Gå til innhold

Ansettelse av veldig unge i forsikringsbransjen?! Bør jeg i det hele tatt føle meg uvel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Nå har jeg endelig fått meg en ny jobb, denne gangen i forsikringsbransjen. For å bli en autorisert forsikringsrådgiver.
Men hvordan har det seg slik at de ansetter SÅ MANGE "unge" mennesker i 24 -26 års alderen ?! Er det en greie eller?! Eller kanskje blitt en greie siden coronan..? Ikke nok med at det er 3 ganger så mye gutter som jenter som jobber i akkurat den avdelingen... Jeg er jo "bare" 30 så jeg føler meg jo ung i utgangspunktet uansett. Og jeg er ung til sinns.. Men det å være ny blandt et sånt team får meg til å føle meg gammel, og jeg lurer på hvorfor det liksom skal gjøre meg usikker eller mindre tilfreds..

jeg hadde håpet på å ha kolleger som er rundt min alder, bare for å få den allmenne feel-good om at man har en tilhørighet så og si,- inntil man klatrer seg videre innover i firmaet senere.. Jeg er heller ikke den eneste som er ny, er mange nye der i alt fra 2 uker gamle til 9 måneder gamle. Mens resten har jobbet der lenger. Helt sikkert flere gutter i min avdeling som er like gammel eller eldre enn meg. Men snakker utifra generelt inntrykk jeg fikk nå av de veldig få jentene og de guttene som jeg har mest med å gjøre under opplæringsprosessen osv. Sjokkerende nok er de yngre gutta overraskende modne for alderen, de ser ut som 35 når de egentlig er f.eks 26, hahah - mens blandt de jentene i samme alder er de bokstavelig talt kleine, og veldig umodne (lite profesjonell og respektabel holdning) ... 😶

Må si jeg er veldig skuffet, og jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg kom akkurat ut av en dårlig jobb med HMS-standard lik 0 og der var mange av jentene unge og umodne , selvfølgelig da det er i butikk.. hadde derfor gledet meg til et beiteskifte matchende min høyere utdanning og folk rundt min alder, men møter på så mange som er 24, 25, 27 ,28 år ... og så er det sååå mye teori som skal leses og til og med eksamen som skal bestås i denne jobben her, så det er litt merkelig at de ikke vil ha flere folk rundt min alder.. Er forresten én dame i min avdeling som er 45år ish, men hun har så mye hjemmekontor at.. 😛

Noen som har liknende erfaringer eller interessante inputs rundt dette? 😳😳😳

Anonymkode: 7158c...187

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er 30 og anser deg som i en helt annen aldersgruppe enn de på 24-26-27-28? 😂 Tror kanskje du må komme deg ned på jorda igjen. 

Har jobbet 7 år i forsikring nå og vi har hatt en blanding av flere aldre. Ser ingen problem med de som er 22+ og det har aldri vært et problem å jobbe med de som har vært yngre. Mange kommer fra BI og har jobbet deltid PP kveldsteam ved studiene for så å starte på dagtid når de er ferdig utdannet fordi de trives godt i selskapet. Andre har fått sin første jobb. Flere har vært i bransjen i flere år, og mange kommer fra helt andre servicebransjer igjen. Selv var jeg 25 da jeg startet med forsikring, og flere på opplæring med meg var yngre enn meg. Typ 22 osv. Noen av dem jobber i dag i faglinjer eller som ledere. Veldig dyktige folk.

Nå jobber jeg i bank og her er snittalderen litt høyere, men vi har fortsatt flere i 25-årsalderen uten at det er noe problem overhodet.

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen for å være ærlig. 

Anonymkode: 76a5d...28c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri tenkt på mine kollegaers alder så mye som du utbroderer. Det er spesielt. 

Anonymkode: 6adc5...94e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Forsikring er et veldig enkelt fag hvor det er om å gjøre å holde nede lønnskostnader, når det i tillegg kan handle en del om kundekontakt foretrekkes unge "ufaglærte" kvikkaser. Det er kun noen få tallknusere, og et par jurister, som har utdannelse i et forsikringsselskap. 

Anonymkode: 2b273...7db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forsikrinsselger er vel en jobb med mye utlufting? Og slike stillinger tiltrekker seg da ofte yngre mennesker. Eller mener du forsikringsrådgiver som i at alle som blir ansatt har en treårig høyskoleutdanning? 

