Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Sånn åpent spørsmål. Hvis du vet om og pleier å se en mor i barnehagen eller skolen med hijab, og en dag kommer hun uten, hva tenker du da? 

Anonymkode: c742d...b76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Så fint"

Anonymkode: 7847a...6d0

• Liker 6
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er muslim så jeg tenker vel at jeg kan legge til noe her. Jeg bruker ikke hijab, men har mange muslimske venninner som har valgt å bruke hijab, også å ikke bruke det. Også det motsatte. Jeg hadde bare tenkt at hun kanskje ikke ønsket å bruke hijab lenger og lot det ligge derfra. 

Dersom du føler å komplimentere håret tror jeg ikke ville vært et problem. Å spørre henne ut av nysgjerrighet vet jeg ikke om da, siden mange reagerer annerledes. 

Anonymkode: 2ebb2...7a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei! Jeg er muslim så jeg tenker vel at jeg kan legge til noe her. Jeg bruker ikke hijab, men har mange muslimske venninner som har valgt å bruke hijab, også å ikke bruke det. Også det motsatte. Jeg hadde bare tenkt at hun kanskje ikke ønsket å bruke hijab lenger og lot det ligge derfra. 

Dersom du føler å komplimentere håret tror jeg ikke ville vært et problem. Å spørre henne ut av nysgjerrighet vet jeg ikke om da, siden mange reagerer annerledes. 

Anonymkode: 2ebb2...7a5

Takk for at du deler 💕🌸 jeg tenkte litt motsatt for et familiemedlem har sagt hun vil slutte og er redd for reaksjoner fra folk hun ser hver dag.. Hun har sosial angst og er redd noen vil spørre henne om det.. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke lagt merke til det. 

Anonymkode: c85b3...d26

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for at du deler 💕🌸 jeg tenkte litt motsatt for et familiemedlem har sagt hun vil slutte og er redd for reaksjoner fra folk hun ser hver dag.. Hun har sosial angst og er redd noen vil spørre henne om det.. 

Om noen spør, så kan hun si "Jeg følte for å gjøre en forandring". 

Om noen kommer med et kompliment, så sier hun bare "Takk!"

Personlig hadde jeg ikke tenkt noe som helst. Jeg hadde lagt merke til at hun ikke hadde på seg hijab lenger, men jeg hadde ikke grublet noe på hvorfor hun ikke lenger har på hijab på samme måte som at jeg ikke hadde grublet noe over hvorfor noen har valgt å farge håret sitt. 

Anonymkode: e0bda...263

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om noen spør, så kan hun si "Jeg følte for å gjøre en forandring". 

Om noen kommer med et kompliment, så sier hun bare "Takk!"

Personlig hadde jeg ikke tenkt noe som helst. Jeg hadde lagt merke til at hun ikke hadde på seg hijab lenger, men jeg hadde ikke grublet noe på hvorfor hun ikke lenger har på hijab på samme måte som at jeg ikke hadde grublet noe over hvorfor noen har valgt å farge håret sitt. 

Anonymkode: e0bda...263

Ja ikkesant🌸 jeg er selv muslim og det er jo gjerne noe man legger merke til, men ikke noe vi kanskje tenker noe ekstra over 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt glad. 

Anonymkode: 5abb1...82c

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

veldig typisk for Kvinneguden å henge seg opp i noen andre sitt liv. 

det tenker i alle fall jeg...      

Anonymkode: cc731...019

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt noe til eller fra, aller minst hadde jeg kommentert det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ene veninna mi bruker hijab av og på, hun sier selv hun bruker den de dagene håret er et kaos 🙊 Hun er like nydlig både med og uten ❤️ 

Anonymkode: a1b93...017

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 16.51):

Jeg ville tenkt: åja, hun er ikke så konservativ at hun bruker hijab hver dag, men bruker det innimellom. 

Anonymkode: e383c...f0f

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hadde tenkt "fint for henne". Hadde ikke sagt noe med mindre jeg kjente henne godt.

Skrevet

Litt på siden, føles det nakent uten?

AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (3 minutter siden):

Litt på siden, føles det nakent uten?

Nå gjelder ikke dette meg, men jeg har en gang tidligere gått ut uten hijab, og nei. Ikke for meg personlig. Bare litt kaldt på ørene. 

Føler meg naken om jeg går feks med gensere som ikke dekker låra feks.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ene veninna mi bruker hijab av og på, hun sier selv hun bruker den de dagene håret er et kaos 🙊 Hun er like nydlig både med og uten ❤️ 

Anonymkode: a1b93...017

Ja det er en stor fordel med hijab, ikke alltid håret er som det bør være 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 16.20):

Hei! Sånn åpent spørsmål. Hvis du vet om og pleier å se en mor i barnehagen eller skolen med hijab, og en dag kommer hun uten, hva tenker du da? 

At hun endelig har integrert seg og omfavnet norske verdier.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg lever mitt liv, du lever ditt liv. I don't give a fuck. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (5 timer siden):

At hun endelig har integrert seg og omfavnet norske verdier.

Og det gjør alle hatere fornøyd.

Anonymkode: e04a6...04d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og det gjør alle hatere fornøyd.

Anonymkode: e04a6...04d

Alle som hater kvinneundertrykkelse blir nok fornøyd, ja. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...