Gå til innhold

Mennesker som er friske som fisker, men allikevel tar heisen fra pensjonister, handicappede, småbarnsmødre og syke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om dem?

Meget usympatisk å ta heisen fra de som trenger den, når de helt fint kunne ta trappene. Friske mennesker er privilegerte.

Jeg tar ALLTID trappene 😊 Jeg er sympatisk.

Anonymkode: 4111f...1e8

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar aldri heisen. Jeg benytter meg av det den er laget til og lar den stå igjen på nøyaktig samme sted slik at den neste som kommer kan gjøre det samme.

Heis er et hjelpemiddel for alle. Men der en skal opp bare et etasje eller to, eller det finnes rulletrapp, er det høfflig å vike for de som er dårlig til bens, uansett synlig eller usynlig grunn.

Anonymkode: 97d57...690

• Liker 3
Gjest Adobyen
Skrevet

Du har ikke tilgang til andre menneskers helseopplysninger og kan umulig vite hvorfor de valgte heisen.

Gjest Ghostface
Skrevet

Jeg tar ikke heisen fordi de er så trege.

AnonymBruker
Skrevet

Nå ser jeg frisk ut, og kler meg pent. Men jeg har flere diagnoser på fysisk sykdom. Så tar ofte heisen. 

Anonymkode: 0254b...296

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har leddgikt, men det kan du ikke se. Så jeg er nok en av de du tror er frisk og usympatisk og som tar heisen fra trengende. 

Når det er sagt, har jeg flere ganger gitt heisen fra meg til eldre, siden det ikke var bra å stå så tett sammen under coronaen.

(Og egentlig tror jeg TS er 👹, men.)

Anonymkode: b8c09...a97

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ofte heis, men du kan ikke se på meg hvorfor. 

Anonymkode: d7a82...0c1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn med cerebral parese, som du ikke klarer å se. Men vi tar ofte heis for å spare energi der han kan. Ofte kan du ikke se at folk har kroniske sykdommer. 

Anonymkode: f6a0c...775

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Heisen er for alle. Men den er treg, så jeg har som regel ikke tid til å vente på den uansett. 

Anonymkode: 37f0c...c4d

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stjeler ikke heisen fra andre. Den kommer altså opp/ned igjen i løpet av kort tid. 

Anonymkode: e9255...ce3

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Heisen er for alle som vil opp eller ned. Ingen her i bygget trenger å fremvise noen helseattest for å benytte seg av den om de ønsker det.

Anonymkode: 7080b...9ab

• Liker 17
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er frisk, men lat. Tar alltid heis. Men tar den jo ikke rett foran rullestolbrukeren og nittiåringen liksom. 

Anonymkode: 1e65c...9ee

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lar alltid eldre komme før meg i heisen om det ikke er plass, noe som er sjeldent, da heisen vår rommer flere personer.

Småbarnsmødre klarer fint å vente til heisen kommer opp igjen, har aldri opplevd at de har prøvd å snike heller.

Anonymkode: 3a690...53d

• Liker 3
Skrevet

Heisen er en fast installasjon, man tar den ikke fra noen ved å bruke den.

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater disse heisene som kun er beregnet på å bære en person per dag😡

Anonymkode: 00b4a...ee2

• Liker 5
Skrevet

Men er de så syke at de ikke kan vente til heisen kommer tilbake?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva tenker dere om dem?

Meget usympatisk å ta heisen fra de som trenger den, når de helt fint kunne ta trappene. Friske mennesker er privilegerte.

Jeg tar ALLTID trappene 😊 Jeg er sympatisk.

Anonymkode: 4111f...1e8

Jeg ser helt frisk ut, men må ta heis fordi jeg ikke kan gå i trapper. Har kneproblemer osm ikke vises når jeg går. Så ikke døm før du vet sannheten!

Anonymkode: 128c1...07f

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser frisk ut.

Får dropfoot hvis jeg spaserer mer enn 40 min i strekk.

Har MS.

Derfor sparer jeg energi  på å ta heis.

Anonymkode: 2ef98...35d

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For det første: heis er for alle, så det er fritt fram. Handicaptoalett er også for alle, men man må la de med handicap gå først hvis det er kø og du selv er frisk. 

For det andre: alle de du irriterer deg over som tar heis selv om de ser helt friske ut - mange av dem kan godt være syk uten at du ser det. Jeg ser frisk ut, men sliter med et kne, særlig i trapper, og tar da ofte heis. Akkurat nå er jeg i tillegg ikke kjempesynlig gravid og sliter med bekkenløsning. Så jeg heiser mye, og ser ikke ut til å trenge den. Men jeg trenger den. Prøv å tenk litt mer på det neste gang du ønsker å irritere deg over andre menneskers valg. 

Anonymkode: 8b0e4...091

• Liker 5
Skrevet

Heisen er for alle.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...