Gå til innhold

Skrive at jeg har pusset opp leilighet og drevet med utleie på CV-en?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste årene ikke hatt 100% stilling, men kombinert 40% med småbarn og å pusse opp en leilighet med ektemannen og stått for utleie (der tok jeg alt ansvar og ordnet alt). Jeg vet mange er skeptiske til boligspekulanter. Hva er best, å ha med at jeg har pusset opp og leid ut leilighet? Eller at det er et delvis hull i CV-en?

Anonymkode: 286a8...b91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har de siste årene ikke hatt 100% stilling, men kombinert 40% med småbarn og å pusse opp en leilighet med ektemannen og stått for utleie (der tok jeg alt ansvar og ordnet alt). Jeg vet mange er skeptiske til boligspekulanter. Hva er best, å ha med at jeg har pusset opp og leid ut leilighet? Eller at det er et delvis hull i CV-en?

Anonymkode: 286a8...b91

Med mindre denne oppussingen og utleien har med jobbene du søker på å gjøre, så kan du ta det med. Men er det irrelevant og har ingenting med din kompetanse å gjøre, så lar du det stå som et delvis hull. Et hull du uansett kan svare godt på når/hvis du får spørsmål om det. 

Anonymkode: 32100...aa9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns du skal ta det med. All erfaringer er positivt og det viser bare at du har mye forskjellig kunnskap og er en dreven dame!

Anonymkode: 2ef0e...4b3

• Liker 3
Skrevet

Er det relevant for jobben du søker at du har drevet med oppussing? Du har jobbet redusert pga småbarn, hva du har fylt den tiden med ellers er ikke så interessant med mindre det har direkte relevans (og at du leier ut en leilighet er vel uansett på de fleste cver, det sier jo ikke annet enn at du eier en eiendom du ikke bebor selv).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det fint er noe du kan ta med, evt legg det under interesser. Og så nevner du selvfølgelig i søknaden at du må ser frem imot å jibbe full tid etter koen hektisk år med små barn, deltidsjobb, oppussing, etablering av utleievirksomhet het mm.

Anonymkode: c0ae3...a38

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns du skal ta det med. All erfaringer er positivt og det viser bare at du har mye forskjellig kunnskap og er en dreven dame!

Anonymkode: 2ef0e...4b3

Jeg har fått cver med to A4-sider fullstendig irrelevant erfaring - det var ikke positivt. Jeg leste det ikke som en erfaren søker med mye kunnskap, jeg leste det som en søker som fullstendig manglet begrep om hva som var relevant og opplyse om og hva jobben gikk ut på.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (2 minutter siden):

Jeg har fått cver med to A4-sider fullstendig irrelevant erfaring - det var ikke positivt. Jeg leste det ikke som en erfaren søker med mye kunnskap, jeg leste det som en søker som fullstendig manglet begrep om hva som var relevant og opplyse om og hva jobben gikk ut på.

Man skriver ikke to sider om det urelevante, men slår det sammen til en kort post, f. eks. "annen erfaring" eller "annen virksomhet" e.l.

Anonymkode: 23d3d...cc0

• Liker 1
Skrevet

Med mindre det er relevant, ikke ta det med i CV. Ville heller fortalt om det på intervju når du skal fortelle litt om deg selv, men ville bare kort lagt det frem med hva du har brukt tiden din på, ikke sagt at det var en jobb. De fleste vil kunne tolke det mer som fritid enn arbeid. Men en slik opplysning under intervju vil kunne telle positivt ved at det virker som du er en driftig person.

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på hva slags jobb du søker. For en kontorstilling i det offentlige vil det være helt uinteressant. For en butikkjobb i en maling - eller byggevarebutikk er det mer interessant.

• Liker 1
Skrevet

Å drive utleie med alt det innebærer av økonomistyring og kundeservice vil være relevant i mange yrker, så jeg hadde definitivt tatt det med. Det sier også noe om personen din.

En arbeidsgiver vil heller ikke se på det som nagativt at du vet hvordan du tjener penger:-)

Skrevet

Jeg ville ikke sett på det som et hull at du har jobbet deltid 40 %. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Voyager skrev (55 minutter siden):

Å drive utleie med alt det innebærer av økonomistyring og kundeservice vil være relevant i mange yrker, så jeg hadde definitivt tatt det med. Det sier også noe om personen din.

En arbeidsgiver vil heller ikke se på det som nagativt at du vet hvordan du tjener penger:-)

Hadde definitivt ikke dratt det så langt. Mange utleiere vet nemlig veldig lite om å "drive kundeservice" eller klarer å forholde seg til husleieloven forsåvidt. Alle utleiere kan i prinsippet si det samme uten at det stemmer. Og siden man ikke har noen arbeidsgiver er det ikke som kan bekrefte dette (og det ville være veldig søkt å oppgi tidligere leieboere som referanse for noe sånt). 

Som sagt, jeg ville ikke gjort mer av det enn å nevne det når du forteller litt om deg selv på intervju, men det bør da komme på slutten når man har fortalt om utdanning og faktisk arbeidserfaring. Jeg tror det teller mer positivt om man ikke prøver å overdrive betydningen dette har for personen man skal ansette.

Endret av missmcbeal
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor i alle dager har du bare jobbet 40%? Klassisk kvinnefelle. Å pusse opp gjør man på fritiden. 

Anonymkode: 30da6...ff4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet deltid i perioder, og har aldri oppgitt stillingsprosent i CV'en. Aldri fått spørsmål om det heller. 

Anonymkode: 5beb7...10d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...