Gå til innhold

Ørebetennelse? Obs bilde!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ørebetennelse pågang her? Snapchat-650491648.thumb.jpg.79da777c50ed06553d4453999ff457d5.jpg

Anonymkode: e9806...b7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil heller si et skittent øre, må jo vaske ørene, er jo masse dritt der...

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden):

Vil heller si et skittent øre, må jo vaske ørene, er jo masse dritt der...

Det vet jeg, slapp helt av! , vi har fått beskjed om å ikke vaske det, før skylling neste uke. 

Anonymkode: e9806...b7b

Skrevet (endret)

Det der så heller ut som en unge som aldri får vasket ørene sine. Det er ganske ille når det faktisk er skitt og ørevoks UTENFOR og OVER øregangen. 

Endret av Million
  • Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Æsj  du må vaske ungen din.

Anonymkode: f1f4c...91f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal skylle ørene så er det jo vanlig med litt oppbygging av ørevoks. Ørevoksen faller jo naturlig ut av øret gjennom bevegelser av kjeven, så at du ser noen klumper på utsiden er jo helt vanlig. Hvis barnet har vondt, feber osv så må du til legen. 

Anonymkode: 1aa43...c49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Det der så heller ut som en unge som aldri får vasket ørene sine. Det er ganske ille når det faktisk er skitt og ørevoks UTENFOR og OVER øregangen. 

Det ser ut som sopp, så ikke nødvendigvis rensligheten har noe med det å gjøre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må fjerne skitten som er oppe på det ytre øre.

Anonymkode: 54452...7a4

AnonymBruker
Skrevet

Her ser det jo bare ut som om ørene må vaskes. Du kan jo ta dritten som er på utsiden.

Anonymkode: 9875e...35c

AnonymBruker
Skrevet

Har han vondt da?

Anonymkode: 5e43f...492

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det ser ut som sopp, så ikke nødvendigvis rensligheten har noe med det å gjøre

Sopp på et sånt sted? Det er i så fall noe jeg aldri har hørt om eller sett. Sopp utenfor på et tørt øre? Det ser forøvrig ikke det minste "soppaktig" ut for meg, det ser heller ut som en blanding av støv og størknet, tørr ørevoks (nå snakker jeg om det øverste, ikke det som ligger i inngangen til øregangen)

Jeg har googlet litt, og finner ingen eksempler på at mennesker får sopp på et sånt sted.

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som om det er møkk øverst i "krokene" også.....

Det som kommer ut av øregangen ser ut som ørevoks, men ikke så lett å se om det kan være noe verk også.

Anonymkode: b36f0...f89

AnonymBruker
Skrevet

Har barnet hatt vondt og feber? Hvis ikke er det sannsynligvis ørevoks.

Anonymkode: 0755f...bda

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Sopp på et sånt sted? Det er i så fall noe jeg aldri har hørt om eller sett. Sopp utenfor på et tørt øre? Det ser forøvrig ikke det minste "soppaktig" ut for meg, det ser heller ut som en blanding av støv og størknet, tørr ørevoks (nå snakker jeg om det øverste, ikke det som ligger i inngangen til øregangen)

Jeg har googlet litt, og finner ingen eksempler på at mennesker får sopp på et sånt sted.

Ja, man kan ha sopp over hele kroppen. 

• Liker 1
Skrevet

Æsj for et skittent øre!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mistenker du ørebetennelse egentlig? 

Anonymkode: 9d3af...ca3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har strevd en del med ørebetennelser. Jeg blir aldri noe mer skitten eller får ørevoks ut av øregangen. Men jeg blir varm/rød på øret, også får jeg intense smerter. 

Anonymkode: 27378...348

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ørebetennelse= feber, vondt og rødt øre, unngår å ligge på øret, rennende væske fra øret, urolig. Dette ser ikke ut som ørebetennelse.

Anonymkode: 2b075...444

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (5 timer siden):

Vel, jeg har hatt en soppinfeksjon på leggene. De er ganske tørre de også. 

Anonymkode: ff6d4...679

AnonymBruker
Skrevet

Ta en fuktig q-tips og vask øvre del av barnet sitt øre takk 😏 ville du gått rundt med slikt? 

Anonymkode: 713b7...68b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...