Anonymkode: 4038f...6dd

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal ikke 24-åringer kunne jobbe som forsikringsselger/rådgiver? Et sted må man jo starte, og jeg har inntrykk av at den type jobb er veldig typisk for unge, nyutdannede som ønsker erfaring innen finans. Jeg var 23 da jeg starta i min første jobb, da var vi alt mellom 23 og 50 år på mitt team. 

Nå er jeg 35 og jeg merker jo at jeg er litt eldre enn mange av de nyansatte hos oss, men jeg kan jo ikke forvente at arbeidsgiveren min kun skal ansette mennesker på min alder, for at jeg skal trives bedre og føle meg mer inkludert.

Anonymkode: ef5ba...518

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert fordi det er en telefonselger-jobb med mye gjennomtrekk.

Anonymkode: b3b4a...e58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):
Nå har jeg endelig fått meg en ny jobb, denne gangen i forsikringsbransjen. For å bli en autorisert forsikringsrådgiver.
Men hvordan har det seg slik at de ansetter SÅ MANGE "unge" mennesker i 24 -26 års alderen ?! Er det en greie eller?! Eller kanskje blitt en greie siden coronan..? Ikke nok med at det er 3 ganger så mye gutter som jenter som jobber i akkurat den avdelingen... Jeg er jo "bare" 30 så jeg føler meg jo ung i utgangspunktet uansett. Og jeg er ung til sinns.. Men det å være ny blandt et sånt team får meg til å føle meg gammel, og jeg lurer på hvorfor det liksom skal gjøre meg usikker eller mindre tilfreds..

jeg hadde håpet på å ha kolleger som er rundt min alder, bare for å få den allmenne feel-good om at man har en tilhørighet så og si,- inntil man klatrer seg videre innover i firmaet senere.. Jeg er heller ikke den eneste som er ny, er mange nye der i alt fra 2 uker gamle til 9 måneder gamle. Mens resten har jobbet der lenger. Helt sikkert flere gutter i min avdeling som er like gammel eller eldre enn meg. Men snakker utifra generelt inntrykk jeg fikk nå av de veldig få jentene og de guttene som jeg har mest med å gjøre under opplæringsprosessen osv. Sjokkerende nok er de yngre gutta overraskende modne for alderen, de ser ut som 35 når de egentlig er f.eks 26, hahah - mens blandt de jentene i samme alder er de bokstavelig talt kleine, og veldig umodne (lite profesjonell og respektabel holdning) ... 😶

Må si jeg er veldig skuffet, og jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg kom akkurat ut av en dårlig jobb med HMS-standard lik 0 og der var mange av jentene unge og umodne , selvfølgelig da det er i butikk.. hadde derfor gledet meg til et beiteskifte matchende min høyere utdanning og folk rundt min alder, men møter på så mange som er 24, 25, 27 ,28 år ... og så er det sååå mye teori som skal leses og til og med eksamen som skal bestås i denne jobben her, så det er litt merkelig at de ikke vil ha flere folk rundt min alder.. Er forresten én dame i min avdeling som er 45år ish, men hun har så mye hjemmekontor at.. 😛

Noen som har liknende erfaringer eller interessante inputs rundt dette? 😳😳😳

Anonymkode: 7158c...187

Er ikk 25-28 samme aldersgruppe dom 30 da?

Må si jeg ikke skjønner helt hva problemet ditt med jobben din er?

Anonymkode: 88fcc...305

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt naturlig med 24-26 åringer. De er jo akkurat ferdig utdannet og må starte er et sted.

Det høres jo heller ut som om det er du som er sen inn i bransjen (siden du påpeker at det er så stor forskjell i alder, hvilket det ikke er). Det er jo du som skiller deg ut da.

Du høres også ut som om du er litt arrogant. Drittslenging om yngre damer på jobb er aldri sjarmerende, i tillegg skjærer du alle de unge damene over en kam.
Sjalu på at de er yngre?

Anonymkode: 07ccf...417

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller hatt en gjeng på 22 år som ansatte enn deg på 30 som ikke er tilpasningsdyktig. 

Anonymkode: 7788f...0aa

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner advokater som er 26. Det er 5 år på studiet og 2 år fullført læretid. 

Dersom målet er å finne nyutdannede folk på 30 må man vel studere medisin og selv da kan man møte mange nyutdannede som ikke har bikket 30. 

Anonymkode: 9b14c...4a2

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerangrep, krenkende utsagn, avsporinger og svar til dette. 

- Matas, mod. 

Endret av Matas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...