Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 4 år har idag sagt at jeg ikke hører til hjemme, og må flytte. Er dette noe jeg bør ta alvorlig? Er det vanlig at barn sier slikt til foreldrene sine?

Anonymkode: 7ed18...e0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags forhold har du til sønnen din ? 

Anonymkode: 5a10d...50e

AnonymBruker
Skrevet

Barn sier mye rart. Du er den voksne og skal roe situasjonen ned. 

Anonymkode: 83fb1...58f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er situasjonen hjemme da? Er det mye krangling mellom dere foreldre?

Anonymkode: b20c8...cc1

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

vi har et godt forhold, men han har alltid vært litt pappadalt. Det har bedret seg. Jeg er tilstedeværende, møter han på både store og små følelser. Prater med han og leker. Vi har en 10 mnd gammel baby, jeg tar stell, legging osv av henne, far tar storebror. 

jeg spurte bare om hvorfor han sier det. Om det er noe jeg har gjort. Da sier han nei. Han sa dette «ut av det blå», set var ingenting som trigget det.

bare lurer på om dette er vanlig i 4 årsalderen, eller om jeg bør være bekymret.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo være sjalusi, og en måte å dytte deg litt unna. Er nok helt normalt, babyen krever jo mye mer oppmerksomhet nå, så tror du kan ta det helt med ro. Kanskje dere burde bytte på hvem som legger hvem, du kan ta 4 åringen en liten stund, og så kan dere kanskje ta annenhver dag? Jeg har en 2 åring og en 4 mnd baby, vi prøver å bytte på, slik at 2 åringen får like mye tid med begge foreldrene.

Anonymkode: b20c8...cc1

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror nok helt sikkert at dette har med babyen som har "stjålet" deg å gjøre. Det går over.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, du kan da ikke føle deg avvist av en 4-åring som nylig er blitt storebror. Jobb med å bli tryggere.. Ellers blir ungdomstiden brutal for deg 

Anonymkode: 80f04...5e1

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

TS her.

vi har et godt forhold, men han har alltid vært litt pappadalt. Det har bedret seg. Jeg er tilstedeværende, møter han på både store og små følelser. Prater med han og leker. Vi har en 10 mnd gammel baby, jeg tar stell, legging osv av henne, far tar storebror. 

jeg spurte bare om hvorfor han sier det. Om det er noe jeg har gjort. Da sier han nei. Han sa dette «ut av det blå», set var ingenting som trigget det.

bare lurer på om dette er vanlig i 4 årsalderen, eller om jeg bør være bekymret.

Jeg tror ærlig talt ikke en fireåring har snøring på hva "flytting" egentlig innebærer og betyr. Tror ikke du skal ta det så tungt, at han bruker et ord han har hørt.

Jeg ville ikke tenkt særlig mer over saken. Småunger sier så mye rart, og ikke alt henger på greip akkurat.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min sier jeg er en bæsj. Men jeg tror ikke jeg er en bæsj fordet. 

Anonymkode: 91961...739

• Liker 24
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Datteren min sier jeg er en bæsj. Men jeg tror ikke jeg er en bæsj fordet. 

Anonymkode: 91961...739

🤣🤣

Anonymkode: a8069...bad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min fireåring ba meg flytte så pappa kunne finne seg ny kjæreste. 😅 Var sikkert bare noe som hørtes spennende ut der og da, regner jeg med.. Fireåringer sier mye rart, uten å skjønne helt hva de faktisk mener. Din fireåring skjønner jo ikke hva det vil si hvis du flytter ut, det har han jo aldri opplevd før, så for han er det kanskje noe heeeelt annet som ville skjedd enn det som faktisk hadde skjedd.

Anonymkode: d7981...2cf

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

TS her.

tipper det er sjalusi, og en utprøving av forholdet. Han ønsker nok en bekreftelse på at du ikke skal forlate han og er like glad i han som du alltid har vært. Vet det kan være krevende å få til, men har dere prøvd å bytte? Du tar legging og stell av storebror? 

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet

Han mener noe, men får kanskje ikke sagt det riktig. 

Kanskje han vil ha pappa for seg selv? For en som er veldig opptatt av en forelder så blir den andre forelderen en "konkurent" og han vil være pappas nr 1 som får all oppmerksomheten. 

Du har babyen. Han vil ha pappa. Så har alle hver sin. Pappa har også den fordel at han ikke er så opptatt av baby. 

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke eksakt hva det handlet om lenger. Men jeg hadde sagt at ett eller annet ikke var lov til sønnen min. Endte med at han tegna meg på utsiden av døra med en eske. Forklarte at jeg skulle flytte. Det var en liten ting og har ikke blitt nevnt noe mer. Tror ikke du skal legge så mye i det. Har nok ikke godt og grublet så lenge på det.. 

Anonymkode: ff5ee...cd4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her.

Det er nok vanlig når barn nr1 er sjalu på ny baby.

Anonymkode: 83fb1...58f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lol. Sorry. Det høres bare så utrolig vittig ut å bli kommandert til å flytte ut av huset av en fireåring.

Har ingen erfaring med fireåringer annet enn da jeg selv var fire. Husker jeg ba mamma holde kjeft da hun hjalp meg med cheroxx-støvlene mine da jeg ville ut å leke i snøen. Husker at jeg skulle bare "teste det ut" for jeg skjønte det var noe litt på kanten uten helt å forstå betydningen. 

Anonymkode: d9931...d8e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her.

Altså. Ikke rart storebror er sjalu om han aldri opplever at du bare steller babyen. 

Anonymkode: 0c9d6...ccc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min 5- åring sa i går at hun skulle ønske at det ikke var jeg som hadde skapt henne! 💔 😨🤣 Etter at jeg sa nei til å kjøre ut på Joker for å kjøpe «Prinsesse- blad» til henne kl 20.00 på kvelden. Etterpå rettet hun opp i det og sa at «jo, det VAR greit at det var jeg som hadde fått henne!» 😄 

De er barn, og tester ut dramatiske ord og uttrykk. 

Anonymkode: b1453...eeb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Altså. Ikke rart storebror er sjalu om han aldri opplever at du bare steller babyen. 

Anonymkode: 0c9d6...ccc

Enig i dette. 

TS, du er faktisk nødt til å ta med storebror på ting du gjør med baby. Stell, si «natta» til baby, aktivisering, mating o.l .. Storebror er selvfølgelig kjempe sjalu, dette er ikke noe å lure på en gang. 🙄

Endret av kraftwerk
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...