likt, men neiida😬
essense Skrevet 6. april 2022 Forfatter #9 Skrevet 6. april 2022 loveli skrev (1 minutt siden): Å, da er du dessverre fucked. Hadde tatt kontakt med huseier i morgen og si hva du har gjort, så kanskje han kan finne noen som kan male veggen/male selv før neste leietaker. Det var god idé, skal gjøre det. Takk!
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #10 Skrevet 6. april 2022 Karkta skrev (24 minutter siden): Har du forsøkt de hvite svampene du får kjøpt på Europris? Har selv fått noen små riper tidligere og de gikk bort da jeg brukte disse. De er ikke så dyre og er gode på andre flekker også Hva er dette for mirakelsvamper? 😃 Anonymkode: 29416...20c
Gjest loveli Skrevet 6. april 2022 #11 Skrevet 6. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er dette for mirakelsvamper? 😃 Anonymkode: 29416...20c Hvite svamper som tryller bort skitt på nesten alle flater. En drøm på badet. 🤗 https://www.google.com/search?q=mirakel+svamp&oq=mirakel+svamp&aqs=chrome..69i57.4171j0j4&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 Jeg har brukt dem på vegg for å fjerne svart strek, den tok litt av malingen også så vær forsiktig (dyreste malingen fra Jotun, så ikke en dårlig maling)! 😅 Endret 6. april 2022 av loveli
Gjest loveli Skrevet 6. april 2022 #12 Skrevet 6. april 2022 essense skrev (6 minutter siden): Det var god idé, skal gjøre det. Takk! Bedre å si det nå enn at han finner deg ut rett gør de nye flytter inn, for det blir nemlig myyye mer stress for han. 🤗
essense Skrevet 6. april 2022 Forfatter #13 Skrevet 6. april 2022 loveli skrev (Akkurat nå): Bedre å si det nå enn at han finner deg ut rett gør de nye flytter inn, for det blir nemlig myyye mer stress for han. 🤗 Sant! Tror du mye av depositumet ryker til dette? Er første gangen jeg har avsluttet et leieforhold og det nye stedet er heelt umøblert, så hadde vært kjekt å hatt råd til et par møbler😅
Gjest loveli Skrevet 6. april 2022 #14 Skrevet 6. april 2022 (endret) essense skrev (3 minutter siden): Sant! Tror du mye av depositumet ryker til dette? Er første gangen jeg har avsluttet et leieforhold og det nye stedet er heelt umøblert, så hadde vært kjekt å hatt råd til et par møbler😅 Aner ikke. Men et spann maling er 3-500,-, malermester er 1000-2000,- timen. En vegg er malt på en time, trenger nok ikke to strøk. 🤗 Håper det ordner seg for deg! Gi gjerne oppdatering på hvordan dette hår til slutt. *nysgjerrig og vil at det skal gå bra for deg*. 🤗 Endret 6. april 2022 av loveli
essense Skrevet 7. april 2022 Forfatter #15 Skrevet 7. april 2022 loveli skrev (11 timer siden): Aner ikke. Men et spann maling er 3-500,-, malermester er 1000-2000,- timen. En vegg er malt på en time, trenger nok ikke to strøk. 🤗 Håper det ordner seg for deg! Gi gjerne oppdatering på hvordan dette hår til slutt. *nysgjerrig og vil at det skal gå bra for deg*. 🤗 Det blir til at jeg tar regningen for en malermester!
Gjest loveli Skrevet 7. april 2022 #16 Skrevet 7. april 2022 essense skrev (39 minutter siden): Det blir til at jeg tar regningen for en malermester! Du har snakket med utleier? Hva blir regningen på? Burde være ganske lett overkommelig. Kjipt at det trekkes fra depositumet, men ikke verdens undergang. Neste gang anbefaler jeg deg å spørre i butikken hvor du kjøper det du trenger for å fikse noe, få noen tips og triks. De i malebutikken hadde f.eks. fortalt deg at du ikke kan male flekkvis midt på en vegg og du hadde unngått mye stress.
Gjest Karkta Skrevet 7. april 2022 #17 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hva er dette for mirakelsvamper? 😃 Anonymkode: 29416...20c De er et mirakel 😃 loveli skrev (23 timer siden): Hvite svamper som tryller bort skitt på nesten alle flater. En drøm på badet. 🤗 https://www.google.com/search?q=mirakel+svamp&oq=mirakel+svamp&aqs=chrome..69i57.4171j0j4&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 Jeg har brukt dem på vegg for å fjerne svart strek, den tok litt av malingen også så vær forsiktig (dyreste malingen fra Jotun, så ikke en dårlig maling)! 😅 Stemmer stemmer
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #18 Skrevet 7. april 2022 loveli skrev (23 timer siden): Hvite svamper som tryller bort skitt på nesten alle flater. En drøm på badet. 🤗 https://www.google.com/search?q=mirakel+svamp&oq=mirakel+svamp&aqs=chrome..69i57.4171j0j4&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 Jeg har brukt dem på vegg for å fjerne svart strek, den tok litt av malingen også så vær forsiktig (dyreste malingen fra Jotun, så ikke en dårlig maling)! 😅 Herregud helt perfekt jo 😃 Anonymkode: 29416...20c
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #20 Skrevet 8. april 2022 Striper på veggen etter møbler etc. regnes "normal slitasje", og er ikke noe utleier kan trekke fra depositum. Du har vært veldig snill og malt over flekkene, og utleier burde takke deg, for det skal være nok med en grundig nedvask. La heller malingsspannet stå igjen, så kan utleier male resten selv. At utleier har ny leietager på trappen omtrent før du har levert tilbake nøkkelen er heller ikke ditt ansvar. Det er normalt å ha litt tid til å gå over utleieobjektet og fikse på feil og skavanker som naturlig oppstår når en bolig har vært utleid. Anonymkode: 0df13...46c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå