Gå til innhold

Hvorfor blir incels mer og mer vanlig? Du så aldri noen for bare 15-20 år siden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv om begrepet visstnok har eksistert siden tidlig 90-tallet. Tror ikke det fantes incels i f. eks. 2005. Men nå er de overalt.

Leste en artikkel om at 30-40% av unge menn på et universitet i England var incels. Det er jo sinnssyke tall!

Anonymkode: 21245...281

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det fantes incels den gangen også. Jeg har et par i familien min.

I japan har de vel snakket om incels i ganske mange tiår? Der kalles de hikikomori.

Anonymkode: e50cb...817

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Incels har det alltid vært, men etter at datingappene kom så har antallet virkelig eksplodert. 

Vanlige kvinner (i større byer) har nå til enhver tid et nærmest uendelig antall menn å velge mellom, og de velger selvsagt bare mennene på øverste hylle. 

Anonymkode: 00751...f4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi la ikke merke til dem før. Da fantes jo ikke alle disse nettsidene og foraene hvor de nå er synlige. De var der nok. Men de satt hjemme i kjelleren hos mor og var usynlige.

Anonymkode: b82aa...9d2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Incels har det alltid vært, men etter at datingappene kom så har antallet virkelig eksplodert. 

Vanlige kvinner (i større byer) har nå til enhver tid et nærmest uendelig antall menn å velge mellom, og de velger selvsagt bare mennene på øverste hylle. 

Det må bli jævlig slitsomt for disse mennene på "øverste hylle", som må ligge med alle landets kvinner... Eller er det sånn at helt vanlige kvinner ligger med, og er sammen med helt vanlige menn? 

Anonymkode: 33c60...521

• Liker 10
Skrevet

Hva mener du med incel da? Er vel ikke nok at en fyr ikke har draget for å kalles dette, gruppen incel er noe de selv definerer seg inn i. 
Kan være håpløs på damefronten uten å være incel…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det må bli jævlig slitsomt for disse mennene på "øverste hylle", som må ligge med alle landets kvinner... Eller er det sånn at helt vanlige kvinner ligger med, og er sammen med helt vanlige menn? 

Der meldte tante SV som aldri har vært i nærheten av Tinder seg på tråden også ja. 

Svært få menn opplever det som slitsomt å kunne ha fri tilgang til sex med så mange damer de vil. 

Vanlige kvinner ligger med og er sammen med vanlige menn fremdeles ja, men det blir stadig færre av dem. 

Statistikken taler sitt helt tydelige språk: 

https://psykologisk.no/2021/11/rekordmange-single-i-norge-flere-og-flere-strever-med-a-finne-kjaerligheten/

https://www.nrk.no/livsstil/historisk-mange-single-og-barnlose-menn-1.15412417

Men la meg gjette, du har sikkert en forklaring på dette som gjør at det til å blir menns feil at kvinner ikke velger dem? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Greia er at før satt de rundt omkring hver for seg. Nå til dags har de ekkokamre på nett og kan grave seg selv og hverandre dypere og dypere i tankegodset.

Anonymkode: d6ddd...c1c

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selv om begrepet visstnok har eksistert siden tidlig 90-tallet. Tror ikke det fantes incels i f. eks. 2005. Men nå er de overalt.

Leste en artikkel om at 30-40% av unge menn på et universitet i England var incels. Det er jo sinnssyke tall!

Fordi alle føler de fortjener der beste. 

Anonymkode: 3baf1...8c4

AnonymBruker
Skrevet

Joda, det fantes indeks før. Sjekk ut Ted Bundy m.f. så får du sett hvordan incels var da...

Anonymkode: 85c0c...fb4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sjekk ut Ted Bundy m.f. så får du sett hvordan incels var da...

Ted Bundy var ikke en incel. Han hadde masse drag på damer. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du ser de nå på internett. 

Og i stor grad fordi internett har gjort det lettere for også ganske gjennomsnittlige jenter å jage menn som er langt over deres nivå, fordi de får sex med de fra tid til annen. Dermed neglisjeres stadig flere menn som i praksis er de mennene som disse jentene burde fokusert på. Men istedet kommer de jo hit på KG og klager over at de ikke finner en bra mann og alle bare vil ha sex og så stikke. 🤔

Anonymkode: e6af4...118

• Liker 1
Skrevet

Nå er vel ufrivillig sølibat et gammelt fenomen. En pratet mye på ungkarene på bygdene på 80 og 90 tallet da mennene fikk mannejobber ofte etter utdanning, mens kvinnejobbene var i byen.

Nå er det slik at det behøves noe øvelse for å lære seg å sjekke og er en lite attraktiv så blir det ingen suksess, men mye nederlag, noe det er for mange og da vil en ofte gi opp.

Da ble en ungkar og etter 30 gammelungkar.

