Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tanker om dagens fastlegeordning?

Endret av Heihei23
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heihei23 skrev (1 time siden):

Tanker om dagens fastlegeordning?

At de alltid har vært mer enn fullbooket og at det kan ta uker for å få time. Kommer aldri frem på telefonen men nå får man heldigvis kontakt via helsenorge. Har flere ganger brukt private aktører fremfor fastlegen og det koster bare litt mer.

Gjest theTitanic
Skrevet

Den er elendig for både leger OG pasienter. Elendig for legen fordi de blir påprakket for mye admin og har for mye å gjøre, og elendig for pasienten som føler seg til bry i det hele. Resultatet er dårlig hastverksarbeid og pasienter som heller la være å gå til legen enn å føle seg til bry. 

Skrevet

Uten det private hadde det blitt et kjempeproblem. Det offentlige må du kanskje vente 2-3 mndr på en time hos en spesialist.

Selv bruker jeg kun det private, det offentlige tar for mye tid. Også dårlig erfaring med min fastlege, da betaler jeg heller for hjelp raskt om behov.

Nå har staten valgt å bygge ned helsevesenet i flere tiår, så dette går jo bare en vei: nedover. Om etpar år er det vel ingen som vil være fastlege.

Se hvor mange leger som velger det private på 100% i stedet, der har de arbeidstid å forholde seg til. Slipper bakvakter etc.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...