Gå til innhold

Du som leier liten leilighet på 20 kvm.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville du foretrukket hemsløsning? Jeg om mannen er litt uenig i om vi skal bygge en hems i utleiedelen vår. Den er ca. 20 kvm.+ bad. Jeg tenker at med så lite plass så setter folk pris på en hemsløsning, men mannen mener at når vi leier ut umøblert så har folk seng og den vil ikke passe oppå hemsen, og folk har ikke lyst til å kjøpe en madrass som passer til det. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 8507d...443

AnonymBruker
Skrevet

Hems eller sovesofa

Anonymkode: 31ecd...fd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Garantert hems, så lenge taket er høyt nok mener jeg!  

Anonymkode: 7e1ef...889

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Garantert hems, så lenge taket er høyt nok mener jeg!  

men hadde du giddet å kjøpe ny madrass for å ha der oppe hvis du allerede eide seng? Eller hadde du giddet å overta den gamle leietakerens madrass? 20 kvm. er nok ofte noe man ikke blir boende på lenge, så ser for oss litt bytter og vi kan ikke stå for å kjøpe ny madrass hver gang. 

Takhøyden er helt vanlig. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på takhøyden. En hems er lite verdt med mindre det går an å stå under, evt. sitte og reise seg fra en sofa som er plassert der (altså at man ikke risikerer å dunke hodet i hemsen hver gang man reiser seg fra sofaen) 

Dersom dere velger å bygge hems så bør dere ha en madrass der. Og madrassen lar dere ligge til neste leietaker, så får vedkommende velge selv om de vil bruke madrassen eller kjøpe seg en egen. 

Har dere vurdert skapseng? 

Anonymkode: 288b0...950

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp sovesofa som tilhører leiligheten og dropp hems

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både leid en leilighet på ca. 20 kvm uten hems og eid (og bodd i) en på nøyaktig 22 kvm. med hems. Og jeg foretrekker helt klart hems, det utgjorde mye for plassen. 

Anonymkode: 2d5c7...1fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

men hadde du giddet å kjøpe ny madrass for å ha der oppe hvis du allerede eide seng? Eller hadde du giddet å overta den gamle leietakerens madrass? 20 kvm. er nok ofte noe man ikke blir boende på lenge, så ser for oss litt bytter og vi kan ikke stå for å kjøpe ny madrass hver gang. 

Takhøyden er helt vanlig. 

ts

Ja jeg hadde gjort det. Jeg har bodd i 2 leiligheter på under 20 kvm, og det var helt forferdelig. Hadde valget mellom å måtte slå sammen sovesofa'n hverdag eller bare bli liggende i sengen hele dagen. Da jeg hadde både sofa og seng var det så utrolig trangt, og ukoslig 😬Så lenge man kan bruke delen under hemsen, og kan fint sitte oppreist der oppe uten å slå hodet, så hadde jeg valgt hems! 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kommer helt an på takhøyden. En hems er lite verdt med mindre det går an å stå under, evt. sitte og reise seg fra en sofa som er plassert der (altså at man ikke risikerer å dunke hodet i hemsen hver gang man reiser seg fra sofaen) 

Dersom dere velger å bygge hems så bør dere ha en madrass der. Og madrassen lar dere ligge til neste leietaker, så får vedkommende velge selv om de vil bruke madrassen eller kjøpe seg en egen. 

Har dere vurdert skapseng? 

Anonymkode: 288b0...950

takhøyden er helt standard, 

vi tenkte at det da var mulighet for  sofa under.

Og om de vil bruke egen må jo vi oppbevare madrassen vi eier et sted om de vil bruke egen madrass, ikke ideelt det heller.

Skapseng er også en løsning, men vi er igjen oppe i problemet at de fleste kanskje ikke vil ligge på madrassen den forrige leietakeren brukte og at deres egen madrass ikke passer i skapsengen...

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kjøp sovesofa som tilhører leiligheten og dropp hems

men vil folk sove på en sovesofa som ørten andre leietakere ha sovet på? Ser for meg at 20 kvm. ikke er en størrelse der vi får leietakere som bor i år etter år...

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

men vil folk sove på en sovesofa som ørten andre leietakere ha sovet på? Ser for meg at 20 kvm. ikke er en størrelse der vi får leietakere som bor i år etter år...

TS

Da har du bestemt deg høres det ut som. Du gjør ikke en dritt med leiligheten. Leieboer ordner seng selv. 

Anonymkode: d4502...713

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

men det er jo samme problemet som med hems. Vil folk virkelig leie en (etter hvert) godt brukt madrass i en skapseng? Skapseng betyr jo at vi kjøper én madrass som passer i den sengen og så sover alle potensielle leietakere på den. Lite trolig at nye leietakere har en madrass eller er villig til å kjøpe en ny madrass som passer til akkurat den. 

Jeg vet ikke jeg🤷‍♀️ er en stund siden jeg var på leiemarkedet, er det vanlig at folk syntes det er greit med madrass som tidligere leietaker har sovet på?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ville klart foretrukket hems. Det verste jeg vet med å bo såpass trangt, er at "senga" blir oppholdsstedetet ellers også. Det hadde vært flott å kunne trekke seg opp på en hems!

Anonymkode: 191b9...7b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

er en stund siden jeg var på leiemarkedet, er det vanlig at folk syntes det er greit med madrass som tidligere leietaker har sovet på?

Jeg har leid møblert et par plasser, men jeg har alltid tatt med egen madrass likevel. Så nei, men greit å ha valget.

Anonymkode: 191b9...7b1

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS

Nei, jeg vill bare leid den ut umøblert så kan de velge selv hva de vil ha der av møbler!

Har bodd på den størrelsen før, og mindre med en enkeltseng OG sofa eller kun enkeltseng. Funker det.  

Anonymkode: 4fdb7...969

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

men det er jo samme problemet som med hems. Vil folk virkelig leie en (etter hvert) godt brukt madrass i en skapseng? Skapseng betyr jo at vi kjøper én madrass som passer i den sengen og så sover alle potensielle leietakere på den. Lite trolig at nye leietakere har en madrass eller er villig til å kjøpe en ny madrass som passer til akkurat den. 

Jeg vet ikke jeg🤷‍♀️ er en stund siden jeg var på leiemarkedet, er det vanlig at folk syntes det er greit med madrass som tidligere leietaker har sovet på?

TS

Men da gjør du ingen verdens ting. Leieboer ordner seng og madrass selv

Anonymkode: d4502...713

AnonymBruker
Skrevet

Et sted jeg skulle leie var det en seng som flere hadde sovet på, men husverten kjøpte en ny overmadrass for hver leieboer som leieboer fikk da hen flyttet ut.

Jeg tror prisen for overmadrassen inngikk i husleien 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Et sted jeg skulle leie var det en seng som flere hadde sovet på, men husverten kjøpte en ny overmadrass for hver leieboer som leieboer fikk da hen flyttet ut.

Jeg tror prisen for overmadrassen inngikk i husleien 

ja, selv det koster minst 1000 kr. ny, så det er jo en del penger...

https://www.ikea.com/no/no/search/products/?q=overmadrass

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ja, selv det koster minst 1000 kr. ny, så det er jo en del penger...

https://www.ikea.com/no/no/search/products/?q=overmadrass

TS

Det må vel være bedre med en ny overmadrass en gang i året? Hvor ofte tror du de skiftes på et hotellrom?

Men ikke hems når du ikke har mer takhøyde, det blir bare varmt og klamt.

Anonymkode: 3bb77...88d

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...