AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #1 Skrevet 6. april 2022 Jeg er på mitt første år som kontaktlærer, så vet ikke hva som er vanlig. Jeg synes jeg er så lite i min egen klasse. Jeg har aldri full dag med klassen. 3 dager i uka har jeg bare én time i egen klasse. De to andre dagene har jeg henholdsvis 3 og 2 timer. Klassene har 4 undervisningsøkter hver dag. Jeg synes dette er lite, og har luftet det for ledelsen. Men de vil bruke fagkompetansen min i flere klasser, fordi jeg har og liker å undervise i fag få andre lærere har/ vil undervise i. Og de sier at sånn er det på mellomtrinnet, elevene må tåle å ha mange faglærere. Hvordan er det for dere andre kontaktlærere på mellomtrinnet? Hvor mye er du i din egen klasse, og i hvor mange andre klasser og fag er du faglærer i? Anonymkode: 88a0b...dfd
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #2 Skrevet 6. april 2022 Det er veldig varierende hos oss. Min kollega har bare fem timer i klassen sin ila uken, men har elevene når de er delt i grupper en del timer også. Jeg har mange timer i min egen klasse fordi jeg har mange fag. Så lenge jeg jobber på barneskolen er dette viktig for meg, og jeg vil ha klassen min mest mulig. Min kollega er mest opptatt av å ha sine fag, og har derfor heller disse i de andre klassene på trinnet. På skolen vår er lederne opptatt at vi skal være i alle klasser, men siden vi er delt på tvers av trinnet i 10 timer i uken, løser det seg for min del på den måten. Jeg har alle elevene på trinnet ila uken. Enig i at elever på mellomtrinnet må tåle å ha ulike lærere, men det skal ikke være som på ungdomsskolen tenker jeg. Anonymkode: 9f9b0...9c3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #3 Skrevet 6. april 2022 Vi er 3 kontaktlærere på to klasser. Jeg har halvparten av kontaktelevene mine i hver av klassene og er ca. 50/50 i hver klasse. Funker greit for meg. Anonymkode: 4bd7a...6de
Example Skrevet 7. april 2022 #4 Skrevet 7. april 2022 På min arbeidsplass, som er en ungdomsskole, varierer det veldig fra klasse til klasse. Jeg har klassen min 7,5 timer i uka, pluss en time med spesialundervisning. Andre har langt mindre enn det, helt ned i fire timer. Det varierer veldig ut fra hvilke undervisningsfag man har. Jeg har som har norsk har mange timer av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå