AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #21 Del Skrevet 9. april 2022 Vi hadde 2 chow chower da jeg var barn. Og de var ekstremt stae og egenrådige. De gjorde hva de ville. Og de var ikke kosete hunder. De hadde en veldig stor hage, men de stakk ofte av. Min far gravde gjerde 50 cm ned i bakken, de gravde tunnel under. Men tror ikke mine foreldre var flinke til å dressere de. Den ene bet meg veldig lett en gang, var for å si fra, ikke for å skade meg, for den bet ikke gjennom huden. Er jo nydelige hunder, men de krever nok sitt. Anonymkode: b02bc...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 11. april 2022 #22 Del Skrevet 11. april 2022 Utelukkene dårlig erfaring, tror man virkelig skal vite hva man gjør før man skaffer seg en chow chow. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høhf Skrevet 11. april 2022 #23 Del Skrevet 11. april 2022 Mye dårlig info her i kommentarfeltet ser jeg. Har en chow chow selv, på ett år. Han er verdens snilleste og mest veloppdragene hund. Lyder kommandoer, ELSKER folk, og ligger på fanget å koser mye av dagen. Det handler mye Om hvordan man oppdrar hunden. Dette var faktisk vår første hund og vi kunne ikke bedt om en snillere hund. Foreldrenes gemytt var veldig bra også, så det spiller en rolle. Gi hen masse kjærlighet og god trening, så er han verdens beste. Han er ekstremt sta, det må bare sies, og trening tar veldig lang tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #24 Del Skrevet 11. april 2022 Høhf skrev (6 timer siden): Mye dårlig info her i kommentarfeltet ser jeg. Har en chow chow selv, på ett år. Han er verdens snilleste og mest veloppdragene hund. Lyder kommandoer, ELSKER folk, og ligger på fanget å koser mye av dagen. Det handler mye Om hvordan man oppdrar hunden. Dette var faktisk vår første hund og vi kunne ikke bedt om en snillere hund. Foreldrenes gemytt var veldig bra også, så det spiller en rolle. Gi hen masse kjærlighet og god trening, så er han verdens beste. Han er ekstremt sta, det må bare sies, og trening tar veldig lang tid. Takk, det er den erfaringen jeg har med de jeg har møtt også tror chows er en misforstått rase og at folk forveksler staheten og distanseringen med aggressivitet og andre ting. Anonymkode: 4ff08...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #25 Del Skrevet 26. juli 2022 Vi har en Chow Chow-tispe på snart tre år. Av helsemessige utfordringer kan jeg nevne dårlige hofter og albuer, sensitiv mage og hud. Om en ser bort i fra dette, har det vært verdens beste hund så langt. Utrolig fint lynne fra dag én. Hun elsker alt av mennesker, så lenge hun får rom og tid til å selv initiere kontakten. I motsetning til hva rasebeskrivelsen sier, at det er en rase som kun knytter seg til én eller to personer, er vår erfaring at hun har et nært og godt forhold til kanskje 8-10 personer. Disse kan uten problem passe henne i korte eller lengre perioder, ta henne med på turer og børste/vaske henne. Dette er dog noe vi fokuserte ekstremt mye på ila. valpeperioden. Hun er lettlært, kosete på sin måte, rolig og særdeles forsiktig i alt hun måtte foreta seg. Det som er krevende med vår tispe, og som stemmer godt overens med rasebeskrivelsen, er nettopp dette med staheten og egenrådigheten. Det meste må skje på hennes premisser, som tidvis kan være veldig frustrerende. Tur må gås i et visst, sakte, tempo. Hun liker å ha oversikt til en hver tid, noe som betyr at å ha hunder/folk bak seg er uaktuelt. Elsker å finne seg en plass der hun kan sette seg og se på folk, dyr, trafikk ol. Krever å få møte alt av hunder hun måtte treffe på tur, men liker kun rolige hunder som ikke viser noe interesse for henne. Kan bli veldig dramatisk om andre hunder er for "på", men aldri aggressiv. Hun har også tatt på seg ansvaret for å beskytte hjemmet mot "farlige" lyder, dersom noen hun er glad i er hjemme. Når hun er hjemme alene kan nabobygget rives uten at det kunne brydd henne et sekund. Så, ja, vår neste hund blir nok også en Chow Chow, eller kanskje en Eurasier dersom ønsket om litt lengre turer og mindre stell fortsatt står seg da. Til de som sier at dette ikke er en god førstegangshund, vil jeg si meg uenig. Ja, det er på mange måter en krevende rase, men jeg vil tro det er mer krevende for de som fra før av er vant til mer energiske og medgjørlige hunder... Anonymkode: f5560...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå