Amossa Skrevet 6. april 2022 #1 Skrevet 6. april 2022 Jeg koker alltid kraft av rekeskall, fryser den og bruker den når jeg lager fiskesuppe. Men jeg har mer kraft enn jeg klarer å bruke. Kan rekekraften brukes til annet? F.eks. i saus som passer til fisk og fiskeretter?
Gjest Adobyen Skrevet 6. april 2022 #2 Skrevet 6. april 2022 Hvis du lager hvit saus til fiskeboller, til kokt fisk eller i sausen når du lager fiskegrateng. en annen gang kan du prøve å tørke rekeskallet på varmluft i stekeovnen, rundt 100 grader+. Dette kan knuses til pulver og blandes inn som krydder i forskjellige fiskeretter. Bruk bare skallet, ikke hodet, for det er vanskelig å knuse. Holder seg lenge i tett boks eller glass i kjøkkenskapet.
Ugresset Skrevet 7. april 2022 #3 Skrevet 7. april 2022 Adobyen skrev (9 timer siden): Hvis du lager hvit saus til fiskeboller, til kokt fisk eller i sausen når du lager fiskegrateng. en annen gang kan du prøve å tørke rekeskallet på varmluft i stekeovnen, rundt 100 grader+. Dette kan knuses til pulver og blandes inn som krydder i forskjellige fiskeretter. Bruk bare skallet, ikke hodet, for det er vanskelig å knuse. Holder seg lenge i tett boks eller glass i kjøkkenskapet. Vil det lukte reke i huset i en måned etterpå? Veldig interessant tips, men vet ikke om jeg orker den lukta hvis den setter seg.
Gjest Adobyen Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 Ugresset skrev (42 minutter siden): Vil det lukte reke i huset i en måned etterpå? Veldig interessant tips, men vet ikke om jeg orker den lukta hvis den setter seg. Ja, det passer best på sommeren med åpne vinduer og dører 😂 jeg skjønte det.
Amossa Skrevet 7. april 2022 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2022 Adobyen skrev (På 6.4.2022 den 22.43): Hvis du lager hvit saus til fiskeboller, til kokt fisk eller i sausen når du lager fiskegrateng. en annen gang kan du prøve å tørke rekeskallet på varmluft i stekeovnen, rundt 100 grader+. Dette kan knuses til pulver og blandes inn som krydder i forskjellige fiskeretter. Bruk bare skallet, ikke hodet, for det er vanskelig å knuse. Holder seg lenge i tett boks eller glass i kjøkkenskapet. Takk for tips! Egentlig rart at jeg ikke har tenkt på det selv. For selvfølgelig kan jeg bruke rekekraft i hvit saus. Har lagt ditt tips om tørking av rekeskall bak øret. Forstår at det kan lukte mye, men greit å vite at det er mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå