Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått avslag på en henvisning fastlegen sendte til DPS. Hva gjør jeg videre nå? Skal jeg bestille ny time til fastlegen (for å snakke om andre alternativer), eller kommer han til å kontakte meg når han ser avslaget?

Anonymkode: 3c45a...ec8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville ordnet meg en ny time, er ikke sikkert han følger det opp. Kan være han må skrive en bedre henvisning. 

Anonymkode: 85d2a...dcf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Søk igjen.

De avslår veldig ofte første gang!

Anonymkode: 63c76...c08

AnonymBruker
Skrevet

bestill ny time for å søke på nytt(få skrevet en bedre og mer utfyllende søknad).Begynn også å se etter psykologer med refusjonsordning,

Anonymkode: a8751...447

• Liker 2
Skrevet

Du har rett til å klage på avslaget fra DPS. Da kan du også komme med utfyllende informasjon, det hender jo at henvisninger fra fastleger til DPS inneholder lite informasjon. Etter at du har klaget, skal sykehuset behandle den. Dersom de ikke gir deg medhold i klagen, skal sykehuset oversende klagen til Statsforvalteren som er endelig klageinstans. Det skal stå informasjon om klagerett i avslagsbrevet fra DPS. 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har fått avslag på en henvisning fastlegen sendte til DPS. Hva gjør jeg videre nå? Skal jeg bestille ny time til fastlegen (for å snakke om andre alternativer), eller kommer han til å kontakte meg når han ser avslaget?

Nye time og bedre henvisning kan lede frem, det spørs på grunnen til avslaget.

Jeg har selv opplevd at henvisning ble avvist hos DPS (sendt fra en sykehuslege som bare var opptatt av å skrive ut Seroquel for alt og ingenting, men hørte ikke på hva noen sa). Etter det avslaget gikk jeg til fastlegen, som kjenner meg godt, og fikk ny henvisning. Da fikk jeg raskt plass!

Men det er mange grunner til avslag hos DPS, og hvis de for eks. ikke anser at de har muligheter til å behandle deg, så vil jeg anbefale at du blir henvist til kommunal psykiatri. Det er absolutt ikke det samme, men støttesamtaler der kan likevel være gull verdt, og du vil ikke stå alene.

Anonymkode: 9b754...d64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du klager!! Så ny time, og send inn klage. Måtte klage jeg til jeg kom inn, holdt med en gang da 😁

Anonymkode: b6609...01a

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

bestill ny time for å søke på nytt(få skrevet en bedre og mer utfyllende søknad).Begynn også å se etter psykologer med refusjonsordning,

Man må være henvist til psykologer med refusjonsordning, om man ønsker å kun betale egenandel/frikort. Bare sånn, kjekt å vite-greie.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Søk igjen.

De avslår veldig ofte første gang!

Anonymkode: 63c76...c08

Dette er en påstand som ikke kan bygges opp med kilder!

Anonymkode: 77ecf...889

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Eller så kan det hende at søknaden var kjempegod, men at Ts ikke er syk nok!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eller så kan det hende at søknaden var kjempegod, men at Ts ikke er syk nok!

Eller er for syk. Eller andre av andre grunner ikke ble prioritert iht. prioriteringsveilederen deres. Eller at DPS rett og slett ikek har behandling for tilstanden.

Det kan være en del grunner. Hva er poenget, dette er jo noe alle vet (at man kan bli avvist av ulike grunner).

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.
- Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 18.02):

Man må være henvist til psykologer med refusjonsordning, om man ønsker å kun betale egenandel/frikort. Bare sånn, kjekt å vite-greie.

Ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...