AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #1 Skrevet 6. april 2022 Jeg er 53 år gammel men føler meg som 29 i hodet, ingenting som har forandret seg innvendig der i alle fall😆 Har vært på jakt etter leilighet lenge, men enten så er de for dyr for meg, eller så blir de solgt før visning eller standarden er for dårlig. Har nå kommet over en leilighet i et borettslag der man må være fylt 50 for å få kjøpe. Bygget har fellesarealer som beboerne kan bruke, sånn som felles takterrasse og kjempestort selskapslokale/ stue, men det ser jo ut som et gamlehjem. Møblene er fra 80-tallet og veldig institusjons preget. Denne leiligheten er lavt priset og jeg tenker at det heller ikke er så mange som er interessert, så jeg har mulighet for å få den, men jeg synes det er så flaut å kjøpe en "gamlisleilighet" Blir det ikke veldig kjedelig å bo der mår alle er i 70 /80/ 90 årene? Jeg har en sønn på 20 som da ikke kan ha fest eller vorspiel, da det sikkert skal være musestille og ikke lov med unge mennesker der? Har noen erfaringer fra sånne borettslag? Anonymkode: 95c64...995 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #2 Skrevet 6. april 2022 Om sønnen skal flytte ut snart er det ikke noe problem. Om han skal bli boende fast med deg bør dere finne noe annet. Anonymkode: 913ff...974 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #3 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om sønnen skal flytte ut snart er det ikke noe problem. Om han skal bli boende fast med deg bør dere finne noe annet. Anonymkode: 913ff...974 Han bor egentlig fast hos faren og er hos meg av og til. Ts Anonymkode: 95c64...995
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #4 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om sønnen skal flytte ut snart er det ikke noe problem. Om han skal bli boende fast med deg bør dere finne noe annet. Anonymkode: 913ff...974 Har du erfaring fra borettslag for folk fra 50+ eller 55+? Ts Anonymkode: 95c64...995
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #5 Skrevet 6. april 2022 Om du synes det er flaut så er det jo ingenting for deg. Uansett så er det nok en grunn til at det er 50+, de ønsker et stille og rolig borettslag uten vors og fester med yngre mennesker. Anonymkode: 7e39b...16a 5
kri.star Skrevet 6. april 2022 #6 Skrevet 6. april 2022 Mamma bor i ett sameie med kun gamlinger. Der har de fester sammen, på sommeren spiller mamma Bruce Springsteen på full guffe med åpne dører og vinduer og naboene bare digger det Så, kjør på du! 5 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #7 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du synes det er flaut så er det jo ingenting for deg. Uansett så er det nok en grunn til at det er 50+, de ønsker et stille og rolig borettslag uten vors og fester med yngre mennesker. Anonymkode: 7e39b...16a De fleste jeg kjenner som er rundt 50 år og oppover sitter ikke i gyngestolen og hekler. Det er spreke og vitale mennesker som går på rockekonserter, går på byen, flere har barn som bor hjemme og de har også fester hjemme, spesielt hvis det er bursdag. Ts Anonymkode: 95c64...995 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #8 Skrevet 6. april 2022 mrs.tld skrev (4 minutter siden): Mamma bor i ett sameie med kun gamlinger. Der har de fester sammen, på sommeren spiller mamma Bruce Springsteen på full guffe med åpne dører og vinduer og naboene bare digger det Så, kjør på du! Hvor gammel er hun? Anonymkode: 95c64...995
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #9 Skrevet 6. april 2022 mrs.tld skrev (23 minutter siden): Mamma bor i ett sameie med kun gamlinger. Der har de fester sammen, på sommeren spiller mamma Bruce Springsteen på full guffe med åpne dører og vinduer og naboene bare digger det Så, kjør på du! Tro meg, det sitter minst et par stykker og tenker at moren din er en jævel som ikke evner å ta hensyn til andre mennesker. Folk som spiller høy musikk om sommeren så andre må sitte inne med lukka vinduer for å få fred burde vært tvangsdeportert et eller annet sted. Anonymkode: b06f4...040 9 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #10 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): De fleste jeg kjenner som er rundt 50 år og oppover sitter ikke i gyngestolen og hekler. Det er spreke og vitale mennesker som går på rockekonserter, går på byen, flere har barn som bor hjemme og de har også fester hjemme, spesielt hvis det er bursdag. Ts Anonymkode: 95c64...995 Men nå vel ikke de leilighetene beregnet på de som har hjemmeboende barn. Det er vel som oftest et soverom. Jeg sa da ikke at de på 50 ikke går på byen og konserter. Det var du som sier at det må være kjedelig å bo der når de fleste er mellom 70-90 år. Det er da du som synes det er flaut. Anonymkode: 7e39b...16a 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #11 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tro meg, det sitter minst et par stykker og tenker at moren din er en jævel som ikke evner å ta hensyn til andre mennesker. Folk som spiller høy musikk om sommeren så andre må sitte inne med lukka vinduer for å få fred burde vært tvangsdeportert et eller annet sted. Anonymkode: b06f4...040 Godt å bo på landet da, her er det full hals med dance trance og ultra harry svenske sanger som Strypsex i dit garage 😅 Anonymkode: 7c26c...51f 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #12 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Godt å bo på landet da, her er det full hals med dance trance og ultra harry svenske sanger som Strypsex i dit garage 😅 Anonymkode: 7c26c...51f Det er samme hvor du bor, man tar hensyn til andre folk uansett. Anonymkode: b06f4...040 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #13 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er samme hvor du bor, man tar hensyn til andre folk uansett. Anonymkode: b06f4...040 Nei. Anonymkode: 7c26c...51f
