AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #1 Skrevet 6. april 2022 Hei, jeg er ikke syk og mistenker ikke at jeg har lavt eller høyt stoffskifte. Men jeg har en i familien som fikk beskjed fra legen om å ta det mer med ro pga. veldig dårlige resultater for stoffskifte og fikk anbefalt sykemelding. Er dette vanlig? Hvor lenge har dere eventuelt vært sykemeldt? Anonymkode: 59d3b...b4c
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #2 Skrevet 6. april 2022 Folk blir uføretrygdet på grunn av problemer med stoffskiftet. Det er vanvittig forskjellig fra person til person hvor godt medisinene virker of hvor ustabile hormonene er. Dersom legen har gitt vedkommende beskjed om å ta det med ro, så er det nok en god grunn til det. Jeg fikk 130 i hvilepuls, skjelvinger, angst, søvnvansker og et vanvittig søvnbehov ved høyt stoffskifte. Jeg fikk ikke en gang lov å gå på tur av legen min. Tok gode 6 måneder før stoffskifte var nesten normalt. 3 måneder etter det fikk jeg lavt stoffskifte og måtte sove 14 timer i døgnet. Noe skikkelig dritt og fryktelig tungt for kroppen. Anonymkode: 29d85...087 3
Mezzosoprena Skrevet 6. april 2022 #3 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei, jeg er ikke syk og mistenker ikke at jeg har lavt eller høyt stoffskifte. Men jeg har en i familien som fikk beskjed fra legen om å ta det mer med ro pga. veldig dårlige resultater for stoffskifte og fikk anbefalt sykemelding. Er dette vanlig? Hvor lenge har dere eventuelt vært sykemeldt? Anonymkode: 59d3b...b4c Helt vanlig, man kan bli temmelig syk av stoffskiftesykdommer.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #4 Skrevet 6. april 2022 Jeg var faktisk sykemeldt i ca åtte måneder da jeg hadde høyt stoffskifte. Var veldig dårlig, tålte ikke medisinene og måtte ta det med ro for å ikke øke belastningen på hjertet. I tillegg gjorde sykdommen meg omtrent dement, fungerte overhodet ikke i hverdagen. Anonymkode: 854ae...a14
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #5 Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei, jeg er ikke syk og mistenker ikke at jeg har lavt eller høyt stoffskifte. Men jeg har en i familien som fikk beskjed fra legen om å ta det mer med ro pga. veldig dårlige resultater for stoffskifte og fikk anbefalt sykemelding. Er dette vanlig? Hvor lenge har dere eventuelt vært sykemeldt? Anonymkode: 59d3b...b4c Tviler du i så stor grad på fagekspertise at du må spørre Kg om dette? Anonymkode: 14cac...499 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #6 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 20.58): Tviler du i så stor grad på fagekspertise at du må spørre Kg om dette? Anonymkode: 14cac...499 tviler ikke på dette! Stoler på legen og vedkommende er sykemeldt Jeg har bare blitt overrasket og veldig bekymret, fordi jeg har noen bekjente som har problemer med stoffskifte og de har ikke hatt så mange symptomer og vært så dårlige. Jeg har vært veldig bekymret for at det kan være en annen grunn til alle disse symptomene, men nå har vedkommende fått tilbake alle resultater og det er nok stoffskifte som er problemet. Anonymkode: 59d3b...b4c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #7 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 20.55): Jeg var faktisk sykemeldt i ca åtte måneder da jeg hadde høyt stoffskifte. Var veldig dårlig, tålte ikke medisinene og måtte ta det med ro for å ikke øke belastningen på hjertet. I tillegg gjorde sykdommen meg omtrent dement, fungerte overhodet ikke i hverdagen. Anonymkode: 854ae...a14 uff, det høres grusomt ut Vedkommende har også problemer med hjertet Anonymkode: 59d3b...b4c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #8 Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 20.19): Folk blir uføretrygdet på grunn av problemer med stoffskiftet. Det er vanvittig forskjellig fra person til person hvor godt medisinene virker of hvor ustabile hormonene er. Dersom legen har gitt vedkommende beskjed om å ta det med ro, så er det nok en god grunn til det. Jeg fikk 130 i hvilepuls, skjelvinger, angst, søvnvansker og et vanvittig søvnbehov ved høyt stoffskifte. Jeg fikk ikke en gang lov å gå på tur av legen min. Tok gode 6 måneder før stoffskifte var nesten normalt. 3 måneder etter det fikk jeg lavt stoffskifte og måtte sove 14 timer i døgnet. Noe skikkelig dritt og fryktelig tungt for kroppen. Anonymkode: 29d85...087 høres helt grusomt ut så bra det ordnet seg etter hvert! Anonymkode: 59d3b...b4c
Heisann12345 Skrevet 7. april 2022 #9 Skrevet 7. april 2022 (endret) Jeg har lavt stoffskifte, og jeg vet ikke om jeg ville blitt sykemeldt, men jeg tror aldri jeg kommer til å klare å jobbe 100% i en 8-16 jobb. Nå jobber jeg turnus, og det er mye enklere for meg. Jeg klarer ikke å jobbe 5 dager på rad, må ha en pause dag for å «komme meg». Endret 7. april 2022 av Heisann12345 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå