AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #1 Del Skrevet 6. april 2022 Min mann er utenlandsk, og i hjemlandet hans skal hans søster gifte seg. Vi tenkte derfor å gi en gave som er typisk å gi i hans hjemland, og en gave som er typisk norsk. Men jeg har aldri vært i bryllup, hverken norsk eller utenlandsk så jeg har ikke snøring på hva som er vanlig å gi en gang? Eneste typisk norske jeg kommer på er kofte, men det er lite aktuelt pga. klimaet der nede. Råd? Anonymkode: c7c62...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #2 Del Skrevet 7. april 2022 Dette synes jeg bare blir rart. Hvis dere skal på besøk til de senere kan dere ta med noe norsk mat eller annet tradisjonelt norsk i gave, evt servere noe typisk norsk dersom de besøker dere her i Norge. Men hvorfor i alle dager prakke på noe tradisjonelt norsk som i hovedsak er viktig for dere selv i andres bryllup? Hadde vi fått et par silkekimonoer eller annet tradisjonelt fra annen kultur fra søster/bror fordi personen hadde giftet seg med en fra annet land og kultur ville jeg bare synes det var merkelig. Ihvertfall dersom dette er bryllupsgaven vår. Hvis jeg var deg ville jeg latt mannen ta regien her i.f.t. hva de trenger og ønsker seg og droppet alt urnorsk i akkurat denne anledningen. Anonymkode: d4225...def 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudelutt1 Skrevet 7. april 2022 #3 Del Skrevet 7. april 2022 Tanken er jo god da, ts. Men ikke kofte nei Nå vet jeg ikke hva som er typisk bryllupsgave i dette andre landet men hva med å gi en pen ostehøvel i sølv? Det er ganske dyrt da (drøye 1000,-) og jeg vet ikke hva deres budsjett er, men det er jo noe man har resten av livet. Eventuelt en pen ostehøvel i stål som koster litt mindre. Om ikke det så ville jeg gitt noe til hjemmet i norsk design. Salatbolle, vase etc.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #4 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette synes jeg bare blir rart. Hvis dere skal på besøk til de senere kan dere ta med noe norsk mat eller annet tradisjonelt norsk i gave, evt servere noe typisk norsk dersom de besøker dere her i Norge. Men hvorfor i alle dager prakke på noe tradisjonelt norsk som i hovedsak er viktig for dere selv i andres bryllup? Hadde vi fått et par silkekimonoer eller annet tradisjonelt fra annen kultur fra søster/bror fordi personen hadde giftet seg med en fra annet land og kultur ville jeg bare synes det var merkelig. Ihvertfall dersom dette er bryllupsgaven vår. Hvis jeg var deg ville jeg latt mannen ta regien her i.f.t. hva de trenger og ønsker seg og droppet alt urnorsk i akkurat denne anledningen. Anonymkode: d4225...def Viktig for oss? Hva da? Og jeg hadde blitt dritglad for en silkekimono!:D Men det var min manns forslag, og han kjenner nå sin søster bedre enn meg, så jeg heiv meg på den ideen. Anonymkode: c7c62...e43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #5 Del Skrevet 7. april 2022 Trudelutt1 skrev (9 timer siden): Tanken er jo god da, ts. Men ikke kofte nei Nå vet jeg ikke hva som er typisk bryllupsgave i dette andre landet men hva med å gi en pen ostehøvel i sølv? Det er ganske dyrt da (drøye 1000,-) og jeg vet ikke hva deres budsjett er, men det er jo noe man har resten av livet. Eventuelt en pen ostehøvel i stål som koster litt mindre. Om ikke det så ville jeg gitt noe til hjemmet i norsk design. Salatbolle, vase etc.. Den var vel mest for å vise at jeg virkelig ikke aner hva jeg skal finne på:P Ostehøvel blir neppe brukt til noe som helst, de spiser ikke ost slik som vi gjør i norge:P Men kanskje en vase, hun vet jeg liker blomster men de er jo et par. Og hva norskt design er... altså, 90% av alt jeg eier er kjøpt brukt eller arvet 😅 Helt blåst. Anonymkode: c7c62...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #6 Del Skrevet 11. april 2022 Egentlig burde det vært et bilde av kongeparet til å henge over doen😂😂 Fra spøk til alvor. Kanskje noe med Marius mønster på? Et par kopper eller noe? Designhandel har også hatt en del fint servise med ville dyr i Norge, om det kan være noe. Anonymkode: 57ea9...593 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå