Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger ut ting til salgs på Finn, men responsen er dårlig. Det eneste jeg får solgt kjapt er sportsutstyr til barn. Klær er helt umulig (har prøvd alt fra barnetøy til ubrukte feilkjøp). Får du solgt noe på Finn? I så fall hva? Og hva er trikset? Er det andre steder jeg heller bør selge (har ikke Facebook)? 

Har ikke høye priser. 

Anonymkode: 3e7f0...3c9

AnonymBruker
Skrevet

Får solgt alt jeg legger ut. Barnetøy, sko, sportsutstyr, samleobjekter etc. Riktig pris, gode bilder og god beskrivelse. Får du ikke solgt er antagelig prisen for høy. Så utrolig mange overvurderer hva riktig salgspris er. 

Anonymkode: 3031e...54b

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så utrolig mange overvurderer hva riktig salgspris er. 

Har sett det samme, men tror ikke jeg gjør det, altså…. 100 kroner for nesten ubrukte fotballsko, for eksempel, er det en upris? Eller 300 for en ubrukt parkdress med lappen fortsatt på? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har solgt en mobil og et par høytalere på Finn. De gikk unna ganske kjapt.

Anonymkode: abc49...b20

AnonymBruker
Skrevet

Kan det ha noe med hvor du bor ts?

Anonymkode: 0370f...bf1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta mange bilder. Bruk godt lys. 

Anonymkode: 38798...4ab

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, har tenkt på det samme, faktisk. Bor ikke i en storby. 

Skrevet

Jeg får solgt alt, men jeg priser det veldig lavt, ny pris var 950 solgte for 250, ubrukt f eks. Selger mest spill men også klær. Bor på landet. 

• Liker 3
Skrevet

Varerierer hva jeg får solgt - mye går fort og andre ting forblir usolgt. Men det er viktig med riktige søkeord i overskriften - da folk ofte søker veldig spesifikt (feks nike fotballsko str 35 - svært lite brukt -, gulvlampe fra ikea osv. Og selvsagt gode bilder og beskrivelse av produktet.

Videre skriver jeg alltid at jeg kan pakke godt inn og sende over hele norge (at kjøper betaler porto). Og har jeg flere annonser ute oppfordrer jeg til å se mine andre annonser og at jeg feks spanderer frakt eller gir god samlepris ved kjøp av flere ting.

Og tilslutt; skriver aldri "kun seriøse henvendelser, pruting aksepteres ikke osv". Selv går jeg raskt ut av slike annonser da jeg opplever selger som sur. Samt alle på finn vil jo gjøre en god handel, og ofte spør man jo om å få kjøpe litt lavere pris osv - og da er ihvertfall dialogen i gang. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg selger "alt" på finn. Klær til voksne selger ikke så godt. Men barneklær går lett. Jeg selger dog billig. Setter sammen pakker til 100-200 kr. Da mye sendes og jeg orker ikke bryet for 50 kr. Derfor pakker. Men plaggene koster kanskje 10-20 kr stk. Jeg mener selv man får mye bra i de pakkene. Ullpakker litt dyrere. 

Jeg tar gode bilder(i dagslys) ,skriver detaljert, opplyser om feil. 

Alt av elektronikk er lettsolgt. Men riktig pris er viktig. De legger jeg stort sett ut til litt over halv pris. 

Tenker ofte på hva jeg selv hadde vært villig til å gi en fremmed. Kjøper også mye selv på finn, og vet godt hva jeg ønsker å gi for ting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg legger ut ting til salgs på Finn, men responsen er dårlig. Det eneste jeg får solgt kjapt er sportsutstyr til barn. Klær er helt umulig (har prøvd alt fra barnetøy til ubrukte feilkjøp). Får du solgt noe på Finn? I så fall hva? Og hva er trikset? Er det andre steder jeg heller bør selge (har ikke Facebook)? 

Har ikke høye priser. 

Skjermkort som er brukt til mining, og det til blodpris! Helt tullete hva folk gidder å kjøpe, men jeg har vært ærlig hele veien, og hvis folk vil betale tusenvis av kroner for gamle skjermkort, så ler jeg hele veien til banken!

Anonymkode: 9840b...248

Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har sett det samme, men tror ikke jeg gjør det, altså…. 100 kroner for nesten ubrukte fotballsko, for eksempel, er det en upris? Eller 300 for en ubrukt parkdress med lappen fortsatt på? 

Prøv å opplys om ny pris. Er kjøpsprisen på parkdress 450 kr er ikke 300 kr "god nok" pris, selv om lappen er på. Kjøper må ofte betale frakt i tillegg.

Ha gjerne med merket i overskriften. Noen bryr seg om det. Trenger ikke være dyrt, noen spør også etter newbie. 

Endret av kaleidoskop
  • Liker 6
Skrevet

Jeg selger mye babytøy for tiden.

pakker med ca 30 plagg med utedress/skalldress til ca 250,-. De pleier å gå ila ett par dager. Alltid sending, og ikke henting da det er liten plass jeg bor på.

selger klær til mellomste (146/152) til 200,- pakken med ca 30 plagg der også. 

De som handler på finn er gjerne veldig bevist rundt pris.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

bøker.

DVD-filmer

eller gavekort.

tar kanskje noen uker. men det aller meste blir i alle fall solgt så lenge man gir det nok tid. 

Anonymkode: da2db...7a3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har blitt kvitt det meste av ting jeg har lagt ut for salg på Finn. Det er vel bare et par unntak og det er en stund siden nå.

Det ene unntaket var et par store stabler med hagebøker og rosebøker som jeg la ut for salg, men responsen var omtrent null. Kanskje folk ikke leser hagebøker lenger, men googler bare? Siden jeg neppe kommer til å få hage igjen noen gang og heller ikke vil ha det, så ville jeg bli kvitt bøkene for de tok opp mye plass. Bestemte meg for å endre annonsen fra "til salgs" til "gis bort". Da fikk jeg gitt dem bort til en underlig utseende nerd/professortype fyr som kom anstigende og ikke sa et ord da han hentet dem. Får håpe han fikk glede av dem, da.

Ellers har jeg solgt noe klær på Facebook eller Finn, gått fint, men det var ett bestemt plagg jeg ikke ble kvitt. Det var en neonrosa boblevest, typisk sånn som hestejenter har på seg når de rir i den mørke årstiden for å bli sett på veien. Full av reflekser var den i alle fall. Ingen ville ha den, selv som "gis bort". Jeg hadde vel kanskje brukt den én gang, eller ikke i det hele tatt. Den var tiltenkt mørke kveldsturer med hundene. Men ble ikke brukt. Ingen ville ha den på Finn.no, så jeg puttet den i en pose til slutt og ga den til Fretex. Kanskje de ble kvitt den?

Som regel blir man kvitt det meste bare man er tålmodig. Noen ganger kan det ta tid før den rette kjøperen ser annonsen og melder seg. 

Noen pynteting jeg har fått i gave og ikke likte (støvsamlere...) har jeg gitt bort på Finn også. Får håpe ikke giverne merker det noen gang, bare 😛 

Endret av Million
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke høye priser. 

Legger stadig vekk ut barneklær og får solgt de i løpet av dagen. Du priser mest sannsynlig klærne for høyt opp eller så gjør du noe annet feil.

Anonymkode: e5d93...51b

• Liker 4
Gjest Hottentått
Skrevet

Får solgt det meste så lenge prisen er lav nok. Det eneste jeg ikke har fått solgt er brudekjolen 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det skal ikke ha noe å si. Jeg og flere jeg kjenner som også selger på Finn bor langt uti gokk og får likevel solgt ting, ved at de sendes når folk ikke kan hente selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skal ikke ha noe å si. Jeg og flere jeg kjenner som også selger på Finn bor langt uti gokk og får likevel solgt ting, ved at de sendes når folk ikke kan hente selv.

Kanskje ikke, men tror likevel at mange ikke ønsker sendingsbiten. Mest basert for at jeg ikke gjør det selv. Hverken som kjøper eller selger. 

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Personlig foretrekker jeg at selger bor så langt borte at jeg må få det sendt. Da slipper jeg å tenke på styret med å hente, lete opp adresse mm. Så enkelt å få i posten 😉😂

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...