AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #1 Skrevet 6. april 2022 Jeg har sykdom bak meg, som gjør at jeg har vært ute av arbeidslivet i 2 år. Den siste tiden har jeg søkt på stillinger, ikke fått noen deltidsstillinger og heller ikke fått muligheten til å starte rolig opp i en 100% stilling. Så da måtte jeg bare bite i det sure eplet, som endte med at jeg nå har fått en 100% jobb. Noen tips til hva jeg kan gjøre for at det ikke blir altfor overveldende og for mye å gape ovr i starten som gjør meg helt utslitt? Noen som har erfaring med å gå fra sykdom til å komme tilbake fullt i arbeidslivet? Jeg gleder meg veldig til å komme tilbake, så dette er ikke en klagetråd fra min side! Mer spent på hvordan overgangen blir.. Anonymkode: c525a...0b5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #2 Skrevet 6. april 2022 Du må bare hoppe i det, og være forberedt på at du kan bli sliten. Lurt å ikke planlegge mye på fritiden annet enn å hvile/gjøre nødvendig husarbeid. Gjør klart rene klær, rent hus og ha fullt kjøleskap før første arbeidsdag. Har du familie du bor sammen med bør de forberedes på at du yter et lavere servicenivå enn de kanskje har vært vant til - smøre matpakke selv og sånne ting. Ny jobb er alltid slitsomt uansett. Heldigvis tar det normalt ikke så mange ukene før man blir vant til det. Anonymkode: c75c5...339 1
Gjest loveli Skrevet 6. april 2022 #3 Skrevet 6. april 2022 Gode tips av anonym over meg. Det har også mye å si hva slags jobb det er og hvilke utfordringer du har. Har man en stillesittende jobb er trening på fritiden å anbefale, har du en veldig fysisk jobb kan det å slappe av være det beste. Det viktigste er at du lytter til kroppen! Det er lov å si nei til folk som ønsker ting av deg som du egentlig ikke orker. Alle disse "jeg må jo være med på ... ellers svikter jeg x" dreper hvertfall meg hvis jeg ikke setter grenser for meg selv. Jeg er litt for flink til å drite meg ut her hvertfall, være for flink pike. Ikke for å være dramatisk, men i ytterste konsekvens mister man kanskje noen venner på veien, men de var aldri vennene dine hvis de ikke godtar at du må ta hensyn til deg selv. Gratulerer med ny jobb!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå