Gå til innhold

Hvor lang tid gir du det etter intervjuet før du går ut fra at jobben ikke blir din?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på intervju igår til en lærerstilling og følte at det gikk bra. Men de har ikke ringt referansene jeg har oppgitt og det er vel et litt dårlig tegn. Hvor lang tid gir dere andre det etter et intervju før dere slutter å håpe?

Anonymkode: d5953...29e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har alltid tatt kontakt etter et par dager.

Anonymkode: 16b99...0ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har alltid tatt kontakt etter et par dager.

Anonymkode: 16b99...0ce

Med tilbud? Er det sånn at de alltid ringer referansene?

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på. Private aktører gir jeg det maks et par uker hvis det er mange søkere/mange til intervju. 

I offentlige stillinger gir jeg det minst 1 mnd. 

Anonymkode: 323f4...dda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En uke. Har de ikke ringt referanser da tenker jeg den er gone. Søker kun i det offentlige. 

Anonymkode: bc9e0...5ff

AnonymBruker
Skrevet

Går alltid ut fra at jeg ikke har fått den til det motsatte er bevist 😅 men den gangen jeg fikk jobbtilbud i det offentlige tok det noen uker å få svar.

Anonymkode: 11282...229

AnonymBruker
Skrevet

I offentlige stillinger har jeg hørt om 5-6 mnd på det verste. Da gambler staten skikkelig på at folk ikke søker andre jobber altså…

På det private markeder har jeg sett det gå opp mot 3-4 uker fra intervju til tilbudet kom. Særlig i ettertraktede stillinger der de bruker mye energi på å finne riktig hode.

Anonymkode: 6ccae...d47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da bør jeg kanskje ikke stresse så veldig over at referansene ikke er ringt enda? Intervjuet var igår og de viste meg rundt når vi var ferdige. Satt tiden ut. Men fremstod kanskje noe beskjeden... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker 2-4 uker. Men:

Sendte inn en søknad til internship i... mai/juni? Fikk svar i OKTOBER om at stillingen var besatt. Neivel?! Kunne jeg aldri ha tenkt meg.

Sendte inn en annen søknad i begynnelsen av november, og de ringte meg for 2 uker siden eller så, og lurte på om jeg ville ta en prat.

Men de aller fleste tar aldri kontakt.

Anonymkode: 6ebd3...2aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg var på intervju igår til en lærerstilling og følte at det gikk bra. Men de har ikke ringt referansene jeg har oppgitt og det er vel et litt dårlig tegn. Hvor lang tid gir dere andre det etter et intervju før dere slutter å håpe?

Jeg spør alltid om videre fremdrift i deres ansettelsesprosess og når de forventer at svaret er klart. Sier de 2 uker, regner jeg med at jeg ikke har fått jobben om jeg ikke hører noe. 

Anonymkode: 0898f...dc7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da bør jeg kanskje ikke stresse så veldig over at referansene ikke er ringt enda? Intervjuet var igår og de viste meg rundt når vi var ferdige. Satt tiden ut. Men fremstod kanskje noe beskjeden... 

De ringer jo ikke referansene i det sekundet du går ut døra. Tidligst dagen etter.

Anonymkode: fc4f9...b00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De ringer jo ikke referansene i det sekundet du går ut døra. Tidligst dagen etter.

Anonymkode: fc4f9...b00

Åja. Ja, jeg var der på tirsdag og de har fremdeles ikke ringt sjefen min som er oppført. Så da gir jeg opp.. Får rette ryggen og søke videre. De sa at de håpet å ta en avgjørelse i slutten av denne uka og nå er det torsdag.... sukk. Ville gjerne ha den. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det gikk 1 måned etter første intervju så jeg tenkte at her er det ikke håp. Derfor takket jeg ja til en annen jobb. På den andre jobben så gikk det 1 uke mellom intervju og ansettelse. Så ringte den fra første jobben og sa at jeg kunne få jobb der, men var synd for de at de brukte så lang tid da. 

Anonymkode: 0d912...f8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Åja. Ja, jeg var der på tirsdag og de har fremdeles ikke ringt sjefen min som er oppført. Så da gir jeg opp.. Får rette ryggen og søke videre. De sa at de håpet å ta en avgjørelse i slutten av denne uka og nå er det torsdag.... sukk. Ville gjerne ha den. 

De ringer ikke referanser før de er ferdige med alle intervjuene. Min erfaring er også at det alltid tar lenger tid enn de sier. Men om du virkelig er interessert, så ville jeg tatt kontakt med de i morgen og hørt om status (siden de sa slutten av uka - jeg ville aldri ringt såpass raskt hadde de ikke sagt det). 

Anonymkode: 0bc78...822

AnonymBruker
Skrevet

Fylke mitt har gitt tilbud til aktuelle kandidater for et par dager siden, på stillinger i hovedutlysningen. Dette gjør de stort sett samtidig forbi ikke miste aktuelle kandidater til andre skoler.

Anonymkode: fe160...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...