Gå til innhold

Ørebetennelse? Obs bilde!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

veldig mange "kriker og kroker" på ører, og hvis det er vått inne ørene lenge nok så kanskje det utvikler seg sopp eller noe annet dritt inn ørene. 

sånne ting burde selvfølgelig ikke få vokse ukontrollert...        

Anonymkode: fcc51...a4b

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ørebetennelse? Har du smerter i øret?

dette ser ut som skittent øre full i voks, til og med skitten utenpå øret. Så dette er uhygienisk. 
Ved øreverk har man ikke voks, men det kan renne ut flytende gugge ved hull påtrommehinnen 

Anonymkode: 5ba01...831

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp! Du må jo vaske øret! Jeg vasker i alle kriker og kroker på ørene til barna mine flere ganger i uken (Ikke inni øret så klart). Her ser det ut som øret aldri har blitt vasket🤯

Anonymkode: 1fa2c...3d5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var et så kalt "ørebarn". Det der ser ut som skitt og ørevoks. Man kan få klumper, men da er det snakk om at man ikke har rengjort ørene. For det starter som væske, også blir det seigt, så blir det til klumper. 
Ørebetennelse gjør vondt. Min erfaring er at det er ingen tvil om at det er ørebetennelse. Smerten og ubehaget opplever man lenge før væske og lukt. 

Du kan rengjøre øvre delen i øret, også ytterst i øregangen. Legen ser at det er ørebetennelse uten at det er skittent. Det vil være rødt og irritert på grunn av fukt i øregangen, og hull eller arr etter hull i trommehinnen. Så rengjør ørene til ungen din! Du skaper bare et nytt problem ved å la det være slik. Fukt fører til irritasjon, som gir smerte og ubehag. Ørevoks er sjeldent fuktig, derfor skal man ikke inni øret med q-tips. Men når det væsker så må man fjerne noe av det, for å forhindre unødvendig irritasjon og betennelse i slimhinnene på grunn av overproduksjon av bakterier. Det er ikke nødvendig å la ungen din gå slik for å vise legen hva som skjer. Du har i tillegg bilde av det, så det er helt unødvendig å la det forbli slik. 

Anonymkode: c2b4b...103

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...