Gå til innhold

Telefontime, ringer de meg eller skal jeg ringe dem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en telefontime hos noe helserelatert. Jeg har aldri hatt en telefontime før så er litt usikker på hvordan det fungerer, men tenkte ikke på å spørre der og da.

Kan selvfølgelig kontakte de å spørre, men er kjappere å spørre her inne.

Er det sånn at jeg skal ringe til de den datoen/klokkeslettet, eller vil de ringe meg da? Hva er vanlig?

Anonymkode: 9b698...3f4

AnonymBruker
Skrevet

Er ganske sikker på at de kommer til å ringe deg, uten at jeg skal banne på det. De gangene jeg har hatt legetime over telefon så er det lege som har ringt meg. Det er stort sett vanskelig å komme igjennom til den legen/spesialisten som du skal snakke med.

Anonymkode: 67bdf...504

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De ringer deg eller sender en lenke for å logge deg på video-sesjon. Men det er ikke sjeldent at det er litt forsinket. 

Anonymkode: 78791...3e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar.

Jeg tenkte også at det var mest sannsynlig at de skulle ringe meg, da det hadde blitt dumt om jeg skulle ringe de, siden jeg da må ringe til resepsjonen som da må sette meg over - hvis personen jeg skal snakke med ikke holder på med noe akkurat når jeg ringer, som gjør at jeg må vente. Hvis resepsjonen ikke allerede er opptatt i telefonen med noen andre. Det blir litt håpløst, sammenlignet med hvis de bare ringer meg.

Da satser jeg på at de ringer meg når tiden kommer, med mindre jeg hører noe annet. 👍

- TS

Anonymkode: 9b698...3f4

AnonymBruker
Skrevet

De ringer deg. Men vær obs på at klokkeslettet i verste fall er veiledende. Jeg hadde nylig telefontime med fastlegen kl. 10, og han ringte meg kl. 15.40. 

Anonymkode: f6c9c...ca4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er legen eller behandleren som ringer deg. De kan jo ikke snakke i telefonen før de er klare og helt ferdige med forrige pasient, og det vet jo ikke du når er. Så ja, det er legen/behandleren som ringer pasienten. Du må bare være klar fra avtalt klokkeslett, men vær obs på at forsinkelser kan oppstå ved telefonkonsultasjoner også.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...