Gå til innhold

Påskekrim 2022

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi nærmer oss påske, og påskekrimmen er klar.

NRK: 

Siste kapittel (Magpie Murders) (Britisk) (Trailer)

Showtrial (Britisk) (Trailer)

Nattdjevelen (Manhunt, sesong 2) (Britisk) (Trailer)

Shetland, sesong 6 (Britisk) (Trailer)

Vera, sesong 11 (Britisk) (Trailer)

TV2:

Dalgliesh (Britisk) (Trailer)

Endret av NordicViking
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gleder meg til ny sesong av Shetland! 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg gleder meg til Manhunt (1. sesong likte jeg veldig godt), Vera, Shetland og Dalgliesh - selv om det nok blir rart at det er en ny Dalgliesh.... 

• Liker 2
Skrevet
Fjugur skrev (31 minutter siden):

Jeg gleder meg til Manhunt (1. sesong likte jeg veldig godt), Vera, Shetland og Dalgliesh - selv om det nok blir rart at det er en ny Dalgliesh.... 

Ja, det skal bli interessant å se. Roy Marsden hadde jo den rollen i årevis. 

• Liker 1
Skrevet

NRK har allerede lagt ut denne påskens krimserier på kanalens NettTV. Det er for øvrig også mulig å se påskekrim på flere strømmetjenester (TV2Play, Netflix, Viaplay).  (Link)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg gleder meg til nye episoder med "Vera" på NRK.  

Det er ikke lenge siden jeg oppdaget "Vera".  Syntes i utgangspunktet at serien så rar ut, med denne middelaldrende kvinnen som etterforskeren.  Så feil kan man ta!   

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (11 timer siden):

Det er ikke lenge siden jeg oppdaget "Vera".  Syntes i utgangspunktet at serien så rar ut, med denne middelaldrende kvinnen som etterforskeren.  Så feil kan man ta!   

Jeg liker den.

Anonymkode: 60a6a...ea1

• Liker 2
Skrevet
Fjugur skrev (På 7.4.2022 den 17.02):

Siterer meg selv. Så på Dalgliesh i går, han nye var fin.... disse episodene er jo nyinnspillinger av gamle, tidligere sendte episoder, men det er såpass lenge siden at jeg husket uansett ikke hvordan det endte. Veldig bra! 

• Liker 2
Skrevet
Amossa skrev (11 timer siden):

Vera er kjempebra! 

• Liker 3
Skrevet

Jeg sluker nesten alt av britisk krim og liker spesielt Vera og Shetland. Har begynt med Vera 😁

• Liker 9
Skrevet

Påskekrim. 💛 :) 

Jeg har begynt med Shetland og koser meg med den. Mannen min sitter og ser Magpie murders samtidig og han storkoser seg også, så da vet jeg hva neste serie blir. :) 

Jeg liker skuespilleren Martin Clunes godt, så Manhunt står også på planen. Er litt mer usikker på om jeg kommer til å orke hele Vera-serien, muligens fordi forhåndsomtalene var litt lunkne. 

Siden jeg ikke klarer å passe på sendetider på lineær-TV lenger, og heller ikke har strømmetjenester fra TV2, kommer jeg neppe til å få med meg Dalgliesh. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser på Superkrim på NRK - krimepisoder for barn - og jeg klarte ikke engang løse dagens episode :laugh:

• Liker 10
Skrevet
Nevian skrev (6 minutter siden):

Jeg ser på Superkrim på NRK - krimepisoder for barn - og jeg klarte ikke engang løse dagens episode :laugh:

Ikke jeg heller! :hoho:

• Liker 4
Skrevet
Ullvott skrev (21 minutter siden):

Ikke jeg heller! :hoho:

Og det var jo flere ting jeg kunne tatt det på! Bra jeg ikke ble etterforsker :laugh:

• Liker 2
Skrevet

Siste Kapittel er nevnt som den beste påskekrimmen i år, men foreløpig er jeg ikke hektet. Tar det seg opp? 

Skrevet
MissStiles skrev (På 7.4.2022 den 7.44):

Gleder meg til ny sesong av Shetland! 

Samme her! Vi får besøk i påska, så jeg må nok se den på nett. Jeg likte også Siste Kapittel.

• Liker 1
Skrevet
Sally-Go-Round skrev (5 minutter siden):

Siste Kapittel er nevnt som den beste påskekrimmen i år, men foreløpig er jeg ikke hektet. Tar det seg opp? 

Jeg vet ikke hvor mange episoder du har sett, men det tok litt tid for meg å venne meg til den. Så den på TV, så er ferdig nå. Jeg likte den. Samboeren sovnet til den.

Gleder meg til nye episoder av Shetland og Vera!

• Liker 4
Skrevet

Jeg så siste kapittel i dag og i går. Den var treg i starten, men tok seg opp i 3. episode, syntes jeg. For min del var den helt grei. Syntes kanskje bokmordet var bedre enn forfattermordet fordi:

Spoiler

jeg la merke til at han sjefen ville unngå veiarbeidet når de kjørte til begravelsen, skjønte da at han mest sannsynlig var morderen. Bokmordet klarte jeg ikke løse selv. 

Nå setter jeg på Showtrial, så skal jeg se om det er noe bra, 

• Liker 1
Skrevet
Ullvott skrev (På 9.4.2022 den 12.30):

Påskekrim. 💛 :) 

Jeg har begynt med Shetland og koser meg med den. Mannen min sitter og ser Magpie murders samtidig og han storkoser seg også, så da vet jeg hva neste serie blir. :) 

Jeg liker skuespilleren Martin Clunes godt, så Manhunt står også på planen. Er litt mer usikker på om jeg kommer til å orke hele Vera-serien, muligens fordi forhåndsomtalene var litt lunkne. 

Siden jeg ikke klarer å passe på sendetider på lineær-TV lenger, og heller ikke har strømmetjenester fra TV2, kommer jeg neppe til å få med meg Dalgliesh. 

Jeg så også det, men jeg synes den anmelderen kan gå og ta seg en bolle :rolleyes:

Det er rått å sammenligne episoder som har en avslutning hver gang, med en føljetong. Det er rett og slett som å sammenligne epler og pærer. Ble harm da jeg så anmeldelsen. Useriøst! Grrrr osv.  Jeg har sett de tre første siden sesongen ble lagt ut, og det er klassisk Vera-stil.

Jeg hater cliffhangere; la det være sagt.

- - -

Nå skal jeg se enda en episode av Martin Clunes. Avslutter med Vera. Har sett "dagens episode" av Shetland. Den "Siste kapittel" har jeg ikke begynt på ennå. Kanskje jeg skulle snust på den ...

• Liker 2
Skrevet

Ser påskekrim på Youtube kriminalsjef Foyle 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...