Gå til innhold

Noen som har skyllet eggledere og blitt gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er 37 så blitt henvist til gynekolog da vi har prøvd over 6 måneder. Ønsker å få sjekket eggledere og har lest at det kan gjøre det lettere å bli gravid. Noen med erfaring?

Anonymkode: 39c8b...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har ikke gjort det selv, men kjenner flere som lykkes etter skylling.

Anonymkode: 7277e...2d7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble gravid på eggløsningen etter skylling av egglederne. Da hadde vi prøvd i nesten 1 år (og hatt en MA i mellomtiden). Jeg prøvde flere andre ting samme syklus (akupunktur, hostesaft, diett etc), men har tro på at skulkingen bidro til graviditeten. Kanskje det kviknet til litt nedi der? 😅

Anonymkode: 24999...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg ble gravid på eggløsningen etter skylling av egglederne. Da hadde vi prøvd i nesten 1 år (og hatt en MA i mellomtiden). Jeg prøvde flere andre ting samme syklus (akupunktur, hostesaft, diett etc), men har tro på at skulkingen bidro til graviditeten. Kanskje det kviknet til litt nedi der? 😅

Anonymkode: 24999...a60

Hvorfor skyller man egglederne egentlig? Hva skal oppnås med det? Sorry, vet lite om dette.

Anonymkode: 18fac...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor skyller man egglederne egentlig? Hva skal oppnås med det? Sorry, vet lite om dette.

Anonymkode: 18fac...71d

Får å se om de et åpen, noe de må være for å bli gravid. Så er noe de gjør hvis man plages med å bli gravid for å se om man kan bli det.

Og så sies det at det faktisk at det også kan øke sjansen for graviditet de neste syklusene.

Anonymkode: 39c8b...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjøres dette på sykehus eller privat? 

Anonymkode: 85e0b...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skylte og ble gravid 3 mnd etterpå. Vet ikke om det har noe å si i grunn. Det tok totalt 11 mnd å bli gravid.

Anonymkode: 99921...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjalp ingenting. For kvaliteten var så dårlig hos mannen at ICSI var nødvendig.

Så mitt tips er å starte der. 

Anonymkode: b20f5...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er det smertefult? Får man bedøvelse?

Anonymkode: 6cafa...756

Smerter er vel veldig individuelt. Leste mange skrekk historier i forkant så jeg var veldig nervøs. Tok ibux en stund i forveien før jeg dro, man får ingen bedøvelse. Er ikke smertefullt, men fikk litt følelse av menssmerter mens skyllingen pågikk. Men det gikk jo veldig raskt, og de menssmertene forsvant med en gang etterpå. Er jo i utgangspunktet en undersøkelse for å se om egglederne er tette, og ikke for å øke fertiliteten. 

Anonymkode: 99921...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gjort dette og ble ikke gravid. Har ikke sjekket min samboer, så kanskje feilen ligger der. Når det kommer til smerter: syns det var helt overkommelig, litt ubehagelig i noen få sekund - som mensensmerter og noe ubehag etterpå. Tok ingen smertestillende og hadde ikke hatt problem med å gjøre det igjen 

Anonymkode: b77e8...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...