Det var flaut å prate på manglende seksuell suksess, det ble kanskje gjort som erting, men av og til seriøst også. Noe samfunn var ikke aktuelt. 

Det ble arrangert noe de kalte Ungkarsfestivalen i Lierne tror jeg det var. Selv fikk jeg for meg at det var for de fastboende ungkarene i Lierne så jeg tok ikke turen dit, noe jeg nok burde gjort. Så kunne jeg observert litt kanskje.

Jeg måtte på internettet for å få noe suksess på området. Nå er dette også blitt betydelig vanskeligere etter det jeg forstår. 

Joda, det er mange som tar til takke med en vanlig mann en stund også videre til neste vanlige mann. Likevel er nok lista for å være bra nok som mann  til å være med stadig høyere og for å være ettertraktet enda høyere.

Nå er det selvfølgelig stusselig å måtte innse manglende attraktivitet og jeg mener en bør få inn sjekking som fag i skolen. Kanskje vil det hjelpe noe for enkeltindividene.

Som samfunn vil vi vel om vi ikke gjør noe få stadig mer attraktive menn. 

Hvordan attraktivitet blir ivaretatt ved sæddonasjon vet jeg ikke, men det burde være et kriterium.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda, det fantes indeks før. Sjekk ut Ted Bundy m.f. så får du sett hvordan incels var da...

Tenker du på sønnen? Han fikk seg noe omsider.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Anonymkode: 33c60...521

Øverste hylle er å ta i. Noen av rundbrennerne jeg vet om er pene å se på, men har jo personlighet fra helvete likevel. Jeg hadde ikke rørt de kvinnelige motstykkene til disse med ildtang engang.

Mange kvinner er sammen med vanlige menn, men samtidig er det nok 20-30% av menn som er mer eller mindre utenfor markedet tilnærmet permanent. For rene seksuelle forhold vil jeg tro bortimot 80% av menn er utenfor det markedet. Oppfattes man ikke umiddelbart som seksuelt attraktiv er det også vanskeligere å komme seg på date, som sikkert er mye av årsaken til at mange menn klager på at ingen vil ha dem samtidig som kvinner klager på at menn bare vil ha sex. Et lite mindretall av menn har så mange interesserte at de kan tillate seg å holde på slik uten å gå årevis mellom hver gang man har sex. Opplever en kvinne dette ofte er det fordi hun overser nesten alle tilgjengelige menn.

Anonymkode: 74bbb...e71

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

aldri hørt det uttrykket før i senere år jeg... 

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

aldri hørt det uttrykket før i senere år jeg... 

Uttrykket er nytt. Men du skjønner vel at det alltid har eksistert menn som ikke klarer å få seg dame til alle tider? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ted Bundy hadde draget på kvinner, det var derfor han fikk så mange med seg.

Det er ikke slik at alle incels hater kvinner, og det er heller ikke slik at alle som hater kvinner er incels.

Anonymkode: aeff4...825

Skrevet
Flintis skrev (48 minutter siden):

Nå er vel ufrivillig sølibat et gammelt fenomen. En pratet mye på ungkarene på bygdene på 80 og 90 tallet da mennene fikk mannejobber ofte etter utdanning, mens kvinnejobbene var i byen.

Nå er det slik at det behøves noe øvelse for å lære seg å sjekke og er en lite attraktiv så blir det ingen suksess, men mye nederlag, noe det er for mange og da vil en ofte gi opp.

Da ble en ungkar og etter 30 gammelungkar.

Det var flaut å prate på manglende seksuell suksess, det ble kanskje gjort som erting, men av og til seriøst også. Noe samfunn var ikke aktuelt. 

Det ble arrangert noe de kalte Ungkarsfestivalen i Lierne tror jeg det var. Selv fikk jeg for meg at det var for de fastboende ungkarene i Lierne så jeg tok ikke turen dit, noe jeg nok burde gjort. Så kunne jeg observert litt kanskje.

Jeg måtte på internettet for å få noe suksess på området. Nå er dette også blitt betydelig vanskeligere etter det jeg forstår. 

Joda, det er mange som tar til takke med en vanlig mann en stund også videre til neste vanlige mann. Likevel er nok lista for å være bra nok som mann  til å være med stadig høyere og for å være ettertraktet enda høyere.

Nå er det selvfølgelig stusselig å måtte innse manglende attraktivitet og jeg mener en bør få inn sjekking som fag i skolen. Kanskje vil det hjelpe noe for enkeltindividene.

Som samfunn vil vi vel om vi ikke gjør noe få stadig mer attraktive menn. 

Hvordan attraktivitet blir ivaretatt ved sæddonasjon vet jeg ikke, men det burde være et kriterium.

men så gpr jo attrsktivitet på mer enn kun utseende alene

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke de vi før i tiden vi kalte ensomme ulver?

Anonymkode: 373b0...978

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...