Mamajune11 Skrevet 6. april 2022 #14 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg er 53 år gammel men føler meg som 29 i hodet, ingenting som har forandret seg innvendig der i alle fall😆 Har vært på jakt etter leilighet lenge, men enten så er de for dyr for meg, eller så blir de solgt før visning eller standarden er for dårlig. Har nå kommet over en leilighet i et borettslag der man må være fylt 50 for å få kjøpe. Bygget har fellesarealer som beboerne kan bruke, sånn som felles takterrasse og kjempestort selskapslokale/ stue, men det ser jo ut som et gamlehjem. Møblene er fra 80-tallet og veldig institusjons preget. Denne leiligheten er lavt priset og jeg tenker at det heller ikke er så mange som er interessert, så jeg har mulighet for å få den, men jeg synes det er så flaut å kjøpe en "gamlisleilighet" Blir det ikke veldig kjedelig å bo der mår alle er i 70 /80/ 90 årene? Jeg har en sønn på 20 som da ikke kan ha fest eller vorspiel, da det sikkert skal være musestille og ikke lov med unge mennesker der? Har noen erfaringer fra sånne borettslag? Anonymkode: 95c64...995 Min mormor bor i et slikt boretslag, og er det noen som fester så er det faen meg dem. Hun blir snart 80 og er mye mer sosial enn meg 😂 5
Mamajune11 Skrevet 6. april 2022 #15 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tro meg, det sitter minst et par stykker og tenker at moren din er en jævel som ikke evner å ta hensyn til andre mennesker. Folk som spiller høy musikk om sommeren så andre må sitte inne med lukka vinduer for å få fred burde vært tvangsdeportert et eller annet sted. Anonymkode: b06f4...040 Eller de som har med annlegg på stranda… 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #16 Skrevet 6. april 2022 Mamajune11 skrev (10 minutter siden): Min mormor bor i et slikt boretslag, og er det noen som fester så er det faen meg dem. Hun blir snart 80 og er mye mer sosial enn meg 😂 Så det festes med Svensk danseband musikk?😆 Anonymkode: 95c64...995
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #17 Skrevet 6. april 2022 Jeg er 32 og bor i et sånt sameie. Jeg er jo egentlig altfor ung, men fikk dispensasjon fra sameiet. Jeg er funksjonshemmet og lever med store smerter og er mye sengeliggende. Har behov for en leilighet tilrettelagt for rullestol, og det finnes det lite av her jeg bor. Jeg er den mest asosiale i sameiet, de andre møtes ofte til felles middager, kulturforedrag, hobbyverksted, boksirkel, turgruppe, grilling, sjakk m.m. Alle naboene mine er veldig spreke. Jeg tror så godt som alle går på treningssenteret flere dager i uken, og mange går på tur flere dager i uken. Alderen på de andre i sameiet er 65–94. Mange av naboene mine pleier å tulle med meg om hvor dårlig form jeg er i siden jeg må bruke heis mens de løper opp trappene. Som del av fellesarealene er det også en liten hybel som vi kan låne når vi skal ha overnattingsgjester. Det er en veldig fin løsning, da får både jeg og gjester litt privatliv. Er i det hele tatt utrolig fornøyd med å bo i dette sameiet. Kunne ønske jeg var i form til å delta på mer av det sosiale. Liker veldig godt at alle naboene kjenner hverandre, da er det lett å be om hjelp hvis det er noe. Tror jeg hadde trivdes enda bedre her hvis jeg var frisk og kunne delta på mer av det som skjer. Anonymkode: 40ea5...dbf 9 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #18 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er 32 og bor i et sånt sameie. Jeg er jo egentlig altfor ung, men fikk dispensasjon fra sameiet. Jeg er funksjonshemmet og lever med store smerter og er mye sengeliggende. Har behov for en leilighet tilrettelagt for rullestol, og det finnes det lite av her jeg bor. Jeg er den mest asosiale i sameiet, de andre møtes ofte til felles middager, kulturforedrag, hobbyverksted, boksirkel, turgruppe, grilling, sjakk m.m. Alle naboene mine er veldig spreke. Jeg tror så godt som alle går på treningssenteret flere dager i uken, og mange går på tur flere dager i uken. Alderen på de andre i sameiet er 65–94. Mange av naboene mine pleier å tulle med meg om hvor dårlig form jeg er i siden jeg må bruke heis mens de løper opp trappene. Som del av fellesarealene er det også en liten hybel som vi kan låne når vi skal ha overnattingsgjester. Det er en veldig fin løsning, da får både jeg og gjester litt privatliv. Er i det hele tatt utrolig fornøyd med å bo i dette sameiet. Kunne ønske jeg var i form til å delta på mer av det sosiale. Liker veldig godt at alle naboene kjenner hverandre, da er det lett å be om hjelp hvis det er noe. Tror jeg hadde trivdes enda bedre her hvis jeg var frisk og kunne delta på mer av det som skjer. Anonymkode: 40ea5...dbf Så det er ingen 50 åringer i sameiet ditt? Ts Anonymkode: 95c64...995
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #19 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nei. Anonymkode: 7c26c...51f Jo. Tusen ganger mer jo enn du noengang kan si nei. 👶 Mamajune11 skrev (47 minutter siden): Eller de som har med annlegg på stranda… Grøss. Toppen av egoisme. Anonymkode: b06f4...040 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #20 Skrevet 6. april 2022 Jeg bor i et vanlig sameie, og vi gjør ingenting i fellesskap. Det bor folk her fra nyfødt til eldgammel. Og det passer meg bra, jeg holder helst naboer på en armlengdes avstand. AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir det ikke veldig kjedelig å bo der mår alle er i 70 /80/ 90 årene? Hvorfor det? Pleier du å feste med naboene? Anonymkode: a7a22...1ab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå