AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #1 Skrevet 6. april 2022 Hei De siste årene har det vært veldig vanskelig å få tatt blodprøver av meg. Hver gang må de stikke flere ganger, og noen ganger har de gitt opp. Sist ble jeg sendt til Fürst, der de skal være ekstra drevne på dette. Der måtte tre forskjellige pleiere prøve, før de til slutt klarte det da to av dem samarbeidet. Problemet er at årene mine er så tynne at de ikke treffer. Men hva kan jeg gjøre for at det skal bli bedre? Prøver å drikke mye i forkant. Finnes det andre triks? Er det andre som har like lite samarbeidsvillige årer? Anonymkode: 8f16a...ef7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #2 Skrevet 6. april 2022 Vær god og varm på armene. Be gjerne om en hanske med varmt vann som er knytt igjen på forhånd som du kan sitte på venterommet med i 10-15 min før du går inn. Anonymkode: 95567...c4d
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #3 Skrevet 6. april 2022 Det jeg vet om er å drikke (ikke koffeinholdig eller liknende) og være god og varm. Du kan eventuelt ta med deg en varmeflaske og legge på armen. Anonymkode: ebe86...579
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #4 Skrevet 6. april 2022 Noen er bare vanskelige. Det hjelper ikke å være dehydrert, så spis og drikk godt om du kan det. Husk at man skal faste på noen blodprøver, og det inkluderer også mat, vann, kaffe, tyggis og pastiller. Anonymkode: 11627...1a4
MiniMjau Skrevet 11. april 2022 #5 Skrevet 11. april 2022 Vi heter "bioingeniør" noen har bare tynnere årer enn andre. Vær varm, godt hydrert. feks koffein og at en er engstelig kan trekke årene sammen.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #6 Skrevet 11. april 2022 Be en anestesispl komme og stikke. Anonymkode: b91bf...761
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #7 Skrevet 11. april 2022 MiniMjau skrev (3 timer siden): Vi heter "bioingeniør" noen har bare tynnere årer enn andre. Vær varm, godt hydrert. feks koffein og at en er engstelig kan trekke årene sammen. Både sykepleiere og helsesekretærer tar også blodprøver. Ts vær god og varm på hendene før de skal stikke deg, og be om at de bruker butterflynål, gjerne på håndbaken. Anonymkode: 76ad5...41c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #8 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 16.42): Hei De siste årene har det vært veldig vanskelig å få tatt blodprøver av meg. Hver gang må de stikke flere ganger, og noen ganger har de gitt opp. Sist ble jeg sendt til Fürst, der de skal være ekstra drevne på dette. Der måtte tre forskjellige pleiere prøve, før de til slutt klarte det da to av dem samarbeidet. Problemet er at årene mine er så tynne at de ikke treffer. Men hva kan jeg gjøre for at det skal bli bedre? Prøver å drikke mye i forkant. Finnes det andre triks? Er det andre som har like lite samarbeidsvillige årer? Anonymkode: 8f16a...ef7 Har opplevd noe av det samme. På fastlegekontoret fikk jeg sju stikk, før de gav opp og sa jeg skulle dra til sykehuset og få tatt blodprøve der... Hun som skulle ta blodprøven der, trengte kun et forsøk! Anonymkode: f18a5...3ea
MiniMjau Skrevet 11. april 2022 #9 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Både sykepleiere og helsesekretærer tar også blodprøver. Ts vær god og varm på hendene før de skal stikke deg, og be om at de bruker butterflynål, gjerne på håndbaken. Anonymkode: 76ad5...41c Det vet jeg:) og de som er opplært og har mye erfaring er flinke til det også! La bioingeniøren få velge arbeidsverktøyet sitt selv, de kan.
MiniMjau Skrevet 11. april 2022 #10 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har opplevd noe av det samme. På fastlegekontoret fikk jeg sju stikk, før de gav opp og sa jeg skulle dra til sykehuset og få tatt blodprøve der... Hun som skulle ta blodprøven der, trengte kun et forsøk! Anonymkode: f18a5...3ea På fastlegekontoret har de som regel ikke mye erfaring med å ta blodprøver. De har noen få pasienter pr dag , på sykehuset kan vi stikke nesten tresifret antall pasienter og dag, barn, gamle, vanskelige og lette, oppegående og bevisstløse....akutte og innlagte... Alle mulige situasjoner. Vi treffer som regel på første forsøk
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #11 Skrevet 11. april 2022 MiniMjau skrev (31 minutter siden): På fastlegekontoret har de som regel ikke mye erfaring med å ta blodprøver. De har noen få pasienter pr dag , på sykehuset kan vi stikke nesten tresifret antall pasienter og dag, barn, gamle, vanskelige og lette, oppegående og bevisstløse....akutte og innlagte... Alle mulige situasjoner. Vi treffer som regel på første forsøk Jøsses, du har i alle fall arrogansen på plass. På et legekontor stikker man som regel mer enn "noen få" hver dag, 40-50 er helt normalt. I alle aldersgrupper og sykdomsstadier. Anonymkode: 76ad5...41c 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #12 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jøsses, du har i alle fall arrogansen på plass. På et legekontor stikker man som regel mer enn "noen få" hver dag, 40-50 er helt normalt. I alle aldersgrupper og sykdomsstadier. Anonymkode: 76ad5...41c Likevel klarer ingen på det legekontoret jeg går til, hvor det er mange fastleger og dertil pasienter, å ta blodprøve av meg. Jeg vet av erfaring hvor de må stikke og med hvilket utstyr, men «de liker en utfordring»- det gjør ikke jeg, det er mine armer det går utover og jeg som har sprøyteskrekk og besvimer. Så jeg tviholder på å bli videresendt til sykehuslab’en Anonymkode: 51ddc...a91
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #13 Skrevet 12. april 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Likevel klarer ingen på det legekontoret jeg går til, hvor det er mange fastleger og dertil pasienter, å ta blodprøve av meg. Jeg vet av erfaring hvor de må stikke og med hvilket utstyr, men «de liker en utfordring»- det gjør ikke jeg, det er mine armer det går utover og jeg som har sprøyteskrekk og besvimer. Så jeg tviholder på å bli videresendt til sykehuslab’en Anonymkode: 51ddc...a91 Drømmepasienten du altså Anonymkode: d73f7...df1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #14 Skrevet 12. april 2022 Begynn å pumpe jern, da skal du se at årene vokser! Tren ev bare den ene armen om du ikke orker/gidder begge. Men det vil kanskje de litt rart ut da.. Anonymkode: 7ec75...028
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå